גם אם כבר הייתם פעם אחת בברצלונה, שזה מצוין, שתדעו לכם שאפשר להגיע גם 3 וגם ארבע פעמים ועדיין לא לראות רבע ממה שיש לעיר הזאת להציע. בחרתי 5 מקומות שונים, אחרים, שאולי שמעתם את השם שלהם ואולי בכלל לא – אבל הם בהחלט שווים ביקור.

 

Hofmann Patisery – המאפה המושלם

נתחיל מפחמימות, שהרי הם סם החיים, לא? אז לא משנה באיזו עיר בעולם אתם נמצאים, בעיני אין כמו לפתוח את הבוקר עם קפה ומאפה משובחים, בטח תסכימו איתי.  בחיפוש אחרי השילוב המושלם, הגעתי בהמלצת חברה למאפייה של הופמן בשכונת בורן. המאפייה נפתחה רק לפני עשור, אבל קדמו לה שלושה עשורים של בית ספר לקונדיטוריה, בו כנראה התאמנו הבעלים על הטעם המושלם - ותאמינו לי שהם הצליחו. היהלום בכתר הוא קרואסון המסקרפונה, ששמו מעיד עליו שהוא קרואסון ממולא במסקרפונה. אני לא נתקלתי בכזה שילוב ברחבי העיר והוא שילוב מנצח. באחריות.

כתובת:

Carrer dels Flassaders, 44, 08003 Barcelona

Camp nou – הבית של אוהדי הכדורגל, וגם לא

ההמלצה השניה שלי מפתיעה אפילו אותי. בחיים לא הייתי מאמינה שאכתוב כזו המלצה, אבל אחרי 8 חודשים כאן, אני מאמינה באופן חד משמעי שאם אתן מגיעות לעיר ויש משחק כדורגל של קבוצת ברצלונה באצטדיון קאמפ-נואו- אתן חייבות ללכת. מדובר בהצגה הכי טובה בעיר, נשבעת. שוות ערך לכל הופעת רוק או פופ שהייתן בה. ברצלונה היא עיר של כדורגל והמלך שלה, או יותר נכון האלוהים שלה, הוא ליאונל מסי. שלא תחשבו שתהיו חריגות - בקהל ניתן למצוא סבתות ונכדים, תיירים ומקומיים וכולם מייצרים אווירה מחשמלת ביציעים, מהסוג שלא כדאי לפספס. ממש לא צריך להבין בכדורגל כדי להיסחף עם האנרגיה המטורפת, שיהיה ברור. יש משחקים לאורך העונה, כמובן, לעתים בבקרים (בחגים או בזמנים מיוחדים) ולרוב בשעות אחהצ ערב.

Aire de Barcelona- מקומיים שאוהבים פינוק ברמה גבוהה

אחרי שסיימתן את הנשנושים וצעקתן מספיק בכדורגל, הגיע הזמן להתפנק: ברובע בורן מחכה לכן ספא מעולה, ששמו aire. הספא, כמו שתראו, נבנה בהשראת סגנונות הבנייה הרומאי והיווני העתיקים – יש בו כמה בריכות (בטמפרטורות שונות), אל תפספסו אף אחת מהן, תעברו בכולן וקחו את הזמן. ליד כל בריכה יש איזור ישיבה רגוע, שם אפשר להזמין קאווה, שוקולד או קנקן תה. כמובן – אל תשכחו גם להזמין עיסוי מפנק.יש פה הכל מהכל והעיסויים ברמה טובה פלוס פלוס.  גם באמצע חופשה אפשר להתפנק במסאז', לא?

כתובת:

Passeig de Picasso, 22, 08003 Barcelona

Cal Pep – אוכל ששווה לחכות לו בתור

אחרי פחמימות טובות וקצת הוצאת אנרגיות בהליכה או בעידוד בארסה במשחק הספא כבר יעשה אתכן רעבות, נכון? ההמלצה הבאה נמצאת גם היא באותו אזור. מסעדת קאלפפ היא שם דבר בברצלונה. מדובר בטאפאס בר שרק משתבח עם השנים ולכן התנאים שם הם ככה: אין אפשרות להזמין מקומות ישיבה, בצהריים הישיבה היא רק על הבר, אבל באמצע שבוע בדרך כלל לא יהיה תור, וגם אם יש תור - שווה מאוד לחכות. לא מדובר במקום מפואר או בעל אווירה קסומה, אבל האוכל בו מדהים ועל כך יעידו גם כל המקומיים. הדגים ופירות הים טריים ביותר ולכן גם התפריט משתנה כל הזמן. המלצה שלי: לשבת על הבר ולתת למלצר להזמין עבורכן, אחרי שתיארתן בפניו את הכיוון הכללי - דגים, בשר או צמחוני. אתן לא תשכחו את הארוחה הזאת, בהבטחה.

כתובת:

Plaça de les Olles, 8, 08003 Barcelona

 

Shoko

ואם החלטתן שאת הארוחה הגדולה תאכלו דווקא בערב  - תרשמו לעצמכן את השם "שכונת ברצלונטה" – ושם תחפשו את ה"שוקו" – מסעדה מגניבה עם אוכל אסייתי שהופכת בשעה אחת עשרה בלילה למועדון ריקודים. ממליצה להגיע בסופי שבוע, להזמין שולחן לארוחת ערב ולהישאר למסיבה. מה שכן, שימו לב שלא אכלתן יותר מדי, כי אחרת איך תרקדו עד הבוקר?

כתובת:

 Passeig Marítim de la Barceloneta, 36, 08003 Barcelona