"כל בן אדם שמרגיש שפגעו בו, שעשו איתו משהו לא נכון, צריך ללכת לדבר עם מישהו שיכול לעזור לו. הטיפול צריך להיות מבפנים וגם מבחוץ...מבחינתי כרגע אני לא שותקת ואני מאיצה בכל בן אדם שנפגע לא לשתוק". את הדברים האלו אמרה לאה לב רק לפני שנה וחצי, אז כנראה שלא רק אנחנו סובלות מזיכרון מחורר. בפברואר 2018, הקומיקאית ומגישת הרדיו נאלצה לשמוע את השדרן נתן זהבי קורא לה בשידור חי "זונה". לא עבר זמן רב ושומרי שלומה של לב, המוערכת והאהודה על הברנז'ה, דאגו להשעות את זהבי מהשידור ולראיין את לב תחת כל עמוד אינטרנט רענן כדי לקבל את תגובתה לפגיעה הקשה.

והנה, שנה וחצי אחרי, והדלתות הסתובבו: כחלק מהתוכנית "מועדון ארוחת הבוקר" של רדיו 103, שי גולדשטיין ולב כינו את אביבית בר זוהר "זונה", צחקו על האופן המיני שבו היא רוקדת, אמרו עליה "איכס" ובאופן כללי השפילו אותה. אלא שלאביבית אין חברים בברנז'ה, אין מי שדואג לשמור על האינטרסים שלה או על כבודה, ולכן סביר להניח שגם היינו עוברים על זה בשתיקה כאילו לא מדובר בעניין חריג שדורש עצירה, אלמלא ההחלטה של בר זוהר עצמה להרים את הכפפה, להילחם על כבודה האבוד ולהגיש נגד גולדשטיין, לב ורדיו 103 תביעה בסך חצי מיליון שקלים על הוצאת דיבה ולשון הרע, פגיעה בחופש העיסוק והטרדה מינית.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

כשרואים אותך לראשונה רואים לביאה , אשה שוברת שגרה , איתנה , יציבה , לא מפחדת להביע את עמדתה , לא מפחדת להסתכל בעיינים , לא מפחדת מאנשים גדולים , ( בטח לא מאנשים קטנים ) אישה שכדי להתקרב אלייה צריך לנשום עמוק ולאזור אומץ רב , אישה שבשעה אחת בלבד יכולה לתפעל את כל העולם ולהשיג את מטרותיה !! אישה שהיא בוסית , אישה שהיא נקבת אלפא , לידרית , מנהיגה , אחת שכולם מרגישים לידה בטוחים אתם יודעים על מה אני מדברת מין וואנדר וומן שכזאת אבל כל זה למראה חיצוני בלבד , לאותה אישה עם המעטפת הנוקשה והעוצמתית כזו שאפילו גברים מפחדים להתחיל איתה יש גם חששות , פחדים , לפעמים עצב , לפעמים ילדותיות שכזאת , אפילו קטנוניות , היא שברירית מאוד עדינה בנפשה , אפילו זקן ברחוב מרים סלים גורם לה לבכות , וגם הומלסים ברחוב גורמים לה לעצב קשה מנשוא , כן היא אישה עדינה בנפשה , בעורקיה זורם לו דם והיא מורכבת מרמ״ח אברים בדיוק כמו כל אדם , יש לה לב שפועם , כבד , כליות ריאות איזה קטע בדיוק כמו שאר בני האדם , למרות שיש כאלה שבגלל אופייה המיוחד יכולים לכנות אותה חייזרית אבל זו שיחה לפעם אחרת, אז כן האישה הזאת אולי נראית לכם הכי חזקה מבחוץ אך היא כל כך רגישה ושברירית מבפנים ! האישה הזאת זו אני ! לעיתים על פי מראה אנו נוטים לפענח ברנטגן מלא מיהו האדם שעומד מולנו אך את הפנימיות שלו וכל מה שקורה בנפשו הפנימית אף אחד לא יכול לפענח !!!! קל לשפוט ולהפנות אצבע מאשימה - היא מתלבשת חשוף אה היא בטח מטומטמת חסרת אינטליגנציה , אה הוא לובש לה קוסט ושם רולקס הוא בטוח איזה ערס , אה היא שמנה אפשר לצחוק עליה , אה היא רזה מקל היא בטח אנורקסית , לכל מצב נתון יהיה את הפרשנויות שלו אך זו טעות עצומה כי בכל אדם מסתתרת פנימיות שיתכן שהיא כל כך שונה מהחיצוניות שלו !!! תהיו אלה שלא שופטים , תהיו אלה שמקבלים , תהיו אלה שעוזרים לחלש תהיו אלה שמבינים שיש מעבר למעטפת החיצונית תהיו בני אדם !!!!! אני לא מבקשת ממכם הרבה אני קמה בבוקר עושה לוק יומי ?, נותנת לכם עצות מניסיון חיי , שמחה איתכם רוקדת לכם שרה לכם בעצם לא מבקשת ממכם כלום רק אהבה וקבלה אני פה תמיד בשבילכם ולמענכם !!׳ ולמרות כל מיני השפלות אלו ואחרות כל פעם מגורם אחר אני אביבית בר זוהר 11.5.82 עומדת איתנה מולכם עם השמחת חיים שלי עם האהבה שלי ואומרת וצועקת : אף אחד לא ישבור אותי , אף אחד לא יוציא לי את הרוח מהמפרשים , וככל שינסו להוריד אותי רק אעלה מעלה מעלה למורת רוחם של כל המלעיזים ... כי רק אהבה תנצח את כל הדמעות ... צדק צדק תרדוף .... ואהבת לרעך כמוך ... משפטים שמרגשים אותי .

