לא קל להיות אדם עם עודף משקל בחברה המערבית, בעיקר אם את אישה. מחקרים כבר הוכיחו שהמשקל שלך יכול לפגוע אפילו בסיכויים שלך להתקבל לעבודה חדשה. אבל מה קורה כשהעבודה שלך קשורה ישירות לאיך שאת נראית? ומה קורה כשאת מנסה לחדור לשוק שבו כולן חוץ ממך הן במידה S ומטה?

שונה סילבר הוא שם הבמה של צעירה בת 22 מקנדה העוסקת בחשפנות, או אם תרצו, ב"חשפנות במידות גדולות". בראיון עם הכתבת ארי ביינס למגזין Babe, היא סיפרה על הקשיים הרבים בהם היא נתקלת במפגש הבעייתי בין עבודה בתעשיית המין לבין החיים כאישה מלאה.

"נמאס לי מהעבודה שלי במוקד טלפוני, לא הרווחתי מזה כל כך הרבה כסף – אז פשוט נכנסתי למועדון, הראיתי להם את תעודת הזהות שלי והם אמרו לי כן", מספרת סילבר כיצד נכנסה לעולם החשפנות לפני קצת יותר משנה.

כיום היא עובדת במועדון בו החשפניות רוקדות על הבמה וגם מציעות ללקוחות לאפ דאנס בחדר אחורי. "לרוב את לא מרוויחה כסף מלהופיע על הבמה", סילבר אומרת. "אנחנו עושות ריקודי לאפ דאנס מאחורה בתמורה ל-20$ לשיר". היא מספרת שלרוב, תוך שלושה שירים היא כבר מופיעה על הבמה בעירום מלא.

"בחיי היומיום הנורמליים, אני לא נחשבת למידות גדולות", סילבר אומרת – וצודקת. היא מעידה על עצמה שהיא מידה 6-8, כלומר באזור מידת לארג' – ממש לא מידה שנחשבת לפלאס סייז לרוב, אבל בתחום החשפנות, מסתבר שזה נחשב למידה גדולה. "זה קצת דומה לדוגמנות במידות גדולות", לדבריה. היא מספרת שהבנות האחרות במועדון יימצאו לרוב בין מידה 2 למידה דאבל-זירו (מה שכנראה מקביל ל-XXS). כל דבר מעבר לזה נחשב לפלאס סייז.

"הרבה מהמועדונים מגבילים את כמות הבנות בגזרת הגוף הזו שיכולות לעבוד במשמרת", היא מספרת. "במועדונים מסוימים זה יהיה אולי 3 בנות במידת ביניים (XS-M - ל.מ.), אולי 5 בנות במשמרת. זה תלוי בכמה בנות רזות יש להם במועדון".

 

שונה, כשמה כן היא, בהחלט שונה בנוף מועדוני החשפנות. היא מצליחה לשנות גישות בנוגע לתחום ומביאה אליהם משהו אחר, צורת גוף שלא רואים בהן מספיק. יחד עם זאת, היא עדיין צריכה להיאבק בצורות שונות של אפליה.

"פיטרו אותי מכל אחד מהמועדונים באזור שלי, פשוט כי הייתי יותר מדי שמנה בשבילם", היא אומרת בראיון, ומספרת שמנהלים אמרו לה שתוכל לחזור לעבוד שם, במידה ותוריד במשקלה. במקרים אחרים ההנהלה לא היתה אחידה בדעתה, לדבריה. "תוך כמה משמרות היו אומרים, 'הבעלים הגיע ולא היה מרוצה כשראה אותך, אז תחזרי אלינו אם תרדי במשקל'".

היא מספרת למשל על מועדון אחד בו המנהל התרגז עליה, אחרי שסירבה להסיר את חגורת הביריות שלבשה. "בכל מועדון אחר זה היה בסדר, כל עוד את מורידה את התחתונים והחזייה", היא מעידה, "אבל המנהל הזה פשוט איבד את זה כי השארתי את חגורת הביריות עליי כי זה אומר שלא הייתי לגמרי עירומה".

ולא רק ההנהלה עושה לשונה חיים קשים. "זה סופר מתסכל כשלקוחות הולכים רק אל הבנות הרזות, או הבלונדיניות או מה שזה לא יהיה. אבל בסופו של יום אני יודעת שאני עדיין עושה מזה כסף".

גם היחס שהיא מקבלת מהרקדניות האחרות, הרזות יותר, לא ממש עושה חשק לבוא למשמרת. "זה הגיע בהמשך, כשכל הבנות אכלו חרא, הן אמרו לי שאני שמנה מדי ושאני 'לא נראית כמו חשפנית' ודברים כאלה. כשכל האנשים האלה אומרים לך את זה, זה השלב שבו את חושבת 'אוף, זה באמת שווה את זה?' אחר כך את מתרגלת לזה, את אומרת להן שיתעסקו בעניינים שלהן – וזה מה שהן עושות".

 

ובכל זאת, למרות השונות ולמרות היחס הפוגעני, שונה עדיין ממשיכה והולכת לעבוד במועדוני חשפנות, ואם פיטרו אותה, היא תמצא מועדון אחר – כי היא יודעת שבסופו של דבר לחשפניות כמוה יש קהל בחוץ.

"הייתי הבחורה היחידה שהיתה גדולה יותר ממידה XS", היא מספרת על אחד המועדונים ה'איכותיים' יותר בהם עבדה, "ועשיתי כל כך הרבה כסף. אם הם היו רוצים בחורה רזה עם שיער בלונדיני ארוך ושדיים מנותחים, היו להם 40 בנות לבחור מהן, אבל אני הייתי היחידה שנראיתה כמוני".

מנגד, גם למי שמחפש בתעשיית המין נשים שנראות כמו שונה יש לפעמים מה להגיד. היא מספרת שכשאחד הלקוחות הקבועים שלה הפסיק להגיע, היא שאלה אותו למה, והוא ענה שהיא לא היתה מספיק גדולה בשבילו, כי היא ירדה במשקל.

אבל בשורה התחתונה, שונה אומרת, אפילו שעל פניו מדובר בעבודה מאוד פיזית וגופנית, בסופו של דבר האישיות שאת משדרת היא זו שיכולה להכניס לך באמת הרבה כסף לכיס. "יש בנות רזות בלי אישיות בכלל, שפשוט ניגשות ללקוח ואומרות לו 'קנה לי משקה, עכשיו בוא נלך לריקוד'. הן לא ינסו אפילו לדבר אל הלקוחות, פשוט כי הן יכולות להתחמק עם זה, אבל הלקוחות כמעט אף פעם לא יחזרו אליהן", סילבר טוענת. "סוג הגוף שלך הוא טוב כדי להשיג את הריקודים הראשונים, אבל אישיות הולכת הרבה יותר רחוק".