בשבועות האחרונים הרוחות סערו, ובצדק. מחאת הנשים הגדולה תפסה תאוצה ממשית, כזו שפותחת מהדורות חדשות, כזו שנשים עוזבות בשבילה את סדר יומן ומגיעות לעשות היסטוריה. נשים יצאו לרחובות כדי להשמיע את קולן ובעיקר להשמיע את קולן של מי שכבר נדמו לעד. המחאה הופנתה נגד רשויות החוק ושאר המערכות, שאמורות להגן על מי שביתה הוא סניף של גיהנום יום-יומי עלי אדמות, ואני ראיתי אותן דרך מסכים כי לא יצאתי להפגין. אין לי הסבר משכנע או תירוץ למה לא הצטרפתי לעשרות אלפי נשים (וגם גברים) שיצאו להפגין במחאה על האלימות הגואה כלפי נשים וההפקרה שלהן. אבל אני כן יודעת לומר שלבזאר השנתי של "מתלבשות על זה", למען מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית שייערך בסוף השבוע הקרוב - אלך.

הפגנה לא ושופינג כן? בהחלט כן. אני מאמינה שיש מגוון דרכים לתרום. בעיני לא פחות חשובה מלצעוד ברחוב עם שלט, טי-שירט עם אמירה ומגפון - היא הזרמת כסף למערכות התמיכה הנאבקות כלכלית ושורדות בקושי רב. אם אפשר גם וגם מה טוב, אבל אם אני צריכה לבחור, אני מעדיפה את הדרך הכלכלית והפרודוקטיבית יותר. נפגעות ונפגעי תקיפה מינית זקוקים לכתף תומכת ברגעים הכי קריטיים, ואם נודה על האמת גם ימים, שבועות, חודשים ושנים אחרי הרגעים הקריטיים כי נפגעת היא נפגעת היא נפגעת, ואין באמת דבר כזה חוק התיישנות על פגיעה. כל התמיכה הזו עולה כסף, והרבה.

כמה כסף? הבזאר החשוב הזה שמתקיים זו השנה ה-16, מופק ומתופעל בסיוע של מאות מתנדבות ומתנדבים. לאורך השנים הלכה והתגבשה קהילה סביב הבזאר, עם נשות ואנשי מקצוע שמלווים את הפעילות במסירות רבה. אבל מלבד רוח נתינה מדהימה יש את עניין הכסף הלכה ומעשה. אני יודעת שקשה להאמין, אבל הכסף שנאסף ביריד מהווה כשליש (!) מהתקציב השנתי של מרכז הסיוע, וקריטי להמשך פעילותו. את חשיבותו של המרכז אני לא צריכה להסביר, במיוחד על רקע תנועות ותמורות כמו MeToo#' וגל האלימות הגואה כלפי נשים. המודעות הציבורית לתופעות של הטרדה מינית ותקיפה מינית על כל גווניה רק הולכת וגוברת, ובהתאמה גם גדלה כמות הפניות למרכז, כך שיש צורך במשאבים רבים לצורך המשך הפעילות ומתן מענה לפונות ולפונים. מנתוני המרכז בתל אביב, יש יותר מ-10,000 פניות בשנה. הכסף שנאסף משמש לקיום של 5,000 הרצאות הסברה ומניעה שונות ומגוונות בפני שלל קהלים, ליווי משפטי, הכשרות לנשות ואנשי מקצוע, חינוך והסברה בעיקר בקרב נוער להעלאת המודעות בנושא לשבירת קשר השתיקה, וכן לעוד שורה של פעילויות חשובות ביותר למרכז, שפעיל 24/7.

מתלבשות על זה

מתלבשות על זה
מתלבשות על זה
מתלבשות על זה
מתלבשות על זה

מתלבשות על זה

מעילים, נעליים, תיקים, תכשיטים, צעצועים ועוד. פריטים נבחרים שיימכרו ביריד "מתלבשות על זה". צילום באדיבות מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית

אז אולי זה נשמע לכן שטחי, אבל החיים זה לא הכל או כלום. בעיני לפתוח את הארנק ולתרום דרך כרטיס האשראי, לא פחות חשוב מלעלות על בריקדות ולחסום כבישים. אם על הדרך הרווחתי בגד יפה שנרכש למען מטרה סופר נעלה, אני מרוצה מתרומתי ומחלקי. ולכן כדי לממש את משנתי הכלכלית-חברתית-נשית, אני מתעדת להגיע לבזאר הקרוב שבו ימכרו בגדים, תכשיטים, נעליים, תיקים, פריטים לתינוקות ולילדים, אקססוריז (גם לבית) ועוד שלל מוצרים של יותר מ-700 מעצבות ומעצבים, שתרמו יותר מ-40,000 פריטים ברוחב לב. טווח המחירים נע בין 10 שקלים למקסימום 300 שקלים לפריט, ויש אפילו שמלות כלה. ואם מדגדג לכן ולכם לתרום עוד יותר לבזאר, הם תמיד מחפשים מתנדבים לארגון, להקמה, לפירוק ולמכירה. כל הפרטים כאן: http://mitlabshot.com/

בזאר "מתלבשות על זה" יתקיים בין התאריכים 21-22.12.18 באקספו תל אביב (מרכז הירידים), ביתן 11. ביום שישי בין השעות 10:00-18:00 וביום שבת בין השעות 10:00-20:00.