Fit&Zone, אורח חיים למשקל נכון

ישנן 3 מילים שלא הולכות ביחד - לאכול, לרזות, וליהנות. עד שפגשתי את ענת אשר (נשואה + 3) ששנים ניסתה את כל הדיאטות - בלי לחם, רק לחם, בלי בשר, רק בשר. ולשווא. כל הניסיונות הובילו לאותה תוצאה: ירידה במשקל ומיד אחריה עליה בחזרה. 

מה הקוד הסודי ואיך גם אוכלים, גם נהנים וגם מרזים? תשאלו את ענת אשר, נטורפתית ומפתחת שיטת  Fit&Zone  בישראל, המבוססת על שיטת Zone של ברי סירס, אליה נחשפה לפני כ-8 שנים וידעה להצעיד אותה קדימה לפיתוח אישי. 

השיטה מבוססת על 5 ארוחות. כן כן 5 ארוחות מאוזנות. איזון בין פחמימות, חלבונים ושומנים ביחס קבוע המכונה "בלוק" לשיטתה. לכל מטופל נקבעים מספר הבלוקים לאכול על פי פרמטר של מין, גיל ופעילות גופנית ספורטיבית. מדובר בדרך חיים חדשה, אומרת ענת שהשילה ממשקלה 30 ק"ג ביישום השיטה. אורח חיים מאוזן המאפשר לאכול נכון ומאוזן בלי לוותר על הנאות החיים. בלי להרעיב את עצמך, ובלי לוותר דווקא על המאכלים שאת הכי אוהבת, וזה כולל גם משהו מתוק בסוף ארוחה. 5 ארוחות מאוזנות. כדי ללמוד ליישם את השיטה פתחה ענת מרכז מידע בו היא מעבירה סדנאות: או סדנה פיזית בקליניקה שלה ברמת השרון, או סדנת אונליין  במחשב הפרטי של כל אחד. הסדנה הפיזיתרונטלית היא בת 5 פגישות, כשהפגישה הראשונה היא הכרות אישית ושקילה, ובהמשך הרצאה והפנמת התהליך. אגב, בפגישות הפיזיות נוכחות עד 10 בנות. למה רק בנות? כי לגברים אין סבלנות במיוחד כשהשיחות זולגות למתכונים. הם מעדיפים את סדנת האונליין בת 6 שעורים עם 2 דיאטניות זמינות 24/7 לשאלות שעולות בשטח. באתר של ענת תוכלו למצוא למעלה מ-1000 מתכונים מאוזנים לבחירתכם. בוגרי הסדנה יוכלו לרכוש ערכת מתכונים (ראו בתמונה) הארוזה בקופסת מתכת מדליקה בעלות של 100 ש"ח (תוספת 30 שקלים למשלוח).

  

מעבר לשיטה של ענת וראיתי אנשים עם תוצאות מוכחות בשטח, מגיע לה תרועות על 2 מהלכים משני תרבות שהיא יצרה. ענת חברה לרשת "ארקפה" והשיקה 2 מנות חדשות לתפריט הבריאות של הרשת. כריך "זון" וסלט זוקיני המבוססים על האיזון בין פחמימות, חלבונים ושומנים. במיוחד בשבילכם צילמתי את הכריך כי חששתי שלא תאמינו לי. הוא ענק, הוא עסיסי, הוא מזמין וטעים. ולא פחות חשוב משביע לשעות.

ושנית, ענת הופיעה בתכנית של קרן מרציאנו "המוסף הכלכלי" ושינתה סדרי חיים. היא הציגה את דפי האורז כתחליף לבצק עלים הרווי שומנים, ובכך הפכה את הבורקס עם דפי האורז למאכל טעים ולא משמין. הבעיה היא שלא ניתן להשיג את דפי האורז מאז התכנית בכל הרשתות. 

