האם סושיאל מדיה – זה באמת כל-כך מסובך? דווקא עכשיו, זה בדיוק הזמן להפשיל שרוולים ולרכוש כלים חדשים לעבודה עם הרשתות החברתיות, הזירה שהפכה מזמן לאחת מהזירות הקריטיות לשיווק ופרסום עסקים בישראל.

זירת הרשתות החברתיות מתחדשת כמעט כל יום. חשבתי, איך אוכל לזקק לכתבה אחת את הטיפים האפקטיביים ביותר שלי? הרי יש כל כך הרבה פלטפורמות ואנחנו שומעים "מומחים" רבים ברחבי הרשת שאומרים: "אתה חייב להיות בטיקטוק" , "אתה חייב קורס דיגיטלי", "אתה חייב ללמוד לעצב בקאנבה", "אתה חייב פודקאסט", "איך אתה לא עושה ממומן?", "מה אין לך האשטאגים?", "אתה חייב לתת ערך חינמי", "אתה חייב לגעת בכאבים", ועוד הרבה מאוד חובות גדולים וקטנים, שהם מפילים עלינו כשהם "קופצים" לנו בממומן בפיד האינסטגרם ובפייסבוק. אז מה חשוב? חשוב שנשים את הדברים על דיוקם. חשוב שננשום, ונרכז מאמץ במקומות הנכונים.  גם אם מאוד נרצה – אין לבעל עסק בישראל יכולת להיות בכל מקום כל הזמן. אם הייתי צריך להתחיל הכל מהתחלה הנה 10 הפעולות שהייתי עושה (וגם לא עושה) כבעל עסק כדי להצליח ברשתות החברתיות:

קהילת העסקים הקטנים של ישראכרט מארחת את מיטב המומחים עם כל התכנים שהכי חשובים לכם, בעלי עסקים. כל מה שתרצו לדעת על ניהול עסק, מכירות, שיווק, תזרים, מימון ועוד. בקיצור כל מה שצריך, כדי לקחת אתכם צעד אחד קדימה. להצטרפות לחצו כאן 


1. Google my Business 
כרטיס הביקור שלכם במנועי החיפוש של גוגל – מנוע החיפוש הגדול בעולם. אחד הטיפים שדיברתי עליו בצ'אט שנערך עם קהילת העסקים הקטנים של ישראכרט הוא מאוד פשוט ליישום- לפני שתרוצו לעשות את הטרנד החדש בטיקטוק, ולפני שתייצרו "פיד אחיד""שלשות"  ו"פיד דמקה" באינסטגרם, וודאו שיש לכם עמוד מרשים ב-Google my business . זהו דף עסקי חינמי שעוזר לכם להבליט את העסק ב-Google.
נרצה לוודא ששיש בו כמה שיותר מידע רלוונטי, מדויק ומקצועי על העסק שלכם ועל השירות שאתם מספקים. כמו כן, חשוב שתוודאו שהעמוד שלכם מקבל כמה שיותר המלצות וביקורות חיוביות של 5 כוכבים. מה שעוד חשוב זה לעדכן את הדף בתמונות של העסק, פוסטים, הצעות, מבצעים מיוחדים ועוד באופן שוטף. באמצעות קידום העסק שלכם והמלצות ב-'חיפוש Google' או ב'מפות Google' תוכלו להפוך מחפשים ומתעניינים ללקוחות החדשים שלכם.

2. ניהול שגרת תוכן קבועה - לרבים מבעלי העסקים אין סוכנות שיווק וסושיאל קבועה שמנהלת עבורם שגרת תוכן ופרסומים בפלטפורמות השונות. בין אם אתם פעילים רק ב-Instagram ובין אם רק לאחרונה פתחתם עמוד חדש בטיקטוק, תדאגו להיות מסונכרנים ביניכם ובין עצמכם על התוכן שעולה בפלטפורמות השונות שבחרתם להיות פעילים בהן ברמת שבוע קדימה. המציאות מלמדת, ובוודאי המציאות הישראלית, שמאוד קשה לתכנן בסושיאל שבועות רבים קדימה או במודל של חודש מראש. טווח של 7 ימים קדימה הוא בהחלט זמן סביר שבו תוכלו להגדיר מה עולה ובאיזה פלטפורמה, ומה המסרים איתם אתם רוצים לרוץ.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ליאור שפירא | סושיאל מדיה 360 (@liorrshapira)


3. אל תחפשו את הבידול העסקי שלכם כדי להתחיל לשווק - תתמקדו ביתרון. פעמים רבות אנו שומעים את מי שדוחף אותנו לחפש "בידול עסקי" ולהתמקד בו ולשווק אותו. אני מציע תפיסה אחרת ללקוחותיי בשוטף והיא שהיתרון העסקי הוא ה-דבר אותו עלינו לדחוף ולשווק ברשתות החברתיות. אם נדע להתמקד ביתרון שלנו על המתחרים שלנו בתחום (ולכולנו יש כזה) נוכל לייצר סביבו פעולות שיווקיות אפקטיביות שידעו למשוך לקוחות. אתן דוגמה כדי להמחיש זאת טוב יותר: מורה פרטית להוראה מתקנת, שהקליניקה שלה נמצאת במודיעין – מביאה יתרון גיאוגרפי ענק על פני המתחרות שלה שלהן קליניקה באזור אחר בארץ. מודיעין הוא אזור נגיש להגעה מכל עיר! רק על הפרט הקטן הזה אפשר לייצר קמפיין שלם, עם מסר ברור, ויתרון ברור על פני המתחרים! או אם אתם הקצביה שמספקת מוצרים במשלוח חינם עד הבית – התמקדו ביתרון הזה, קצביות טובות יש בשפע, כמה מהן נותנות משלוח בחינם עד הבית?

