ליידי גאגא

באנר

ליידי גאגא שרה עוד כילדה בערבי מיסה בכנסייה, ניגנה בפסנתר ואף למדה משחק בתור נערה. מאז היא הפכה לאיקון תרבותי עולמי כששיריה ואלבומיה כבשו את טבלאות ההשמעות בעולם כולו, הסרטים שהיא כיכבה בהם זכו בפרסים ובביקורות מטורפות וההצלחה שלה נסקה. כל אלו עזרו לליידי גאגא להשפיע ולהשמיע את קולה בנושאי זכויות אדם, זכויות נשים, וזכויות להט"בים. ליידי גאגא התוודתה כי סבה מפוסט טראומה עקב תקיפה מינית שעברה, וסייעה לקבנות רבים ללהשמיע את קולם. נוסף לכך היא ייסדה את הארגון "Born This Way Foundation" המתמקד בהעצמת בני נוער, עזרה בבריאות הנפש ומניעת בריונות.

אופרה ווינפרי

אופרה ווינפרי היא כבר מזמן אשת עסקים ואיקון תרבות אמריקאי. האישה שהתחילה כמגישת טלוויזיה הפכה לאישה האפרו אמריקאית העשירה ביותר בעולם, שיחקה בסרטים רבים ואף זכתה במדליית החירות הנשיאותית שהוענקה לה על ידי הנשיא ברק אובמה לצד שורה ארוכה של פרססים רבים אותם קיבלה במהלך הקריירה. כיום ווינפרי משמיעה את קולה של הקהילה האפרו אמריקאית ושל הנשים האפרו אמריקאיות ונמצאת בחזית מאבקם, אך דווקא סיפור חייה הוא שמעורר השראה עבור רבים. ווינפרי נדדה בית משפחות אומנה ופנימיות, וכנערה עברה מספר מקרי אונס. בגיל 14 היא נכנסה להיריון לא רצוי, ילדה תינוק שסבל מבעיות בריאותיות ומת כעבור שבועיים. אופרה היא אישה חזקה שמעולם לא חששה להשמיע את קולה ודעתה, והיא מודל עבור נשים בעולם כולו.

אלכסייה פוטייאס

אלכסייה פוטייאס היא שחקנית הכדורגל הטובה ביותר בעולם כיום, אך לא רק. היא גם השם החזק ביותר במועדון הפאר ברצלונה. כן כן, אותה ברצלונה, שלה גם קבוצת גברים. אלכסייה היא השחקנית המדוברת ביותר של המועדון, והיא עשתה זאת בדרך ארוכה לא תמיד הייתה צודקת. בתחום כה גברי, אלכסייה, שזכתה השנה ב'באלון ד'אור' – פרס השחקנית הטובה ביותר- היא השראה עבור נשים, נערות וילדות בעולם כולו. אותה ילדה שלא האמינה שתשחק על "המגרש של הבנים", הגשימה את החלום והיום היא גם אלופת אירופה יחד עם קבוצתה. אלכסייה מזכירה בכל במה אפשרית שכדורגל נשים הוא העתיד, ומשמיעה את קול השוויון בכל ריאיון שלה או משחק שהיא משחקת.

הנסיכה דיאנה

הנסיכה דיאנה הייתה רק בת 19 כשהתחתנה עם הנסיך, והמלך העתידי, צ'רלס. השניים כידוע, התגרשו לאחר 15 שנות נישואים ושני ילדים. דיאנה מעולם לא הסתירה את רגשותיה והתבטאה באופן לא אופייני בעליל לבני בית המלוכה כשסיפרה בכנות על הדיכאון שחוותה לאחר לידת בנה ויליאם, ועל הפרעות האכילה שפיתחה. אקט שנוי במחלוקת נוסף היה כאשר שברה את הקוד המלכותי ורצה עבור בנה במהלך משחק שנערך ביום האם ובנה, בו היא גם ניצחה כמובן. בנוסף לאלו, הנסיכה דיאנה שברה מוסכמות כאשר בימים בהם איידס היה נחשב טאבו מוחלט בחברה, היא התיישבה לצד חולה איידס ואחזה בידו. הנסיכה דיאנה הייתה פילנטרופית גדולה, ועשתה כל שביכולתה כדי לקדם נושאים חברתיים ולסייע ככל הניתן לזולת. היא הייתה נשיאת אגודת החרשים, פעלה להפסקת השימוש במוקשים כנגד בני אדם, וביקרה במדינות מוכות רעב כדי להגביר את המודעות ולגייס כסף עבור ילדים רעבים בעולם כולו. בחייה ובמותה, השאירה דיאנה מורשת של נתינה אינסופית והיוותה דוגמה לאשה אמיצה שאינה חוששת להשמיע את דעתה.

קמלה האריס

קמלה האריס פרצה אל חיינו בשנה האחרונה כשהפכה לאישה הראשונה שמשמשת כסגנית הנשיא. קודם לכן כיהנה כסנאטורית מטעם קליפורניה וכתובעת הכללית של קליפורניה. בנוסף להישגה המרשים שהיווה השראה עבור נשים ברחבי העולם, האריס, חברת המפלגה הדמוקרטית, היא האדם הראשון בתפקיד סגן הנשיא ממוצא אפרו-אמריקאי ודרום-אסייתי. השם קמלה, שניתן לה על ידי אמה, הוא השם השני של האלה ההינדית לקשמי, שמסמלת העצמה נשית. בשנת 2020 נכנסה האריס לרשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר של מגזין 'טיים'. היא תומכת בפומבי בלגליזציה, בזכות להפלה ובזכויות להט"ב, ואף השתתפה במצעד הגאווה בסן פרנסיסקו בשנת 2019. קמלה היא מודל להשראה עבור נשים אפרו אמריקאיות בפרט, ונשים בכלל, בעולם כולו, והיא הוכחה שניתן לנפץ כל תקרת זכוכית שעוד קיימת.