אני מאיה גור, בת 40, תסריטאית וקואצ׳רית לשינוי ודיוק מקצועי לנשים בהווה. אני מתגוררת כבר 3 שנים בלונדון עם בן הזוג שלי ושני הילדים שלנו אידי וריו. הנה ההמלצות שלי:

לונדון היא עיר שלמעשה מורכבת מארבע ערים מה שגורם להרבה אנשים, ממש כמו בחיים עצמם, לפחד לצאת מאזור הנוחות שלהם (רחוב אוקספורד). אבל בלונדון צריך יותר להתאמץ, כי להבדיל מאחותה הראוותנית ניו יורק בה הכל מוגש בהצעת הגשה מפתה לתייר, לונדון לא מתחנפת לתיירים. זו עיר חבויה. את יכולה לעבור 100 פעם ברחוב אבל לא אם תדעי שאחרי הפניה יש סמטה, בסופה בניין, ובמעלה המדרגות בקומה השנייה, יש דלת ישנה ומאחוריה - שם נמצאת לונדון החדשה הבועטת. 

 

  1. מרכז ברביקן - תרבות במרכז התרבות והאמנות הגדול באירופה  

יכול להיות שבמבט ראשון קשה להבין למה הברביקן הוא אחד המקומות הכי היסטריים בלונדון. אחרי הכל, מה כבר יכול להיות בתוך מבנה ברוטולסקי אפור בטוני ענק ומשונה? אז זהו, שהכל. ברוכים הבאים לברביקן מרכז התרבות והאמנות הגדול באירופה. יש כאן כל מה ששוחר תרבות או כזה שרוצה להציג עצמו ככזה באינסטגרם צריך: מתערוכות של האמנים הכי מדוברים בעולם כמו בסקיאט, אולמות קונצרטים, הצגות, הופעות מחול, ואפילו קונסרבטוריום - בברביקן תמיד קורה משהו. יש משהו בספייס הענק. המרחבים האינסופיים הפרוסים על פני כמה קומות. עליות וירידות. גשרים ואגמים, שירותים צבועים ואוסף צבעי פסטלים מטריף - בברביקן תמיד יש תחושה שעוד רגע תפתח עוד דלת שלא הייתה שם קודם. בימים של גשם המבנה מלא באנשים משוטטים ועובדים, ובימות הקיץ אל תפספסו את הרחבה בחצר שנראית כאילו נלקחה מסרט עתידני עם דגש על  המים הירוקים בנחל. החצר עצמה אגב, מוקפת בבנייני המגורים של הברביקן שנחשבים לאחת מפיסות הנדל"ן היקרות בעיר. 

https://www.barbican.org.uk/

Silk St, Barbican, London EC2Y 8DS

  1. BERNERS TAVERN - אוכל ושתייה במקום הכי נכון בעיר

האורחים שלי בלונדון כבר מכירים את ברנרז טברן בתור נקודת המפגש שלנו. פנייה קטנה מרחוב אוקספורד בתוך מלון The edition מסתתר מקום שיגרום לכן לא להתפשר יותר על צהריים או קפה ב-pret a manger. זה לא משנה אם אתן זקוקות לקפה להתרעננות, דרינק מנוחה או חוויה של ארוחה תחת ניצוחו של השף ג׳יסון את׳רטון שאוחז בכוכב מישלן - ברנרז טברן הוא ה-מקום ה-נכון. החלל והאנשים הוא מיקס בין ישן לחדש- שולחנות של אנשי עסקים מעונבים לצד תיירות מפונפנות וחברות בערב בנות. לא משנה אם בחוץ אפרורי או גשום, ברנרז טברן תמיד קורנת מסטייל.

https://www.editionhotels.com/london/restaurants-and-bars/berners-tavern/?scid=bb1a189a-fec3-4d19-a255-54ba596febe2

10 Berners St, Fitzrovia, London W1T 3NP

 

