הסרט "נערה" Girl סרט בלגי הדובר צרפתית ופלמית המועמד ל25 פרסים, זוכה 4 פרסים בפסטיבל קאן, מועמד לפרס הסרט הזר הטוב בגלובוס הזהב, ומועמד לעוד 20 פרסים בקטגוריות שונות בפסטיבלים מקבילים. הדמות הראשית, לארה הרקדנית, מגולמת ע"י ויקטור פולסטר. (נכון, גבר ולא אישה).

הסרט מבוסס על סיפור אמיתי בו נתקבל הבמאי והתסריטאי של הסרט לוקאס דונט. העלילה מספרת את חייה של לארה, נערה בת 15 השואפת להיות פרימה בלרינה מקצועית. לארה נרשמת בתמיכת אביה לבית הספר למחול הטוב ביותר ומביאה את גופה אל הקצה באימונים מפרכים וברצון להצטיינות. אימונים ומצבים קשים בה גופה מתמודד עם גיל ההתבגרות וכל זה ברקע היותה אישה הכלואה בגוף זכרי.

כותב התסריט והבמאי לוקאס נתקל בכתבה בעיתון על נורה מונסקור רקדנית בלט מקצוענית שהיא למעשה טרנדסג'נדרית. בין לוקאס ונורה נוצר קשר הדוק שהוביל ליצירת הסרט. באמצעות הסרט עובר לוקאס עצמו תהליך אישי ומספר כי כשהיה ילד אביו ציפה ממנו להיות ילד צופים שעושה "דברים של בנים". הוא דווקא נמשך לאומנות המשחק והמחול. כשהוא מבין כי אלה תחומים "של בנות"  ולמרות ששם הצליח להביא את עצמו לידי ביטוי - הוא זונח את החלומות. לוקאס מציג דמות מלאה בתשוקה, צעירה ואמיצה שמאתגרת את החברה בכל הקשור למין ומגדר. מאבק פנימי של נערה שמעמידה את גופה בסיכון כדי להפוך לאדם השלם שהיא רוצה להיות. והיא רק בת 15.

הסרט זכה להד חזק בגלל כמה סצנות מצולמות הקשות לצפייה, ונטפליקס אף שקלה לצנזרן. לבסוף הסרט הוצג בשלמותו. גם סיפור בחירת השחקנים היה לא קל - לוקאס מספר כי נערכו אודישנים ל-500 מועמדים בחלקם הגדול טרנסג'נדרים. אולם אף אחד לא ידע לרקוד טוב מספיק. ואז הם מחליטים לפנות ללהקות מחול מקצועיות ופוגשים את ויקטור פולסטר, שלמד בבית הספר למחול המלכותי בהאנוור, ורקדן שזכה באין ספור פרסים ושבחים בתחום המחול.

מוצג בסינמטק תל אביב

 

הסרט השני "המין החזק" מבוסס על סיפור אמיתי של שופטת בית הדין העליון בארצות הברית, פרופסור רות ביידר גינסבורג.

נערה יהודיה מוכשרת, מכוונת מטרה שעם שילוב של כישרון ועבודה קשה מול דעות קדומות מפלסת את דרכה לצמרת. ביום הלימודים הראשון למשפטים בהרווארד, היא מוצאת עצמה עם עוד 500 סטודנטים גברים. אווירה ברורה לפיה לא ניתן לקבל ולהעלות על הדעת שאישה תהיה עורכת דין ולא חשוב כמה מוכשרת היא. רות' יוצאת למאבק לשינוי הלך המחשבה ומצליחה לעשות היסטוריה.

מוצג בקולנוע "לב" תל אביב