באנר

חושבים שאתם מכירים את מנהטן מעולה ובברוקלין אתם מרגישים בבית? אז הרשו לי לתת לכם כמה המלצות שלדעתי יפתיעו ויחדשו לכם במנהטן בחרתי מקום אחד שלדעתי רוב הישראלים שמגיעים גם בפעם החמישית, לא מגיעים או אפילו לא שמעו עליו, וברוקלין? אותה רק עכשיו התחילו הישראלים להכיר באמת לעומק ולא רק את בתי הקפה החמודים או הטיילת. ככל שמטיילים בברוקלין הססגונית והמסעירה יותר, ככה מגלים שיש בה עוד ועוד: אטרקציות, סצנת אמנות שלא נגמרת, קולינריה שמתחלפת כמו עונות השנה וכל שכונה בה – אחרת לגמרי. יש בה אדריכלות מגוונת, פארקים שווים, חנויות מדהימות והאנשים – האנשים שבאים אליה וגם חיים בה – צבעוניים לא פחות ממנה.

1. נתחיל בהכי חשוב: קניות בשדרת אטלנטיק ורחוב סמית׳

נתחיל מסיור רגלי בשדרת אטלנטיק - שדרה ארוכה, שבקצה המזרחי שלה נמצא ה Barclays Center )מגרש הבית של הברוקלין נטס, ואצטדיון מופעי מוסיקה), ובקצה המערבי שלה הברוקלין ברידג׳ פארק. בשדרה יש לכם שפע של בתי קפה, מסעדות וחנויות שוות: לא חנויות הרשתות הגדולות אלא דווקא חנויות בוטיק מושקעות, חנויות מתנות שלא תראו בשום מקום אחר, ענתיקות והפייבוריט – חנויות יד שניה.

החנות האהובה עלי היא קונסיינמנט ברוקלין שב- 371 Atlantic Ave, חנות בגדי וינטאז׳ עם בגדי מעצבים הורסים, במצב מושלם ובמחירים שפויים. את הסוודר המעלף הזה של דונה קארן מצאתי שם. כשאני לובשת אותו, הוא עושה לי נצנוצים של שמחה בלב.

אם חיפשתם את החנויות היותר מוכרות – באיזור ההארד קור של הדאון טאון (רחוב פולטון), תמצאו את אפל, גאפ, אמריקן איגל, סנצ'ורי 21, ויקטוריה סיקרט ועוד. תרגישו שם מאוד בבית.

וזו רשימת המקומות שאסור לפספס כשאתם במסע הקניות שלכם בברוקלין:

ברחוב סמית׳:

  • Paper Source- 102 Smith st, Brooklyn- מתנות ומוצרי לייפסטייל
  • Free People- 113 Smith st, Brooklyn בגדים-
  • Bien Cuit Cafe- 120 Smith st, Brooklyn קפה קונדיטוריה-
  • Exit 9 Gift Emporium- 127 Smith st, Brooklyn מתנות וספרים-
  • T2 Tea- 140 Smith st, Brooklynבוטיק תה

    בשדרת אטלנטיק:

    • Patmos- 380 Atlantic Ave, Brooklyn מעצבת בגדים-
    • Consignment Brooklyn- 371 Atlantic Ave, Brooklyn בגדי וינטאז׳-
    • Mud Australia- 402 Atlantic Ave, Brooklyn כלי פורצלן -
    • Collier West- 377A Atlantic Ave, Brooklyn- עתיקות, רהיטים ומוצרי לייפסטייל

     

    2. קצת קולטורה: מוזיאון ברוקלין והגן הבוטני

    שלא תגידו שלא ספגתם קצת תרבות בטיול: קחו את רכבות 2 או 3 שמגיעות למוזיאון של ברוקלין (נסיעה של 7 דקות בערך מהדאון- טאון). בשנים האחרונות מתארחות שם תערוכות מצליחות וידועות (למשל, תערוכה של ג'ורג'יה אוקיף והתערוכה המפורסמת על דיויד בואי) ונכון לעכשיו מוצגת שם התערוכה על פרידה קאלו. נצלו יום של גשם או סתם יום שפחות כיף להסתובב בחוץ ותסתובבו קצת במוזיאון. יש שם גם מסעדה די טובה "דה נורם" אם תיתקפו רעב באמצע התרבות.

