מתי יצא לכם בפעם האחרונה לשבת עם בני העשרה שלכם לשיחה מעוררת השראה, בלי לחץ ועם המון כיף? בשבוע שעבר זה קרה – במפגש אמהות ובני עשרה שהתקיים בקניון איילון בשיתוף בנק הדואר.

המפגש החל בפעילות היכרות קצרה שהשאירה כמה מהאימהות פעורות פה ונרגשות. כל זוג, אם ובן או בת, קיבלו 20 שניות להציג האחת את השניה. האימהות הציגו את הילדים והילדים הציגו את האימהות: מי הן, מה הן עושות, ותכונה אחת שהם מעריכים זה אצל זה.

התשובות – הקסימו את כולנו: "את החברה הכי טובה שלי", "את הכי מרימה בעולם", "אפשר לדבר איתך על הכל", "אני אוהבת את זה שיש לשתינו את אותו חוש הומור" ועוד. לקבל הצצה ככה פתאום באמצע היום למה שהילדים באמת חושבים עלייך? זו מתנה אמיתית!

אבי בלו, מנהל בנק הדואר, סיפר לקהל על הכרטיסים הנטענים החדשים שהשיק בנק הדואר לבני נוער (16-18), ומהווים את הכרטיסים הראשונים של בני הנוער ומאפשרים להם עצמאות פיננסית, ולהורים שקט נפשי גם בארץ וגם בחו"ל.. מדובר בשני סוגי כרטיסים: האחד מבית 'ויזה' מוטען בדולרים בלבד והשני מבית 'מאסטרקארד' העולמית מוטען בשקלים, אירו וליש"ט ומאפשר קניות בארץ ובחו"ל.

אבי בלו, מנהל בנק הדואר ואפרת אדמון, סמנכלית תוכן ופיתוח עסקי באון לייף

"בכרטיסים האלה" אמר בלו,  "אנחנו יוצרים גם ביטחון להורים וגם עצמאות גדולה יותר לבני הנוער ושליטה בהוצאות". בלו סיפר שבנק הדואר זיהה את המהפכה שמובילים הצרכנים הצעירים, והיא הקניות ברשת. לדבריו מסקרים שהחברה ערכה עולה כי  הצעירים מבצעים רכישות באתרים בארץ ובחו"ל בעיקר של בגדים, נעליים ואקססוריז שמצטברים בממוצע של 145 שקלים-לקניה. "בני הנוער הם צרכנים נבונים, שבודקים, משווים ויודעים מה הם רוצים" אומר בלו. דבר נוסף, בני נוער רבים נוסעים כיום לחו"ל לבדם בין אם למשלחות נוער, למסעות לפולין, לסאמר סקול או לחופשות קיץ עם ההורים או עם לבד עם חברים. האמצעי הנוח והבטוח ביותר עבורם הוא הכרטיסים הנטענים לבני נוער אותם ניתן לטעון באירו או ליש"ט בעת נסיעה לאירופה או בדולרים בעת נסיעה לארה"ב. הכרטיסים עצמם, נטענים עד 2,500 שקל בחודש, בטוחים בפני הונאות וגניבות ומנותקים לחלוטין מחשבון בנק, אפשר להטעין אותם במזומן או בכרטיס אשראי במאות סניפי הדואר או לבצע העברה מחשבון הבנק שלנו לחשבון בבנק הדואר. במידה ונותרה יתרה בכרטיס היא ניתנת למימוש גם בנסיעה הבאה ולמשך חמש שנים".

אבי בלו, מנהל בנק הדואר ונוי קדם, סמנכ"ל תקשורת והסברה, דואר ישראל

מריה דומארק – הרבה יותר מאושיית רשת

בראיון מרגש ופוקח עיניים עם כוכבת הרשת וכעת גם זמרת – מריה דומארק,  היא סיפרה לקהל על השינוי הגדול שעשתה השנה אחרי כמה "אסימונים" שנפלו. הנקודה העיקרית, לדבריה, היתה ההבנה שהדמות שאנשים רואים באינסטגרם שלה (מיליון ו-200 אלף עוקבים) כל כך רחוקה ממי שהיא באמת, ולכן השינוי היה חייב להגיע. הצעד הראשון היה מחיקת אלפי תמונות חושפניות מחשבון האינסטגרם שלה, והצעד השני היה העלאה של תמונות אמיתיות, של מריה האמיתית, מהיום יום, מהחזרות באולפן, מההקלטות, לעתים בלי שום פילטרים ושום דבר. 

מריה דומרק, אושיית רשת, זמרת

הפרעות אכילה? מי לא סובלת מזה?

האורחת האחרונה והמרתקת בערב הזה היתה רומי סגל, חיילת בת 19, שהתפרסמה לפני 3 שנים בעקבות סרטון ויראלי שהפיקה בעצמה, שמטרתו היתה העלאת המודעות דווקא של הורים לבני נוער על התמודדות ילדיהם עם הפרעות אכילה, עם בעיות של ביטחון עצמי ודימוי גוף. בכנות שובת לב היא סיפרה לקהל על הדרך שעשתה מנערה מבולבלת וחסרת ביטחון, להבנה שכל הסביבה הקרובה והרחוקה שלה בעצם מתמודדת מדי יום עם הפרעות אכילה כאלה או אחרות, ושהיא יכולה לעשות שינוי בשיח בין הורים וילדים על הנושא הזה. הסרטון שהפיקה בזמנו הגיע למאות אלפי גולשים ועורר שיח רב ברשת.

רומי סגל ואפרת אדמון

אחרי מפגש כל כך מרתק ומרגש, חיכתה למשתתפים הצעירים הפתעה אחרונה. כל אחד ואחת מהם קיבל (בהפתעה!) מתנה מבנק הדואר – כרטיס נטען ל ובו סכום של 200 שקל מתנה למימוש מיידי לקניות בקניון.

הדס יריב ועומר יריב

עידו מירון

דניאל רוקח פורת ומיקה פורת

חנה בית הלחמי ורעות בית הלחמי עמיר

עדי אדליס ואליה אדליס

נדיה אייזנר ואלישע אייזנר

הדס גולדשטיין ונעמה גולדשטיין

דור אבנעים, תמר צופיוף ואבישג צופיוף

ליאת ברטוב שדה ומאיה שדה

גלית נחום לאומי ואלונה לאומי

שגית הורביץ ושקד הורביץ

אפרת אדמון, תומר ארמי ועידו ארמי

דורית כוכבי ודפנה כוכבי