"אין לי מושג איך היא עושה את זה" הוא ספר שכתבה בשנת 2011, לפני 8 שנים, אליסון פירסון, כשהילה קורח הייתה רק בת 27. מן הסתם פירסון לא מכירה את קורח וממש לא התכוונה אליה, אבל קשה שלא להיזכר בספר הזה בכל פעם שהשם של קורח ניזכר. בזמן שהספר יצא, קורח הצעירה כבר הספיקה לזכות בפרס על-סך 350 אלף שקלים בתכנית 'המוח' שהגיש ארז טל, להיות עורכת חדשות בערוץ 10, להנחות את 'העולם הבוקר' לצידו של אברי גלעד וכמובן יש את העניין הזה שגורם לכל הסיפור להיראות בלתי אפשרי - להפוך לרופאת משפחה אחרי סיום הלימודים באוניברסיטת תל-אביב.

היום, קורח בת ה-35, קנתה את מקומה בעולם התקשורת הישראלי ולאחרונה גם כגורו של אימהות, כמגישת הפודקאסט 'אמא אמא' לצידה של עינת נתן. העשייה שלה מגוונת וממחישה מצוין את ה"אשכוליות" (מלשון אשכול, אין קשר לצוקית) של דור ה-Y – עושים הרבה מאוד דברים, מבינים שהעולם משתנה מהר ולא נותנים להגדרות לעצור אותם מלנסות ולעשות. אבל כנראה שזה המאפיין היחיד שמשייך את קורח הצעירה לדור המבולבל שעוד מחפש את עצמו, כי היא אמנם ילידת 1984, אבל נראה שהיא הכי ממוקדת שיש.

אמש, שבת, הגישה קורח לראשונה את 'המגזין', מהדורת חדשות מוצאי השבת בפריים טיים של 'רשת 13', לאחר פרישתה של אושרת קוטלר מהגשתה. עבורנו זו הזדמנות מצוינת להזכיר כמה עובדות מעניינות על האישה המופלאה הזו, שאם נשים את ה"זה לא אמיתי שהיא מצליחה לעשות הכל" בצד, נוכל ללמוד לא מעט על עשייתה, ולקבל השראה ממי שבחרה לממש את עצמה בצורה מלאה, עשירה ומגוונת. ובעצם, למה שלא נאמץ את הגישה הזו גם אנחנו?

1. קורח נשואה לדרור שלפמן, הם מתגוררים במושב קטן בשרון והורים לשתי בנות ובן. כשהאחרונה נולדה, קורח ושלפמן העלו תמונה לאינסטגרם, שמצליחה לגרום לכל העסק הזה של לידה, להיראות לא קשה בכלל. בראיון ל"לאישה" משנת 2017, אמרה קורח שתשמח לעוד ילד, רביעי, כי "אני מחבבת את הילדים שלי".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הפכנו למיעוט #motherof3dragons

A post shared by Hila Korach (@hilakorach) on

 

2. עוד באותו ראיון אמרה על אימהות: "אני מרגישה שלמרות הלו"ז, אני אמא מאוד נוכחת בבית. בזמן שאני איתם אני איתם. יש אנשים שנמצאים הרבה יותר זמן עם הילדים שלהם בבית, אבל בפועל לא ממש איתם. כשאני עם הילדים שלי, אני שמה את הטלפון בצד. אם הם רואים סרט מצויר בטלוויזיה, אני יושבת איתם ושלושתנו צופים בו ביחד. הפחד הכי גדול שלי זה שהילדים שלי יתבגרו ואני לא אדע איך הם הפכו לאנשים שהם הפכו להיות. כרגע אני לגמרי רואה איך הם הופכים למי שהם. אני לא מרגישה שאני מפספסת".

3. את הקריירה התקשורתית שלה החלה בגלי צה"ל, כמו רבות ורבים מהעיתונאים המובילים בישראל. במהלך שירותה הגישה את התכנית "שטח אש". עם שחרורה, בדומה לאנשי תקשורת רבים, קורח החלה לעבוד בערוץ 10, שם התברגה מהר מאוד להגשת פינה העוסקת בענייני חוץ בתכנית 'כל בוקר', ובשנת 2007 מונתה למגישת התכנית 'רשת על הבוקר' שהפכה מאוחר יותר ל'העולם הבוקר', לצד אברי גלעד.

4. אפרופו אברי גלעד - בין לבין קורח השתתפה בשעשועון הידע הכללי, "המוח", פרי המצאתו של ארז טל, שהיה שותף של גלעד ב"העולם הערב", תכנית המערכונים החתרנית שהפכה לאייקונית. קורח זכתה בעת השתתפותה בתכנית בפרס על-סך 350 אלף שקל. שווה להיות חכמה. הסכום המכובד הבא בו זכתה קורח, היה 10,000 שקל, אותו קיבלה יחד עם גלעד במסגרת פרס 'אור ירוק לתקשורת'. קורח וגלעד החליטו לתרום את הפרס לעמותת 'קווים ומחשבות' המקדמת את המודעות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, מהן סובל גלעד.

