אירוע "מיס פיקס דה יוניברס" של שדולת הנשים בשיתוף בנק הפועלים, מציע לנו להצביע ולבחור אחד (או יותר) מ-184 מיזמים של 184 נשים שהן פסיפס ישראלי אמיתי של עשייה מופלאה: מיזמים ארציים, מקומיים, מפעימים ומרגשים – למען שינוי ותיקון עולם עבור הנשים בישראל.

הגשת מיזם, כל המיזמים ותרומות

יכול להיות שאת חלקן את מכירה, אולי שמעת על אחת מהן ועל הטוב שהיא עושה – כי הן פועלות בינינו לילות כימים: חרדיות, חילוניות, ערביות, יוצאות העדה האתיופית, להט"ביות, תושבות המרכז או הפריפריה, ועושות כל כך הרבה טוב. הנה הזדמנות מעולה שלנו, הנשים, לתת את הקול והגב שלנו בחזרה לנשים שעושות כל כך הרבה בשבילנו.

עו"ד עינת פישר-לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל סיפרה כי "פרויקט Miss fix the universe הוקם כדי לכוון זרקור לעשייה מדהימה של נשים יזמויות שמתקנת את העולם. הנתונים מהשנים האחרונות מראים שנשים הן עדיין מיעוט מקרב העצמאים והעצמאיות, שרק 11% מהכספים שקרנות הון סיכון משקיעות בסטרטאפים, ופחות מ-10% ממענקי רשות החדשנות ניתנים לחברות שהוקמו ע"י נשים". לימור ויסברג כספי, מנכל"ית מיס פיקס הוסיפה כי "מיס פיקס והמרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים מאמינים ביזמות נשית למען חברה טובה יותר. אנו מאמינות שהדוגמא שיזמיות מיס פיקס נותנות מעצם העשייה שלהן תהדהד, תתן השראה, ותגדיל את מספר הנשים היזמיות באשר הן. ובכך תהפוך אותנו לחברה שיוויונית וטובה יותר." 

עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל. לצילום: יואב אלון

קצת היסטוריה:

מיס פיקס דה יוניברס היא קהילה שהוקמה בנובמבר 2021 על ידי שדולת הנשים בישראל, כדי לתת
במה למאות נשים יזמיות שפועלות לתיקון עולם . המרכז לבנקאות חברתית של בנק הפועלים, שתומך בפרוייקטים ועמותות לקידום נשים וצמצום פערים חברתיים, הצטרף השנה ליוזמה.
בלינק לאתר המצורף אפשר להכיר את העשייה, הרעיונות והפתרונות למגוון בעיות בוערות של נשים בישראל

שני הארגונים חברו יחד במהלך מרגש כדי להביא לקדמת הבמה את הפעילות הנפלאה של נשים בישראל למען נשים אחרות, בשבילי ובשבילך. אחווה נשית היא  מילה שכולנו מכירות היטב, והנשים הללו, שמחכות להצבעה שלכן, מיישמות את הביטוי הזה הלכה למעשה - נשים שפועלות למען נשים אחרות, כל יום, כל השנה.

מי הם המיזמים האלה שאני מצביעה עבורם?

184 נשים ומיזמים הגישו את מועמדותן לקבל פרס מיס פיקס (פרס משמעותי, שעומד על בין 25 אלף שקלים ועד 100 אלף שקלים). המיזמים שלהן נאבקים באלימות נגד נשים, תומכים בנפגעות תקיפה, בשוויון מגדרי, בגיוון ובמוביליות חברתית. הן פועלות לחיזוק הפריפריה והנגשת החינוך, צמצום פערים חברתיים, קידום נשים ונערות למקצועות stem (Science, Technology, Engineering ו-Mathematic ). הן דואגות לתעסוקת נשים ולבריאותן – לקידום התנהלות פיננסית נכונה, והן עושות את זה במו ידיהן, לפעמים אפילו בלי צוות גדול או צוות בכלל.

על מה הן מתחרות? לא על יופי זה בטוח

אגב, תחרות מיס פיקס דה יוניברס הוקמה כקונטרה לתחרות מיס יוניברס שהתקיימה באילת באותה שנה וכשמה כן היא - נשים מתקנות את העולם למען נשים אחרות.

במתחם מחכות 184 יזמיות שמבקשות את הקול שלך שיתמוך בעשייה החברתית שלהן, בפעילות לתיקון העולם, בחלום ובחזון שלהן ויש להן כבר לא מעט, אפילו הרבה  - תוצאות בשטח שמשפרות את הארץ  שלנו כבר עכשיו: קידום ערכי צדק חברתי, שוויון, קיימות, בריאות – למען נשים ובכלל למען החברה הישראלית.

איך להצביע? או, טוב ששאלת.

קודם כל, חשוב לספר ששלושה מתוך כל המיזמים החברתיים יזכו במענק יזמות 2022 בסכום כולל של 225,000 (פרס ראשון 100 אלף שקלים, פרס שני 50 אלף, ושלישי 25 אלף שקלים). הפרסים יוענקו בהחלטה של ועדת שופטות ושופטים בשקלול קולות ההצבעה שלנו. 20% מהחלטת השופטים תושפע מההצבעה שלכן

הגשת מיזם, כל המיזמים ותרומות

המענקים יוענקו לשלושה מיזמים חברתיים, הפועלים במסגרת עמותות או חברות לתועלת הציבור או בשיתוף איתן, למען חיזוק והעצמה של נשים, בדגש על הפריפריה החברתית והגאוגרפית. וזה צוות השופטות והשופטים:

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בדימוס סביונה רוטלוי – יו”ר הוועדה

מר עמית אוברקוביץ' הממונה על משאבי אנוש ומשנה למנכ"ל, בנק הפועלים

עו”ד נעמי אסיא, שותפה ומייסדת של משרד עו"ד בתחום הקניין הרוחני, תחום הייטק ומשפט מסחרי

עו"ד בשאיר פאהום ג'יוסי, יו"רית שותפה בעמותת יוזמות אברהם

עו"ד אופיר כץ – חבר הוועד המנהל ויו"ר בדימוס של עמותת "מנהיגות אזרחית"

גב' ססיל בליליוס, ראש תחום אימפקט וקיימות בקרן פיטנגו

גב' נעמה הלוי-פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית, בנק הפועלים

גב' סמר בשארה, מנהלת "פועלים בקהילה" במרכז לבנקאות חברתית, בנק הפועלים

https://missfixtheuniverse.com/

בקליק אחד את יכולה להשפיע, לתת רוח גבית עצומה למיזם אחד או יותר, ולעשות בעצמך משהו טוב כדי לשנות את העולם שלנו!

*ההצבעה בכפוף לתקנון המתפרסם באתר מיס פיקס

ההצבעה פתוחה עד ה15.7 בשעה 12:00