שכונת נווה צדק הינה השכונה היהודית הרשמית הראשונה שנבנתה מחוץ לחומות העיר יפו. נוסדה ב-1887, כלומר 22 שנה לפני שהעיר תל אביב קמה, וכמה שנים לאחר שחומות יפו נהרסו.נווה צדק הייתה יוזמה של כמה משפחות יהודיות שרצו לצאת מחוץ לחומות יפו, ובראשם ישראל רוקח. אגב את הגרלת הקרקעות הם עשו בעזרת צדפים עליהם כתבו את מספר שטח האדמה שהוגרל. והיום זו אחת השכונות היותר יפות בתל אביב. ממליצה לכם בחום לצאת לסיור במקום, לא לפני שאתם מתרשמים מהתכשיטים הצבעוניים ועוצרי הנשימה של המעצבת אלכסנדרה אברמצ'יק.

העולם הצבעוני של אלכסנדרה

האירוע התקיים בביתה של המעצבת בנווה צדק, מהבתים שהייתם שמחים לגור בהם. הכניסה היא לפאטיו מלא בצמחים ופרחים, במרכזו שולחן עץ מסיבי עם פרזולי ברזל וספות קטיפה ירוקות. הכי מזמין, ונוח באווירה של "בא לי להתנחל פה". יודעי דבר מספרים שכשבאים אל אלכסנדרה אין פעמון בדלת, פשוט דוחפים את השער ונכנסים. ככה מקבלים פה אורחים.

  

אלכסנדה היא מיקס של שורשים מהודו, פריס, לונדון, וישראל, צבעוניות גדולה המשולבת בתרבות עולמית וקוסמופוליטית.

אביה היה איש אמנות בעל אוסף עצום של כלי כסף עתיקים מהמאה ה-16, ואלכסנדרה גדלה בבית עם שולחנות עמוסים בפרטי כסף אומנותיים. למדה אמנות במדריד, למדה תכשיטנות בפריס ב-BJOP ותורת אבני חן במכון הלאומי לגמולוגיה. עשתה התמחות בקרטייה ומשם עברה ללונדון להתמחות נוספת בבית תכשיטי היוקרה "גראף". במקביל ארזה את הבית, עברה ללונדון, ועבדה בגראף שנתיים וחצי. במהלך כל השנים האלה היא נחשפת לאין ספור השפעות, וכשנכנסים אליה הביתה ורואים את את קולקציות התכשיטים שלה, למעשה רואים את סך כל הביוגרפיה שלה. יצירתיות, מקוריות, צבעוניות, תעוזה, אומנות צרופה שאינה נכנעת לטרנדים.

   

 

 

   

הקולקציות שלה שהייתה מונחת על עלי צמחיה גדולים, עם אלמנטים מהטבע וביחד יצרו שלם אחד מושלם, כוללות כמה סדרות, התכשיטים בזהב וורוד או לבן, עם יהלומים ואבני חן. את חומרי הגלם היא קונה בהודו ובבנקוק, וכל פריט מיוצר בין 3-10 יחידות בלבד. סדרת הספיריטואלית כוללת כוכבים זעירים המשובצים באבנים בעלות סגולות רוחניות להרמוניה ושלווה, הסדרה מסעות היא אוסף זכרונותיה במסעותיה. סדרת אהבה כוללת תליוני לב משובצים עם סלוגן באנגלית "כל שצריך הוא אהבה", וסדרת הטבע היא מחווה לאיזון האקולוגי בעולם ובטבע. אם אתם בעניין של תכשיט מיוחד שימקד את כל תשומת הלב, פה זה המקום. ועלויות? זה כבר כל אחד ויכולתו הפיננסית. מחירים - טבעות מ-3000 דולר ומעלה. עגילים 1000-20000 דולר, צמידים 16000- 10000 דולר ומחרוזות 15000-17000 דולר.