    בקטנה: בצמוד למוזיאון נמצא הגן הבוטני של ברוקלין, שאומרים שהוא אחד היפים בארצות הברית כולה. אם יוצא שאתם באביב בברוקלין, אתם חייבים להיכנס לראות את פריחת הדובדבן. בלי קשר לאביב, יפה שם בכל עונות השנה, גם בשלכת בסתיו וכמובן בפריחת האביב. בקיץ אפשר לתפוס שם צל ופשוט לבהות בטבע היפה.

    https://www.brooklynmuseum.org/

    https://www.bbg.org/

     

    3. DeKalb Market Hall כי עוד לא אכלנו שומדבר

    עוד בדאון-טאון ברוקלין, במתחם סיטי פוינט, נמצא שוק האוכל המשובח - דה קאלב מרקט הול: יש בו עשרות דוכני אוכל רחוב מכל רחבי העולם, ואין מצב שלא תמצאו שם משהו שאתם אוהבים: יש קרמבו (אמיתי, בחיי), קרפים, גלידות מאפים וצ׳ורוס, וכמובן שיש דגים מכל הסוגים והצבעים, גבינות, פירוגי, שווארמה, סושי, נודלס, ברביקיו אמריקאי, אוכל טבעוני, קפה, יין והמון המון סוגי של בירות.  הצ׳אי לאטה מחלב שיבולת שועל של קפה ד׳אביניון הוא הקפה השחור החדש שלי. זה סוג של התמכרות. https://www.dekalbmarkethall.com/

     

     


    4. House of Yes: יצאנו לרקוד

    בדאון טאון ברוקלין יש כמובן אינספור מקומות בילוי, בארים, מסעדות ושם גם נמצא אולם המופעים האהוב עליי BAM (מרכז לתיאטרון, מוסיקה ומחול) -  אבל סצנת חיי הלילה הכי מסקרנת כרגע נמצאת בבושוויק, שכונה הנמצאת במרחק 15 דקות במונית מהדאון-טאון.  בבושוויק ישנו ה״האוס אוף יס״ שנחשב לאחד המועדונים הלוהטים בניו- יורק בשנים האחרונות. חוץ מהשמות המעולים שיש למסיבות שם (למשל -  'משחק מקדים', 'יום חמישי המלוכלך', 'עדן', 'בית האהבה' ועוד), יש שם מוזיקה באמת מצוינת ושימו לב – יש שם גם ערבי בינגו (סקסיים, לא של פנסיונרים), מסיבות גלגליות, הקרנות סרטים בליווי אמנים בלייב, סשנים של יוגה עם מוסיקת האוס, ועוד מלא רעיונות שפשוט קשה לעקוב אחריהם. כדי להבין על מה מדובר, פשוט תדמיינו מוגזם, ועכשיו עוד יותר מוגזם, תוסיפו לזה ויניל, אש, עירום, להטוטים, ברולסק, פטיש, נצנצים, מאפרי גוף, מופעי אקרובטיקה, וחדר זימה, ועדיין המציאות תעלה על כל דמיון. לכו תבדקו בעצמכם. זה באמת משהו שלא רואים בשום מקום בעולם.https://houseofyes.org/

     


    5. יש מקום אחד במנהטן שאתם בטוח עדיין לא מכירים

    במנהטן יש עשרות מוזיאונים, אבל המוזיאון האהוב עליי בעיר הוא מוזיאון העיצוב קופר היואיט Cooper Hewitt, 2 E 91st st, NY , שנמצא בשדרת המוזיאונים, מול הסנטרל פארק. הוא ממוקם בתוך אחוזת קרנגי המדהימה, שהייתה שייכת למשפחת התעשיין המפורסם  אנדרו קרנגי (ההוא מקרנגי הול). במוזיאון יש 4 קומות שכולן עיצוב ותרבות והוא יעיף לכם את המוח גם אם לא תגמרו לעבור על כולן. חוץ מתערוכות העיצוב, יש בו תמיד עבודות שנוגעות גם לנושאים חברתיים כמו נגישות, מדינות עולם שלישי, קיימות, צרכנות ועוד. בכניסה למוזיאון תקבלו מעין עט דיגיטלי, שמאפשר לשמור בקובץ את העבודות שהכי סיקרנו אתכם עם כל הפרטים לגביהם. אני מתה על מוזיאונים קטנים, בקנה מידה אנושי יותר, זה הרבה פחות סוחט, והחוויה האינטימית שהמוזיאון מציע, עושה לי את זה. צ'ופר נחמד: בחנות המוזיאון תוכלו למצוא גם את המתנות הכי שוות ומפתיעות, כי לתת מתנות משמחות לאנשים, שהם גם מזכרת מחוויה פרטית, זה בכלל וואו.

    6. ואם החלטתם לצאת לאוורור קצר ממנהטן וברוקלין, לכו על הרפתקה שלא הרבה עושים: קחו את המעבורת שיוצאת מפיר 6 בפארק, והפליגו לכם 7 דקות  בלבד לgovernors Island, המקום שהוא ממש פיסת טבע בתוך הרעש והבטון. גם לשם, כמו לסנטרל פארק ולברוקלין פארק, אפשר להביא סלסלה לפיקניק, ליפול על איזה מופע מוזיקלי טוב, או סתם לדווש ולשמוע ציפורים כי לפעמים כדאי גם לעצור.  חשוב שתדעו שהאי פתוח מתחילת מאי ועד סוף אוקטובר בלבד, החל מהשעה 10 בבוקר. שלא תגידו שלא אמרתי!

    https://govisland.com/