 

Fit&Zone, ענת אשר 054-8181855 https://fitnzone.co.il/

ענת עובדת בשיתוף עם תמר שילון בוגרת מדעי התזונה בפקולטה לחקלאות, דיאטנית קלינית המתמחה בגישה של נון-דייט ובפסיכולוגיה של האוכל. במקביל היא למדה להיות שף קונדיטור ושוקולטרית, לכאורה 2 עולמות מתנגשים - עוגות ולהרזות. הפילוסופיה שלה אומרת להפסיק לחשוב על מה אסור לנו לאכול אלא ללמוד איך לאכול את העוגה מבלי לשבור את הדיאטה. תמר שילון היא החלום הרטוב של כל אוהבי המתוק שחייבים "משהו מתוק" בסוף הארוחה. היא מייצרת מתוקים דלים בסוכר, מועשרים בחלבון וללא חומרים משמרים. המנות שקולות וארוזות באריזות אישיות, גם כדי שלא נחסל את כל החבילה בבת אחת, וגם שאת האריזה האישית ניתן לשאת בתיק כשההתקף למתוק תוקף אותנו שולפים אריזה מהתיק והבעיה חולפת. טעמתי! (סליחה אבל מהכול) הטעם כאילו אכלתי שוקולד, טעים. בתפריט של תמר תמצאו בלונדי בייטס, בראוני כוסמין, באונטי, מיקס פרלינים, אצבעות שקדים ולימון, וגם מתוק בטעם סניקרס.

תמר שילון 052-2246827 www.tamarshilon.com

 

דרך חיים חדשה גם בתחום הפיזיותרפיה - טיפול בסחוס וכאבים

ספורט ופציעות לצערי הולכים ביחד. עיסוק בספורט בעצימות גבוהה מייצר פציעות הנובעות בעיקר מחוסר איזונים בגוף. שנים האמנתי שיש לטפל בסיבה הנקודתית לכאב ולכן פניתי לפיזיותרפיסט ספורט. הייתי בטוחה שאני עושה הכי נכון וטוב לגוף שלי. מסתבר שלאו דווקא. מי שהעמיד אותי על טעותי הוא ד"ר שמוליק יצחק רופא אורתופד המתמחה באורתופדית ספורט וביחד עם רעות שץ (פיזיותרפיסטית) מקדמים את השיטה המתמקדת בגורם ולא בסימפטום. השינוי הגדול הוא שבמקום טיפול עם תרופה כימיקלית או רחמנא לצלן ניתוח פולשני, נמצאה אלטרנטיבה מושלמת לטיפול בכאב.

קבלו מונח חדש התחום הרפואה האורתופדית ה"פאסיה" ויש האומרים "פאשיה",  רקמה רכה שעוטפת אל כל האיברים והשרירים בגוף, כולל לב, ראות, עצבים וגם את העצמות. שלא תבינו לא נכון, זה לא שהפאסיה לא מוכרת לרופאים ואנשי מקצוע, אלא שעד לאחרונה לא הוותה פקטור בטיפול בכאבים ובגוף לא מאוזן.

פגיעה או חבלה בפאסיה תביא תגובה וכאב במקום אחר בגוף. לדוגמה פגיעה בברך יכולה להתבטא בכאב בגב או בקרסול וזאת בגלל התנועתיות הקיימת בגוף בין השרירים לפאסיה. לא ניתן לדעת היכן הכאב יתבטא. מה שברור הוא שהגוף יוצא מאיזון ועושה קומפנסציה (פיצוי) על הפגיעה. כשנוצרת פגיעה בפאסיה נוצר מעין "קשר" שזו התגבשות של חומצה היאלורונית המפריעה לזרימת הפאסיה וגורמת לכאב. 

