לא ניתן להתעלם בימים אלו מן האירועים האלימים הרבים שאנו נתקלים בהם במהדורות החדשות, מן השיח הקשה והלא מקבל ברשתות החברתיות, וממקרי האלימות כלפי נשים אשר כמעט ולא ניתן להעביר יום מבלי לשמוע על מקרה נוסף. כל אלו הביאו את הדרג הניהולי ב"משביר לצרכן" לצאת בהצהרה חברתית וחוצה מגזרים נגד האלימות באשר היא. כנראה שלעובדה כי הדרג הניהולי הבכיר ב"משביר לצרכן" מורכב ברובו מנשים חזקות ומובילות, ומעל ל- 70% מהעובדים בו הן נשים, יש נגיעה בדבר. "המשביר" החליט לקדם פעילות אזרחית וערכית בנושאים נגד אלימות ולא להישאר אדיש למצב.

ה"משביר" בחרו להציג את האבסורד המקומם בו הפריטים והאביזרים הפשוטים, אותם רוכשים יום יום מאות אנשים בסניפי הרשת, כמו חגורה, מייקאפ או מערוך, הופכים לכלים הקשורים לאלימות ואף לכלי רצח. במסגרת הקמפיין הונפקו תוויות מיוחדות למוצרים עם סלוגנים ישירים המהווים אותות הזהרה רגע לפני שיהיה מאוחר.

 

משפטים כמו : "תזכורת ליום האישה - הנעליים נועדות רק לנעילה על הרגליים", "החגורה מיועדת רק להידוק מכנסיים", "התכשיטים לא נועדו לתיקון המצפון", ו"המייק-אפ לא נועד להסתרת סימני אלימות". "הכרית מיועדת לשינה ולא לחניקה", "הסכין לבישול ולא לבריונות", "והמערוך שהפך לסמל האלימות נועד לאפיה של דברים טובים המשמחים את הלב והנשמה". בגדים, בישום, וביוטי הם מסימני הסטייל וסגנון חיים, ולא אבזרים לכסות סימני אלימות ומכות.

 אין מדובר בפעילות נקודתית וחד פעמית, כי אם במהלך מתמשך שיתבצע לאורך כל השנה עם עמותות  וארגונים הפועלים לקידום מעמד האישה. מעבר להנחות והמבצעים, תינתן תרומה כספית לעמותת "ל.א, לא לאלימות נגד נשים" המייצגת את כלל המגזרים ונגד אלימות בכלל החברה. 

את הקמפיין תוביל דורין אטיאס, הפרזנטורית של הרשת, מי שידועה כדעתנית ואמיצה, שאינה חוששת להביע את דעותיה גם אם הן פחות מקובלות, והיוצאת כנגד האלימות.

 

     

 

     

 

"במשביר לצרכן" מקווים שעוד חברות גדולות במשק ילכו בעקבותיהם ויעניקו ערבות הדדית אחד לשני. "ביחד ניתן להפוך את החברה שלנו למקום נעים וטוב יותר לחיות בו" אומרת שירלי פאר יגרמן המשנה למנכ"ל, "הגיע הזמן לא רק לדבר כי אם גם לעשות. אני מקווה שעוד ארגונים יובילו אג'נדות חברתיות עם ערכים של תרומה לקהילה ולחברה", והיא מבטיחה כי הרשת, שניתן למצוא בה את הכול לכל המשפחה, תרתם ותרתום את ספקי הרשת למהלכים נוספים.

ולמי שחושב שיש פה ראיה מסחרית למטרות רווח טועה טעות גדולה. הקמפיין הוא רק בדיגיטל, לא בחנויות, ולהיפך, סכומי כסף יתרמו על ידי המשביר למטרה חשובה זו. ומוסיפה ורדית דנציגר, מנכ"לית עמותת "ל.א לא לאלימות נשים" ואומרת כי לקמפיין נלווית הפניה לקו הסיוע של העמותה הפועל 24/7 ומאז עלייתו לאוויר חלה עלייה במספר הפונות לקו.

חייבים לעשות הכול כדי שנצליח לשנות