מרוב מחקרים ומסרים סותרים – אנחנו פחות ופחות מאמינים למה שאנחנו קוראים. רוצים לדעת אם המחקר שקראתם הרגע הוא רציני ומבוסס – הנה 4 כללי אצבע חשובים:

  1. קודם כל, חשוב לבדוק: על ידי מי נכתבה הכתבה ומי מצטט את המחקר. האם זה אנשי מקצוע, רופאים מומחים, דיאטנים קליניים?
  2. דבר שני: האם את המחקר מימנו חברות מסחריות? האם הוא מתפרסם במדור פרסומי או שמאחוריו עומדים גורמים בעלי אינטרס? זה קורה, אל תתפלאו. גם אם המחקר מתוכנן ובוצע כהלכה, ברוב המקרים יש נטייה לפרש את תוצאות המחקר לטובת הגורם המממן.
  3. דבר שלישי: חשבו על איכות המחקר – מהו המקור שלו, באיזה עיתון מדעי הוא פורסם, מה גודל המדגם או מספר המשתתפים במחקר – כי יש רמות שונות של איכות מחקר.
  4. דבר אחרון: האם יש בכתבה שאתם קוראים אמירה התואמת את הנחיות ארגוני הבריאות הגדולים או גופים מקצועיים שתומכים במה שכתוב.

שורה תחתונה:

כדאי לדעת שההמלצות לקידום התזונה הבריאה (באופן כללי) אלה המלצות על בסיס עקרונות הדיאטה הים תיכונית. התזונה שלנו צריכה להיות מגוונת ומבוססת בעיקר על מזון שמקורו בצומח, אשר לא עבר עיבוד או עבר עיבוד מינימאלי.

אני ממליצה לכל אחת ואחד מכם להתייעץ עם דיאטנית קלינית ולקבל ממנה את ההמלצות התזונתיות שמתאימות לכם באופן אישי - כי לא כל מחקר שאתם קוראים הוא סיבה לשינוי אורח חיים.