מבולבלים? אין צורך, ד"ר יצחק ממליץ קודם כל לכל אחד להיות בתנועה משמע לעסוק בספורט אפילו צעידה תעזור מאד, ויותר מכל לטפל בפגיעה או בכאב עוד כשהוא קטן, ולא להמתין אולי זה יעבור ובכך לקבע מצב של חוסר איזון. בעיות באיזון הפאסיה דורשות טיפול מיידי, הפאסיה לא תתאזן מעצמה בשום אופן. ללא טיפול הפציעות יחזרו על עצמן. יש לאבחן את הבעיה המדויקת עם בדיקה במכון בעזרת הצוות המקצועי. טיפול הולם בפאסיה יאפשר למטופל לחזור מהר יותר לפעילות ספורטיבית.

"מדטק ישראל" הוא המרכז המתמחה בטיפולים מתקדמים בכאב ואיזון הפאסיה וגם בשחיקת סחוס. הטיפול בבעיות הסחוס מבוסס על שיטת MBST המעבירה אנרגיה לתאי הסחוס בתדר בדומה ל- MRI כאשר האנרגיה מחדשת פעילות ותפקוד של תאי הסחוס. הטיפולים מאושרים לשימוש בארצות השוק האירופאי, ובישראל באישור משרד הבריאות

מדטק ישראל - מנחם בגין 7 בית גיבור ספורט רמת גן, 03-9043434

 

 

פריכיות וטעימות

אני לא עפה על פריכיות. עבורי זה אוכל בלי טעם. יש חדש על המדף, וממש בימים אלה השיקה חברת "מאנה" 5 טעמים חדשים של פריכיות בריאות המבוססות על אורז וחיטה מלאה, מכילות רק 4 מרכיבים טבעיים בלבד ללא עמילנים, ללא קמחים, ללא סוכרים וללא מתחלבים. הסדרה הושקה תחת התווית הנקייה Clean Label.

5 הטעמים עם הרכבים שמעולם לא ניראו בשוק האוכל: פריכיות חיטה מלאה ועדשים שחורות, פריכיות חיטה מלאה וחומוס, פריכיות 3 דגנים (חיטה מלאה, כוסמין ושיפון), פריכיות 100% חיטה מלאה, ופריכיות אורז דקות. תסמכו עלי, טעמתי מכולם. הכי אהבתי את העדשים השחורות ו-3 דגנים, אבל כולם טעימים, ובגלל שהם דקים זה מרגיש יותר אסטטי ונעים לאכול. אגב! כל פריכית רק 20 קלוריות. 

מחירים : סדרת החיטה 9.90 ש"ח. האורז 6.90 ש"ח

להשיג ברשתות השיווק ובחנויות המובחרות.

 

משקאות בריאות ב-B-Fresh

כשאני בקניון רעבה ובא לי משהו טוב, משהו שלא יהיה כבד על הבטן, לא מפוצץ בקלוריות, ושמרכיביו יגידו בריאות אני אוהבת את המשקאות של B-FRESH בטח בקיץ. בימים אלה הרשת יצאה בתפריט קיץ חדש, ללקק את הקערה. 

B-BOWL ארוחות בריאות בקערות שמכילות רק מרכיבים בריאים ומזינים. המגוון רחב אבל נסו את B-Super Bowl המורכב מתפוח סחוט, ספירולינה, בננה, תמר, שיבולת שועל וגרעיני צ'יה. מחיר 35 ש"ח

יוגורט בקר/עיזים הם משקאות עטורי ויטמינים ומינרלים שמלאים בסידן וחלבון בגלל מרכיב היוגורט בם. גם כאן המגוון רחב וממליצה על B-Vida המבוסס על אסאי, מנגו, אוכמניות, פטל, סילאן, יוגורט וכדורי מנגו. מחיר 23-29 ש"ח.

וגם המנה שתצנן לכם את הקיץ, או יותר נכון תקפיא אותו, מדובר על B-Freeze משקאות קפואים כמו זה של B-Ibiza המבוסס על מיץ לימונים, אננס, סורבה, פסיפלורה, וכדורי אננס. מחיר 23-29 ש"ח

     
 

היש טוב מזה??

להשיג ברשת B-Fresh