זו פעם ראשונה שאנחנו עדים להתגייסות של החברה הגדולה ביותר בתחום הקוסמטיקה, חברת "לוריאל" העולמית, שעושה שינוי במודל העסקי ומשנה מוצרים ואריזות והופכת אותם לידידותיים לסביבה, ומגייסת ספקים וצרכנים למטרה משותפת של שמירה על כדור הארץ. כצעד פורץ דרך הם משיקים את "גרנייה BIO"  מותג חדש מחומרים אורגניים ופרמטרים שהוכתבו על ידי הקהילה המדעית העולמית, במכירת רחבה ובמחירים נגישים. 

זה התחיל בתחילת העשור שחברת לוריאל החליטה להציב לעצמה יעדים חברתיים וסביבתיים לקיימות ערכית מעבר להיותה חברת הקוסמטיקה הגדולה ביותר. היום, עם סיום העשור הם מכנסים מסיבת עיתונאים גם כדי לספר שעמדו בכמעט כל היעדים שהציבו, ועדיין הרגישו שזה לא מספיק. הוחלט להעלות את קצב הפעילות, ואת הרף לאחריות על סביבה וחברה. השינוי נוגע לכל שלב ותהליך בחברה, הן בייצור, במוצרים, בשינוע, ובלוגיסטיקה, מחשבה על אריזות מחומרים ממוחזרים ומתכלים ולא מפלסטיק  ואפילו נייר הדבר ממוחזר. וכמו להחמיר עם עצמם בלוריאל בחרו לעמוד בכל 9 התקנים של הקהילה המדעית העולמית לשמירה עלינו ועל הכדור שלנו. ההתגייסות היא עולמית וחובקת את כל הסניפים, את מיליארד הלקוחות, את הספקים והצרכנים במטרה שיתגייסו גם הם ויתרמו לסביבה ולחברה.

 בפעם הראשונה מושק מותג חדש שכולו אורגני, בהפצה רחבה ובמחירים נגישים (עד היום עלות המוצרים הוותה מכשלה למכירה רחבה).

גרנייה BIO, מותג טיפוח אורגני חדש

הדרישה למוצרים אורגניים נטולי מרכיבים מן החי רק מתגברת ומתעצמת בעיקר בקרב הצעירים. מסתבר ששוק הקוסמטיקה הטבעית והאורגנית הכפיל עצמו בשנה האחרונה, הרבה מעבר לאחוזי הצמיחה של הקוסמטיקה הקונבנציונלית. 

'גרנייה Bio' הוא מותג טיפוח פנים אורגני חדש המנגיש שגרת טיפוח חדשה עם מוצרים אורגניים וטבעיים. הסדרה החדשה כוללת מוצרי לחות, הזנה וניקוי, המבוססים על פורמולות נקיות וטבעוניות שאינן מכילות רכיבים שמקורם או תוצריהם מן החי. המקור הוא מן הטבע. רכיבים כמו לבנדר, ארגן, למון גראס ועוד, המועשרים בשמנים אתריים אורגניים, שמנים מרוכזים ותמציות מי פרחים. המותג כולל מגוון רחב של מוצרים לעור הפנים – החל מקרם אנטי אייג'ינג, קרם לחות, קרם עיניים ועד ג'ל ניקוי הפנים ומים מיסלריים. המוצרים מתאימים לכל סוגי העור ומותאמים לעור רגיש. כל המוצרים נבדקו דרמטולוגית. הרכיבים הטבעיים של המוצרים גודלו באופן אורגני ותחת תקני סחר הוגן והם בעלי תו תקן אורגני בהתאם לתקנות קוסמוס EcocertGreenlife.

 

 במסגרת האג'נדה הסביבתית העולמית של גרנייה "יופי ירוק לכולם" (Green Beauty for All), המותג ישתף פעולה בישראל עם עמותת אקו-אושן, תחת המסר "שמים סוף לחד-פעמי בחוף". במסגרת שיתוף הפעולה, גרנייה יתמוך ב"תכנית הדגל הכחול" של העמותה, הפועלת להעלאת המודעות ולשמירה על סביבה ימית נקייה מפלסטיק חד פעמי. כיום פועלת התכנית ב-10 רשויות ברחבי הארץ בדגש על עובדי הרשויות המקומיות בחופים, ובעזרת תמיכת גרנייה החזון הוא להעלות את מודעות הציבור הרחב לתופעת הפלסטיק החד פעמי בחופים ולהוביל שינוי תפיסתי והתנהגותי בקרב הציבור. בנוסף לוריאל העולמית מקימה קרן של 150 מיליון יורו לפרויקט עולמי שישראל הינה חלק ממנו, להעצמה נשית, ועוד 100 מיליון נוספים לשיקום הטבע, כמו יערות, ימים ואוקינוסים שנפגעו.