5. על גלעד אמרה בראיון ל"Xnet" בשנת 2015: "אני מאוד אוהבת אותו למרות שאני לא מסכימה איתו הרבה פעמים. יש אנשים שמבקשים ממני להיות דוברת שלו ולהצדיק דברים שהוא אומר, אבל אני לא אחראית לדברים שלו. כשאני לא מסכימה איתו, אנחנו מתווכחים".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הייתי בת 23, רווקה, לקראת סיום התואר הראשון. אולמרט היה ראש ממשלה, שמעון פרס נשיא. כמבזקנית שבדיוק התחילו לשים אליה לב, המעבר לתכנית בוקר בערוץ המתחרה, לצד מגיש דומיננטי (מאוד!) היתה מסוג ההחלטות שלא בטוח שהיה לי האומץ לקבל עכשיו, 12 שנים ושלושה ילדים מאוחר יותר. הלחם לא יביא את עצמו לשולחן אם יסור חיני שבועיים לאחר כניסתי לתפקיד. מאז זכיתי לראיין ראשי ממשלה וממציאי לייזר נגד יתושים, הורים שכולים וכוכבי ילדים, זוכי נובל ומתמודדי ריאליטי לדורותיהם (למה לא עושים ריאליטי לזוכי נובל??), מלכות יופי, מכופפי כפיות, שפים, שחקנים, קוראים בקפה, יצרני קפה, מדענים, רופאים וסתם סקרנים. אנשים ששינו את העולם. שידרתי תחת אזעקות בדרום, טילים מהצפון, שריפה אחת איומה בכרמל וכמעט בכל חג עצמאות ב-11 השנים האחרונות. אני מכירה את כל המאכלים של כל העדות בכל החגים, החזקתי בידיי כמעט את כל סוגי פרוקי הרגליים שאפשר היה להביא לאולפן מבלי לפגוע באמנות בינלאומיות. רקדתי, קפצתי, טעמתי, שרתי, בכיתי, התרגשתי. כל בוקר היה הרפתקה שמתחילה בקריאת עיתונים מנומנמת ולכו תדעו איפה תסתיים. לקראת הפרידה והמעבר להרפתקה הבאה והמרגשת עליי לטובה, אני חייבת תודות לכל כך הרבה אנשים שלימדו אותי וליוו אותי בשנים האחרונות אבל אני לא מצליחה להכניס את כל הרשימה לאינסטוש אז אתם מוזמנים לחפש את עצמכם בפייס: https://www.facebook.com/1359210049/posts/10220815652245330?s=1359210049&sfns=mo ❤️❤️❤️

A post shared by Hila Korach (@hilakorach) on Jun 28, 2019 at 7:05am PDT

 

6. עוד תכנית שקורח מגישה כבר יותר מתשע שנים היא 'גלילאו', תכנית מדע לילדים, ששודרה בתחילה ב"חינוכית" והיום משודרת ב"כאן חינוכית". גם עליה זכתה קורח בפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה, בקטגוריית המגזין לילדים ולנוער.

7. כן, הילה קורח היא בחורה מוצלחת. איך זה קורה? באותו ראיון ל"לאישה", טענה ביחס להצלחתה ש"אם רוצים, אפשר לשלב הכל" וש"הסוד הוא לעבור את התקופות הקשות". בראיון לתכנית "שיחת נפש" בהגשת פרופ' יורם יובל, הסבירה שההורים שלה אמרו לה "לא לשים את כל הביצים בסל אחד". לגבי הצלחתן של נשים בכלל, אמרה עוד בשנת 2013 בראיון ל"גלובס": "בתוך תוכנו אנחנו הנשים עדיין לא מאמינות לגמרי בעצמנו... אישה שתעמוד בפני קידום תשאל את עצמה אלף פעם 'האם אני ראויה לזה? האם אני הגעתי לשלב שבאמת מגיע לי הקידום?'". תסמונת המתחזה, מישהי?

 

8. יש לה תואר ראשון בפסיכולוגיה ובמדע המדינה ותואר שני בדיפלומטיה, וכמובן הפרט הקטן שהיא גם רופאה, בוגרת אוניברסיטת תל-אביב. ואם תהיתם אם קורח ממשיכה לעשות את כל הדברים במקביל, התשובה היא "כמובן שכן", כי הרי מדובר בהילה קורח, ואין לנו ספק שגם בשנים הבאות נמשיך לשמוע על ההישגים המדהימים ומעוררי ההשראה של אשת התקשורת, הרופאה, האמא והמגישה האהובה. בהצלחה!