ובזה לא תמה היצירתיות של אלכסנדה, יש לה גם מותג מעילים "Jo's Wife האשה של גו', מעין מחווה לבעלה יונתן. כל פריט הוא להתעלף. זה התחיל בקורונה שחיפשה עיסוקים נוספים לעצמה, וגם בגלל שלא היה לה מה ללבוש ומהיכן לרכוש. היא מחברת טלאי בגדים מכל מיני טקסטורות, החל מבדי קטיפה, בדי ריפוד, ועד בדים צבעוניים מיוחדים, מחברת אותם ונוסעת לתופרת שלה בת ה-80 שגרה בבת-ים  שמוציאה לפועל את החלומות של אלכסנדרה. הקולקציה היא One of a kind יש רק אחד מכל אחד ולאלכסנדרה מאד קשה להיפרד מכל מעיל ולכן היא לא כל כך מוכרת, בעיקר לחברות ולקרובים, ואם נהיה הוגנים - זו קולקציה שבא לכם מכל אחד אחד. 

   

להשיג באתר ובאינסטגרם של אלכסנדרה, אפשר להשאיר הודעות והיא תמיד חוזרת

Alexandraabramczykjewelery

 

אחרי שסיימנו להתרשם מהתכשיטים והמעילים הצבעוניים של אלכסנדה, יצאנו חברתי ואנוכי לסייר בחוצות נווה צדק והופתענו לטובה. לא שאנחנו לא מכירות את המקום, ממש לא, אבל הייתה לי שמחה גדולה בלב לראות את העולם מתעורר לי מול העיניים, חנויות פתוחות עם אנשים שקונים, בתי קפה מלאים, אנשים מחייכים וכך גם המוכרים. שבנו לשגרה הנעימה.

הנה כמה דברים מקסימים שצדו עיני ורציתי לפתוח לכם את התיאבון, לצאת לסיור באחד המקומות היותר מזמינים.

התחלנו בסוזאנה, בית הקפה המיתולוגי של המקום, עם עץ הפיקוס שמלאו לו למעלה מאה שנה. זה שהמקום בצילום נראה ריק זה רק בגלל שבאנו מוקדם, לא לדאוג, תמיד יש תור אבל שווה לחכות.

המשכנו לחברתי, מעצבת התכשיטים "קרן וולף" שהיא אחת המוכשרות ביותר שיש, עם קרן עבדתי רבות בזמן עבודתי ב"עולם האשה" והיא רק הולכת ומשתבחת עם הזמן. אני מתה על תכשיטי הפנינה שלה, יש לה קולקציות מיוחדות לכלות. שילוב של טעם טוב וסטייל. שווה לבקר

 

משם התחלנו לעלות במעלה הרחוב, החנות של נומרו 13, שם תוכלו למצוא את הדברים הכי מעודכנים והכי אופנתיים וסטייליסטים. בנומרו 13 אי אפשר לפספס בקניה כי הכול טוב ומעודכן.

המספרה לגברים עם כיסא ספרים של פעם, מעצב השיער עם סינר עור, כן כן כמו פעם, והניחוח של געגועי לרטרו.

פינת שתייה לבעלי חיים, כבר נקודת זכות לתושבים

ישן מול חדש, הדפוס של פעם, הכי אותנטי. מחוץ לדפוס פגשתי אישה צעירה שסיפרה לי כי היא מתנדבת בעמותה לילדים חולי סרטן, ובעל בית הדפוס מדפיס להם את כל שהם מבקשים חינם ללא תשלום. מצדיעה לך בדום מתוח בעל בית הדפוס. שאפו

גלריה לאומנות

ולבסוף סיימנו בארוחת בריאות במקום מושלם שהוא קפה/מסעדה, Neroli. הזמנו פטאי ירקות וסוג של טורטיה עם ירקות, מנה גדולה ומשביעה, טעימה ומומלצת בחום.

במקום אפשר לרכוש פריטים וירקות טבעוניים. ולכבוד יום כדור הארץ שהיה בשבוע שעבר החלטנו לאכול בריא ולהרגיש טוב עם עצמנו.

ואל תשכחו, יש לנו ארץ נהדרת.