  1. Conranshop - שופינג ובעיקר ווינדו שופינג בחנות ריהוט שהיא הרבה יותר מזה

יש הרבה חנויות יפות בלונדון, אבל קונרן עשויה כמעט להיות מוגדרת יפה מידי. חנות הריהוט, שכבר מזמן לא כוללת רק ריהוט, קיימת משנת  1973, ומדובר בהזדמנות נפלאה להתעדכן בכל מה שנכון בעולם העיצוב וגם למצוא מתנות מקוריות מהממות, יקרות או קטנות.  קונרן ממוקמת בלב מרליבורן היי סטריט האקסקלוסיבי, מעוז משכנם של פשוטי עם כמו דיוויד בקהאם וקרלה לנווין ועל כן מאפשרת הזדמנות נדירה לצאת מרחוב אוקספורד ולראות חלק אחר יפה יפה, ולא פחות אפקטיבי מבחינת שופינג, של לונדון. חמש דקות מריג׳נט פארק הירוק והפורח, קונרן מתפרסת על פני שלוש קומות והיא פשוט גן עדן לכל מי שחובב עיצוב. מריהוט כבד כולל ספות ומזנונים ועד אקססוריז לבית, סטיישנרי, עציצים, טקסטיל, מראות, נרות, תכשיטים,  מסגרות ובקיצור - הטופ של הטופ בכל מה שנופל תחת הקטגוריה המאוד רחבה של עיצוב. זו הזדמנות לשופינג מקורי מדהים אבל בעיקר המקום לקבל השראה לסידור החדש שתעשו לדירה כשתחזרו לארץ. אל תשכחו בדרך החוצה להצטייד בקפה שנמצא גם בחנות, לחצות את הכביש, להתמקם על גדות הנהר בריג׳נט פארק, ולפנטז מה הייתם קונים בקונרן אם הייתם מיליונרים.

https://www.conranshop.co.uk/

 55 Marylebone High St, Marylebone, London W1U 5HS

  1. בוטיק Aida - שופינג אמיתי לכאלו שבאמת מבינות עניין

יש המון שופינג בלונדון אבל רוב השופינג הנגיש הוא של רשתות ברחובות המרכזיים, ושופינג בחנות בגדים שמתפרסת על פני 5 קומות היא לא חוויה שמתאימה לכל אחת. אידה הוא בוטיק ותיק שמצליח להביא מיקס מצוין בין מותגים אירופאים מקוריים ואיכותיים כמו selected des petits hauts, ועדיין שומר על רמת מחירים שפויה. הקומה העליונה מוקדשת לנשים, התחתונה לגברים ובין לבין יש גם כמובן מחלקת בית קטנה. במידה ואתן מטיילות עם שונא קניות זו בכלל בחירה טובה כי בכניסה לאידה ממוקם בית קפה קטן עם שולחנות וכסאות לרווחת הממתינים. אגב תמיד גם אפשר לאמץ את השיטה של המקצועניות, להיכנס לאתר של הבוטיק ולהזמין את הפריטים שאתן חושקות היישר למלון, שיחכו לכן.

https://www.aidashoreditch.co.uk/

Address: 133 Shoreditch High St, Hackney, London E1 6JE

  1. ארוחת תה - הכובען המטורף במלון סנדרסון

אם כבר את מבקרת באנגליה לא מגיע לך להרגיש כמו מלכה? אחרי שהלכת כל היום הסתובבת וחרשת והעמסת טישרטים של מייגן וקיית זה הזמן לשבת ולשתות תה עם סקון כמו שצריך. כבת אצולה אמיתית, אל תתפשרי על פחות מארוחת התה שמוגשת במלון סנדרסון היוקרתי. אל השולחן יוגשו מגשי קומות עמוסי נשנושים הכוללים את כל הקלאסיקות כמו סקונס עם חמאה וריבה וגם עוגיות ועוגות, תה וקוקטילים, סנדוויצ'י מלפפון (ידעתן שהסנדוויץ' הוא המצאה בריטית?), וכל זה בתמת הכובען המטורף. אם את מדמיינת משהו בסגנון יום ההולדת האחרון שהפקת לבת ה- 4 תחשבי שוב. הסרוויס כולו מאויר על פי הסיפור האהוב. העוגות מקושטות ואפילו כפיות הכסף מוטבעות דמויות צבעוניות. זה מקום שאהוב על נשות העיר ותיירות עשירות ממזרח ומערב העולם. הזדמנות נפלאה לשטוף את העיניים בשלל מותגי יוקרה מכף רגל ועד בורקה, ובהחלט להרגיש כמו אליסה בארץ הפלאות.

https://www.morganshotelgroup.com/originals/originals-sanderson-london/eat-drink/mad-hatters-afternoon-tea

50 Berners Street, London, W1T 3NG