 

LOVE BEAUTY & PLANET

המותג LOVE BEAUTY & PLANET מגיע לראשונה לישראל אחרי שהושק ב2018 בארה"ב וזכה להצלחה עולמית בעיקר בגלל  שמאחוריו עומדת אג'נדה של שמירה על עולם יפה ונקי יותר. המותג נולד מתוך הבנה עמוקה שלצרכניות בעידן הנוכחי אכפת לא רק מהמראה והטיפוח האישי שלהן, אלא גם מהעולם והסביבה בהם הן חיות. 

LOVE BEAUTY & PLANET מציע 4 סדרות מוצרים, בכל סדרה ניחוח מרכזי על המבוסס על רכיב מן הטבע, לצד מרכיבים שונים שיבטיחו שכדור הארץ של כולנו  יהיה נקי, ירוק ויפה יותר. כ- 65% מהאריזות  עשויות פלסטיק ממוחזר הניתן למחזור נוסף, המוצרים הינם טבעוניים לחלוטין. המותג אינו מבצע ניסויים בבע"ח. ושימוש ברכיבים שמקורם בחקלאות בת-קיימא כלומר, אספקת חומרים בצורה אתית שתומכת ומפרנסת יצרנים מקומיים ומפחיתה השפעה סביבתית.

 בישראל יושקו 4 סדרות מוצרים: הסדרה הוורודה: מכילה חמאת מורו מורו מיער האמזונס וניחוח של עלי כותרת ורדים מבולגריה. בסדרה שמפו ומרכך ללא סולפטים (מתאים לשיער שעבר החלקה), ג'ל רחצה ותחליב גוף. הסדרה הכחולה: מעניקה בוסט רעננות ומכילה מי קוקוס ופרחי מימוסה עדינים. בסדרה שמפו, מרכך, ג'ל רחצה ותחליב גוף. הסדרה הירוקה:מכילה שמן מעץ התה, הידוע בשל סגולתו המטהרת ווטיבר, המעניק ניחוח מעודן של אדמה. בסדרה שמפו, מרכך וג'ל רחצה. הסדרה הצהובה: מכילה שמן קוקוס אורגני ופרח הילנג-ילנג. בסדרה שמפו, מרכך וג'ל רחצה.

למותג פטנט ה"שטיפה המהירה" שקיים במרכך המאפשר לצרכניות לחסוך במים בעת המקלחת. בנוסף, המותג הכריז על הקמת "קרן מיסוי פחם", במסגרתה יתרום המותג 40 יורו על כל טון של פחמן שייפלט בתהליך הייצור, כאשר הכסף ישמש לתמיכה בתכניות איכות סביבה ברחבי העולם.

ניתן להשיג בלעדית ברשת סופר פארם, בסניפים ובאתר 

 

אז אם טבעוני, למה לא נעליים טבעוניות?

ליאת להב, הקימה לפני כשנתיים את המותג Shanili על שם ביתה, מיזם שחיבר בין שתי אהבותיה: אופנה ובעלי חיים. המותג Shanili מתמחה בנעליים טבעוניות ואקססוריז (תיקים וחגורות), שאינם עשויים ממוצרים מן החי, לנשים וגברים. 

הקהל הוא אנשים שמעדיפים מוצרים מחומרים צמחוניים וטבעוניים, שמבקש לצרוך גם אופנה שאינה מן החי. אבל לא רק. יש כיום צרכנים רבים, שמבינים שתעשיית הבשר פוגעת משמעותית באיכות הסביבה ומבקשים לתרום את חלקם בנושא בכך שלא ילבשו וינעלו פריטי עור.

כל המוצרים הינם 100% טבעוניים. כל הקולקציות מיוצרות בעבודת יד קפדנית תחת תנאי העסקה וסחר הוגנים. הפריטים מיוצרים מעיבודים שונים של מיקרופייבר, כותנה או גומי, סיבי עלי אננס של החברה הידועה Piñatex או מחומר השעם שהוא חומר טבעי ונושם, המופק מקליפת עצי אלון השעם והפקתו נעשית באופן ידני ומבוצעת בצורה מבוקרת אשר אינה פוגעת בטבע.

האתר shanili גם קיבל את תו התקן הבינלאומי והחשוב – PETA (אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים). בנוסף ליאת, מייבאת תחליפי עור איכותיים מאיטליה עבור מותגי אופנה ישראליים (בעיקר נעלים ותיקים) כדי להקל על המעצבים בבואם להרחיב את הקולקציה שלהם גם לקהל הטבעוני. ליאת גם מנהלת את "הפורום לקידום האופנה הטבעונית" בפייסבוק, שם היא מעלה ידיעות מעניינות מהעולם, אם בנוגע למותגים בינלאומיים שמאמצים את האג'נדה החדשה או חידושים בנושא תחליפי עור שונים (מקליפות תפוח, יין ועוד)

טווח מחירים: נעלי נשים החל מ-229 ₪ ועד 579 ₪, נעלי גברים החל מ-149 ₪ ועד 649 ₪, תיקים וארנקים: 140 ₪ - 849 ₪

להשיג באתר shanili.com

 

האם הקורונה עשתה לנו טוב? האם אנחנו צועדים לקראת עולם טוב יותר?