בהמולה גדולה, כדרכה, טעונה בפרץ אנרגיה, תעצומות קול, אזניות מקצועיות, גבר לצידה שרוב השידור הנהן כאילו נתקעה לו הבטריה - פרצה מירי רגב עם תחנת השידור הניידת שלה לחוף בת ים. לא עוד אלירז שדה, לא עוד אולפן מכופתר, שנבנה במיוחד במצודת זאב בתל אביב - קבלו את הגרסה העממית: מירי רגב LIVE בדרכים באולפן נייד, במסע מעיר לעיר. קמפיין הבחירות של הליכוד. והפעם בתכניתנו, סוכריה: הגברת (תמיד הגברת, שלא נמעד בלשוננו) שרה נתניהו, אשתו של ראש הממשלה. "לא, סליחה, לא אשתו, רעייתו", הקפידה רגב לתקן.
 

את מופע החימום סיפק צבי ברוט, ראש עירית בת ים שהיה האורח הראשון באולפן. ברוט, עיתונאי לשעבר שעבד במגוון כלי תקשורת, הצטרף לפוליטיקה המקומית בבחירות האחרונות, לפני פחות משנה. בבת ים היה סיבוב שני, שאליו עלו שני מועמדים - שניהם הזדהו כאנשי ליכוד. בעלה של הגברת נתניהו בחר אז לתמוך דווקא בראש העיר המכהן, יוסי בכר, וברוט, מצידו, הימר על גדעון סער, יריבו המר של נתניהו, וקיבל את תמיכתו. ברוט לקח. אבל למה להזכיר נשכחות, היום כולנו ליכוד. כפיים.

 
שעה וחצי נמשך השידור החי בפייסבוק, כשבתוך משאית-אולפן מצטופפים כתף אל כתף גבר, השדרן שי מלול שרוב השידור רק הנהן, השרה רגב במרכז, מעודדת את הקהל, שואלת שאלות, מראיינת, מסבירה - והכול בצעקות רמות. ולצידה האורחת המיוחדת, הגברת שרה נתניהו. כפיים.
 
לא ברור מה גרם לגברת נתניהו להצטרף לקמפיין הבחירות של הליכוד. האם אלו החששות משיעורי הצבעה נמוכים, הפחד מירידה במנדטים (בכל זאת, בסיבוב הבחירות באפריל זכה הליכוד ב-35 מושבים בכנסת), או החלטת יועצים אסטרטגיים שעל משפחת נתניהו לרדת אל העם, להיות עממיים יותר, נגישים יותר. ואולי חשקה נפשה של משפחת נתניהו במסע בחירות נוסח אמריקה, שבו בני המשפחה מצטרפים למועמד כדי לספק את תמונת הגלויה המושלמת. כך או כך, בשעת אחרי הצהריים מהבילה, עם אחוזי לחות שנשקו לקו ה-80%, עם קהל מזדמן שעמד במרחק קטן מהניידת מאחורי חיבלול זמני ושומרי ראש קשוחים ומול 380 צופים בפייסבוק לייב - השיקה הגברת נתניהו את עצמה כחלק ממסע הבחירות של הליכוד. 
 

וזה לא היה סתם ראיון עם הגברת נתניהו, זה היה שידור מושקע, מתוכנן מראש, עם אורחים מיוחדים שבאו לאולפן כדי להאיר את עשייתה ולהללה. חיים שכאלה, סטייל מירי רגב. 3-4 דקות של סרטון ערוך היטב סיפר על העשייה הציבורית הענפה של הגברת נתניהו: חיילים בודדים, ניצולי שואה, חולי סרטן, נשים מוכות וכמובן, איך לא, מנהיגי עולם. אפילו סקופ סיפקה הגברת נתניהו לקהל המיוזע בחוף בת ים ולצופים בפייסבוק לייב: ביום ראשון תפתח הונדורס את הנציגות שלה בירושלים. כפיים.

צילום מסך מתוך "רגב בדרכים"

צילום מסך מתוך "רגב בדרכים"

 
זו תוצאת המסע המדיני שלה בגואטמלה השכנה. "פעם ראשונה שאשת ראש הממשלה נשלחת למסע מדיני". "שגרירות", צעקה רגב לקול תשואות קהל של עשרה אנשים מריעים. "לא שגרירות", הקפידה הגברת נתניהו לתקן, "נציגות דיפלומטית".
 
השמש הכתה חזק. הלחות טיפסה מעלה. הבריזה לא הגיעה, וחבילת הטישו על שולחן האולפן הלכה והצטמקה, כשהגברת הראשונה, השרה והמהנהן ניסו לשווא לנגב את אגלי הזיעה מהפנים. חיים שכאלה נמשך, כאשר אל האולפן הוזמנה טל גלבוע, יועצת ראש הממשלה לענייני טבעונות, או בעלי חיים. והביאה איתה - מה אתן יודעות - חריימה טבעונית שבישלה. טל גלבוע, לוחמת ללא חת לזכויות בעלי החיים, כבר הספיקה להתיידד מאוד עם בני משפחת נתניהו ואף לבשל ביחד עם הגברת נתניהו. כן, ראינו בסרטון.
 
 
אחריה צעדה לאולפן שפרה, שסיפרה בהתרגשות איך אף אחד - לא בני גנץ כרמטכ״ל, לא בוגי יעלון כשר ביטחון - לא ענו לה על מכתבה לגבי חיילים בודדים ורק הגברת נתניהו הרימה את הכפפה. כפיים.

וכך עלו ובאו עוד שניים-שלושה מהללים ומשבחים. ותוך כדי שמענו על משפחה למופת, אשת חיל, שהיא גם פסיכולוגית ילדים, מלומדת, מקצועית, שהולכת כל יום לעבודה, וגם מספיקה לנסוע ללא הרף בעולם ולפגוש מנהיגים ונשותיהם, גם להצטרף לקמפיין בחירות, גם להיות נוכחת בגזירות סרטים, גם להשקיע בעשייה ציבורית ענפה, וגם לדאוג לחנך את שני הילדים הפרטיים שלה לתפארת. כפיים.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הכנות אחרונות לשידור באולפן הליכוד, רגב LIVE בדרכים, כאן בבת ים. תכף מארחים את הגברת נתניהו.

A post shared by מירי רגב (@miriregev2018) on

כמובן שלאורך כל המופע, בין מחמאה לליטוף, בין דברי הלל ושבח, הקפידה רגב להשמיץ את התקשורת שלא מספרת את כל הסיפורים הנפלאים האלה, ולומר שאצלה, באולפן הנייד של הליכוד, אנחנו שומעים רק אמת. לזכותה של רגב ייאמר, שהמופע לא כלל הסתה כנגד אף אחד (טוב, רק קצת נגד התקשורת). בימים של שיח כל כך מתלהם, של גזענות, והקצנה, זה לא מובן מאליו. לזכותה ייאמר עוד שהיא לא רואה ממטר. היא ממוקדת מטרה, מלאת אנרגיות וכריזמה טבעית. 

כפיים.