4. חזקו את ה"חזק" שלכם, אל תנסו לחזק את החלש: הגעתם לכמות עוקבים וחשיפה גבוהה בפלטפורמה מסוימת? תמשיכו להשקיע באותה פלטפורמה. תתמקדו בה. אם הגעתם לחשיפה גבוהה בפלטפורמה אחת, אל תנסו לחזק פלטפורמה אחרת בסגנון: "אם אהבתם, בואו לאינסטגרם". מניסיון, זה מאוד קשה בתקציב נמוך, ובלי הבנה רחבה ותכנית מסודרת לייצר הצלחות במקביל בכמה פלטפורמות שונות. תרכזו מאמץ במה שכבר הולך לכם.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ליאור שפירא | סושיאל מדיה 360 (@liorrshapira)



5. עקביות זה שם המשחק. אחרי שבניתם בראש איזשהו קו פעולה ובחרתם את הפלטפורמות הנכונות לכם לעבודה, הקפידו להיות עקביים והמשיכו להעלות תכנים באותה תדירות, ובאותה רמת איכות של תכנים. האלגוריתמים ברשתות החברתיות השונות מתגמלים בצורה מאוד משמעותית חשבונות שמנהלים שגרת תוכן עקבית. גירוי האלגוריתם של טיקטוק, אינסטגרם, ופייסבוק מבוסס בין היתר על שילוב של אסטרטגיות כמו יצירת תוכן באיכות גבוהה, מינוף מגמות ואתגרים, שמירה על עקביות, מעורבות עם הקהילה ועוד.

6. חשיפה אורגנית? עשו הכל כדי לקבל כמה שיותר מעורבות. הציון שהתוכן האורגני שלכם מקבל ע''י האלגוריתמים בסושיאל נקבע לפי כמות המעורבות; השיתופים התגובות והשמירות, הצפיות והלייקים. מנות החשיפה שהאלגוריתמים בפלטפורמות הסושיאל השונות מעניקות לנו יוצרי התוכן נקבעות על פי כמות המעורבות שהתוכן שלנו מקבל. אם העליתם תוכן מסוים שלא קיבל מעורבות, הוא מזוהה כתוכן לא מעניין ולא איכותי וכשם שכך הוא לא יקבל חשיפה. אם העליתם תוכן שקיבל מעורבות גבוהה, קיבלתם לייקים, תגובות ועוד, הוא מזוהה ע''י האלגוריתם כתוכן איכותי, שמעניין את הקהל, ועל בסיס ההבנה הזו האלגוריתם חושף את התוכן לעוד ועוד קהל רלוונטי. שימו לב – גם התגובות שלכם בפרסומים של עצמכם נספרים כמעורבות חיובית!

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ליאור שפירא | סושיאל מדיה 360 (@liorrshapira)



7.  אתם לא חייבים שיהיה לכם מיתוג, לוגו ושפה עיצובית, כדי להתחיל לייצר תוכן עסקי מוצלח ברשתות החברתיות. ישנם משפיענים רבים ועמודים מאוד מצליחים ברשתות החברתיות שאין להם שום שפה עיצובית קבועה. אל תתנו לדפוסים מקבעים לעצב לכם את דרכי הפעולה. כהמחשה לכך, מישהו יודע או זוכר להגיד לי מה הלוגו של דור אקשטיין?  (אחד מיועצי התזונה והאימונים המצליחים בישראל עם מעל 100K עוקבים)

8. כולנו כבר מבינים – סרטוני וידאו הם Must  בשיווק של העסק שלנו. אבל אל תזניחו זירות אחרות. גם פיד התמונה שלכם בפייסבוק, באינסטגרם ואפילו בטיקטוק הוא עדיין כלי מאוד רלוונטי, ומאוד מתגמל מבחינת מעורבות. 

9. רוצים להרוס את השיווק הדיגיטלי של העסק שלכם? לכו לקנות עוקבים מזויפים וכמה שיותר! חוזר איתכם שניה להסבר שלי על מעורבות, סעיף 6. האלגוריתמים מתגמלים את יוצרי התוכן, באמצעות חשיפה כגודל המעורבות. יותר מעורבות – יותר חשיפה, פחות מעורבות -פחות חשיפה. זכרו שברגע שקניתם עוקבים מזויפים, פיקטיביים ולא פעילים, קניתם לעצמכם עוד כמויות גדולות של קהל שלא מעורב כלומר קניתם עוד הרבה חוסר מעורבות. אז גם אם קניתם 1000 עוקבים מזויפים, לא תקבלו מעורבות על התוכן שלכם על ידם, ובכך תבטיחו שלא תקבלו חשיפה אורגנית בחשבון שלכם.

10. סגרתם חוזה בסוכנות סושיאל ושיווק דיגיטלי? ברכות! שימו לב שאתם יודעים מה הם, הקמפיינרים שלכם, עושים בשבילכם. זה לא אומר שאתם צריכים להיות קמפיינרים, זה רק אומר שאתם צריכים להחזיק בהבנה לגבי מה הקמפיינר שלכם עושה. אתם צריכים וזכאים לקבל תמונה שקופה של הפעולות השיווקיות שנעשות כחלק מהקידום של העסק שלכם. יש סוגים שונים של קמפיינים ואסטרטגיות שיווק דיגיטלי. זכותכם המלאה ואף חובתכם, להיות חלק מתהליכי השיווק בעסק שלכם. תהליך שיווק מוצלח הוא תהליך שמורכב משיתוף פעולה בין בעל העסק לבין המקדמים שלו בסושיאל. אין קסמים ואין מתנות חינם

לכו לשווק וליצור תוכן!

עסקים קטנים? מוזמנים להצטרף לקהילת העסקים של ישראכרט