A post shared by Avivit Bar Zohar אביבית (@avivitbarzohar) on

בכתב התביעה כתוב בין השאר: "במוקד כתב התביעה עומדות אמירותיהם הברוטליות והפוגעניות בלשון המעטה של השדרנים בתוכנית הבוקר של רדיו 103FM, אשר ידעו לכנות את התובעת, הידוענית אביבית בר זוהר, 'רוקדת כמו זונה, להיאנח ולגנוח באופן המדמה אקט מיני במשך שניות רבות', תוך תיאור לפרטי פרטים אודות דרך הזזת גופה, בהתייחס באופן ברור ומובהק לתובעת, לתאר כיצד התובעת מזיזה את איברי המין שלה מול המצלמה – ואף לומר 'איכס', כמו גם להשפילה ברבים". עוד כתוב: "התובעת תטען כי הנתבעים, במעשיהם, השפילו אותה בעיני הבריות ועשו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם... התובעת תטען כי דבריהם של הנתבעים, לרבות האופן בהם נאמרו הדברים, מהווים ביסודם הטרדה מינית בהתאם לסעיפי החוק".

כמובן שמהר מאוד נשמעו קולות התקפה: כל אותם טוקבקיסטים מהירים שיצאו להגנתה של לב רק לפני שנה וחצי, מהרו לכתוב שבר זוהר עושה פיל מעכבר ומנסה להרוויח כסף וכבוד על חשבון סיטואציה חסרת חשיבות. כל סקירה של הפרשה נכתבה בזלזול האופייני שיש לאייטמים על בר זוהר, ואותה סולידריות שפרחה כלפי לאה רק לפני שנה וחצי, נשארה הפעם דוממת. עדות לצביעות הגדולה של כולנו.

למען הגילוי הנאות, אני מקפידה שלא להאזין לתוכנית הרדיו של לב וגולדשטיין, אחרי שפעם הם דיברו באופן בוטה ומפורש על יחסי מין בזמן שנסעתי לבד במונית, ללא יכולת להעביר תחנה או להעלים את עצמי. התחפרתי במושב תוך שהנהג צחק בוולגריות מתאורים פורנוגרפים וכן, חשתי מוטרדת. תקראו גם לי הורסת מסיבות מיושנת, לא אכפת לי. מעבר לזה, אני סולדת מתוכניות ששמות כמטרה להקטין ולהשפיל כל מה שאפשר, רק בגלל שזה מה שמביא רייטינג. כך שאין לי הרבה אמפטיה למגישים - אבל כמובן שלא זה מה שמקומם אותי במקרה הזה, אלא דווקא הבחירה במטרה לכאורה קלה, כדי לעבור על הבסיס של כל התורה כולה. כלומר, על מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך.

רק לפני שנה וחצי לב נזעקה, נפגעה עד עמקי נשמתה וקראה לנשים שעוברות מעשים דומים שלא לשתוק. אז עכשיו, בגלל שמדובר בדמות שנויה במחלוקת, כל זה הופך ללא רלוונטי? רק משום שקל לצחוק על בר זוהר, כל תחושות הפגיעה שלב הכירה מקרוב לא נמדדות? והאם הן לא נמדדות משום שבר זוהר היא אישה שנחשבת לפרובוקטיבית, שמייצרת כותרות מאמירות שלא תמיד עומדות בשורה אחת עם האג'נדות שלנו ושלובשת חשוף? הרי בדיוק בגלל זה קמה צעדת השרמוטות, כדי להזכיר שצריך לשמור על כבודה של כל אישה – לא משנה מה היא לובשת ואיך היא מצטלמת.

הפגיעה שבר זוהר עברה היא לא פחות חמורה מזו שעברה לב, ולכן אין סיבה לעבור עליה בשקט. גם אם אביבית בר זוהר אוהבת לייצר פרובוקציות, זה לא אומר שהיחס אליה יכול להיות שונה מהיחס לכל אישה אחרת. והשוני ביחס הזה, הן של לב עצמה, הן בתגובות של התקשורת והן בתגובות של האנשים ברשת, חושפים את הצביעות הגדולה ביותר שלנו, את זו שאנחנו אפילו מתכחשים אליה – את האיפה והאיפה שאנחנו עושים כלפי נשים. את הנשים "סוג א" שבהן אסור לפגוע, לעומת נשים "סוג ב", שהן כבר מותרות לכל, ואם מישהו מנסה לשמור על כבודן אז הוא "כבד" או לא מבין בדיחות.

אני בטוחה שלב נגררה בקלות לירידות על בר זוהר, כי ככה נוהגים כולנו, כי זה כיף להיות בחבר'ה ולא להיות המבוגר המנג'ס האחראי, אבל דווקא בגלל הניסיון שלה, ציפינו שהרצון להצחיק לא יהיה על חשבון נשים אחרות. ציפינו ליותר סולידריות ואחווה נשית – בדיוק כפי שנתנו לה כשהיא נזקקה לה. אז הנה, עכשיו אנחנו מביעות תמיכה גם באביבית בר זוהר, ומקוות שהתביעה שלה תעביר את המסר שכבודה של אף אישה לא מותר.