לתקופה קצרה, מיה חליפה היתה אחת מכוכבות הפורנו המצליחות בעולם. היא בלטה מהר מאוד בזכות היותה ערביה שלא רק שלא הסתירה את הרקע שלה בסרטיה, אלא אף שילבה את המסורת ב'עבודתה' והכניסה את החיג'אב לחלק מהסצינות בהן כיכבה. יש שיאמרו שהיא עשתה דבר מהפכני, יש שיאמרו שהיא סתם פרובוקטורית או אופורטוניסטית, ויש שייכנו אותה בכינויים חמורים בהרבה, יאחלו לה מוות בעינויים, ואף יאיימו להגשים אותם. אך מסתבר שעד היום, כולם טעו לגביה.

מהרגע בו חליפה הפכה לכוכבת מצליחה בזכות אותו סרטון, דאעש שמו אותה על הכוונת. הם שלחו איומי רצח ללא הרף, עליהם היא דיברה לא פעם ולא פעמיים בראיונות. אולם היום, 3 שנים אחרי, מתברר שהאיומים האלו הצליחו להסית את חייה ממסלול ההמראה שהם עלו עליו. בריאיון שפורסם איתה אמש, חליפה הודתה שהיא פרשה מתעשיית הפורנוגרפיה אחרי 3 חודשים בלבד, בעקבות האיומים של דאעש על חייה – והיא מתחרטת על כל רגע שעברה ככוכבת פורנו.

מיה חליפה. צילום מתוך אינסטגרם

מיה חליפה. צילום מתוך אינסטגרם

 

חליפה התיישבה לשיחה עם אלוף הרכיבה לאנס ארמסטרונג במסגרת תכנית הפודקאסט שלו, שלדבריו עוסקת ב'איך שאנשים דופקים לעצמם את החיים'. היא סיפרה לו על החרטות הרבות שמלוות אותה בשנים האחרונות בחייה. "במבט לאחור אני לא יודעת מה חשבתי לעצמי", אמרה על ההחלטה להיכנס לתעשיית הפורנו. "הייתי בת 21 וטיפשה. ברגע שהתחלתי לצבור פופולריות, היה הרגע בו אמרתי לעצמי 'צאי מזה דחוף'. זה לא מה שניסיתי להשיג בשום צורה".

למעשה, חליפה אכן יצאה מהתעשייה מהר במיוחד: כבר ב-2016 היא סיפרה שכל סרטי הפורנו בכיכובה צולמו בתקופה בת שלושה חודשים, ושמאז היא לא עסקה בתחום יותר, לאחר שהבינה שהוא לא מתאים לה.

הכוכבת הודתה שהיא לא נכנסה לתחום בשביל כסף, אלא מתוך צורך במרד נעורים ובביטחון עצמי. "רציתי רק להשתחרר ולמרוד קצת. זה לא נתן לי אישור עצמי כלשהו, שום דבר כזה לא יכול לעשות זאת אף פעם. זה לא מה שרצוי שתעשו כדי לנסות ולבנות את הביטחון העצמי שלכם". לקח לה רק שבועיים לקבל את ההחלטה להתנסות בפורנו אחרי שגבר זר במיאמי הושיט לה כרטיס ביקור כמה חודשים אחרי שירדה 20 ק"ג ועברה ניתוח חזה (שאיבד צורה כשירדה במשקל). לדבריה, היא מתחרטת על שהסכימה ונכנסה לזה עד היום.

מיה חליפה. צילום מתוך אינסטגרם

מיה חליפה. צילום מתוך אינסטגרם

הדרך של מיה חליפה להצלחה מטאורית בתחום היתה כמעט מיידית. בת ה-25 שנולדה בלבנון וגדלה בארה"ב נכנסה לתעשיית הסרטים למבוגרים בסוף 2014, ובתחילת 2015 כבר עשתה כותרות בכל העולם לאחר שסצנה שלה עם חיג'אב התפרסמה. השימוש בחיג'אב, כפי שהעידה בהמשך, נעשה כסאטירה – היא אפילו התלוננה שלבישתו הייתה לא נוחה במהלך הצילומים. אולם הסצנה, שהייתה ספק בדיחה ספק עקיצה כלפי העולם הערבי, התפשטה כאש בשדה קוצים. היא הפכה בזכותה לאחת הכוכבות הכי פופולריות באתר הפורנו הגדול בעולם, Pornhub, ולידוענית גם מעבר לתחומי התעשייה. בד בבד היא גם הפכה אותה לאויבת מרה של אנשים רבים, בעיקר דתיים, שהתרעמו על הייצוג שהיא מספקת ללבנון, לאיסלאם (למרות שהיא בכלל מזדהה כנוצרייה) ולערבים בעולם.

"הכל התחיל לצאת משליטה כשאיומי הרצח מדאעש התחילו להגיע. זה היה השלב בו יצאתי מזה", היא אמרה. "הם עיצבו בפוטושופ תמונה בה עורפים את ראשי ואיימו שזה מה שייקרה לי. את לא יכולה להראות חולשה, כי זה בדיוק מה שהם מחפשים. אני ממש מנסה לגרום לזה להיראות כאילו זה עובר לידי, אבל אני מודה, זה תופס אותך אחרי זמן מה".

הצימוד מעורר הפליאה בין ארמסטרונג לחליפה אינו מקרי. מסתבר שארמסטרונג וחליפה התחברו על רקע החרטות הרבות שמלוות את שניהם (במקרה שלו בגין החומרים האסורים שגרמו לו להפסיד את 7 תארי הטור-דה-פראנס שלו ולהיות מוחרם מרכיבה תחרותית), והם העבירו יחד הרבה יותר משעה אחת מול המיקרופונים – השניים חברים שאף מתארחים זה אצל זה לארוחות ערב.

 

חליפה בת ה-25 יודעת שיהיה קשה מאוד להשתחרר מטעויות העבר שיצרו את התדמית הציבורית שנוצרה לה. היא אמנם זכתה לפרסום עצום וקיבלה מעמד של ידוענית, אך מי שאמר ש'אין דבר כזה פרסום רע' כנראה לא שמע את מה שיש לה להגיד. למרות שהפרסום פתח בפניה דלתות, העובדה שהמילים "כוכבת פורנו" הן אלו שחקוקות לה על המצח כרגע סוגרת לא מעט דלתות אחרות בפניה.

הצצה בעמוד האינסטגרם של חליפה מבהירה שהיא אמנם עזבה את תעשיית הפורנו כבר לפני זמן מה, אך היא לא ברחה למחוזות של ביישנות ושמרנות והיא עדיין מפרסמת תמונות חושפניות במידה כזו או אחרת בתמורה לכסף באתר Patreon.com. לחליפה תואר בהיסטוריה, אותו קיבלה רגע לפני שנכנסה לפורנו. היא ניסתה להגיש תכנית ספורט למשך זמן מה, ובימים אלו היא עובדת על ספר שיגולל את סיפורה לצד מתכונים אהובים עליה, כמי שאוהבת מאוד לבשל. אולי הוא יצליח לחשוף בפני הציבור פנים אחרות שלה ויעזור לה לצאת מהמשבצת אליה נקלעה אחרי בחירה לא מושכלת שנמשכה רק 3 חודשים. העיקר שדאעש כבר לא כותבים לה.