ראשית נתחיל בשאלה איך לייצר תוכן?

בזמני משבר לא ברור איך, כמה, מה או האם בכלל לייצר תוכן לעמודי העסק שלכם. בייחוד כשמדובר במלחמה, שבה החדשות משפיעות על מצב הרוח הלאומי וכשהפיד שלנו משתנה מרגע לרגע ומושפע מאוד מהחדשות השוטפות. הרבה בעלי עסקים מרגישים אי נעימות לפרסם את העסק שלהם, וכמעט כולם לא בטוחים איך בכלל לעשות זאת. 

אז ראשית חשוב לזכור 2 כללי מפתח: 

  1. לא בושה לפרסם את העסק, רק חשוב לעשות זאת ברגישות. זה העסק שלכם, הפרנסה שלכם, והאוכל שתשימו על השולחן. אל תרגישו אי נעימות שאתם מנסים להתפרנס. אף רשת גדולה לא מרגישה רע כשהיא מפרסמת, תהיו בטוחים. 
  2. אנשים ממשיכים לקנות. אם לא אצלכם, אצל אחרים. בין אם זה עסק של אוכל, של בגדים, של קוסמטיקה או אפילו של כלים חד פעמיים. אנשים ממשיכים להתקיים, לצרוך ולרכוש. למה שזה לא יהיה מכם? 
  3. אם עובר עליכם יום קשה שתפו ב2 מילים ותנסו לחזק את מי שיצפה בזה. כולנו בסירה אחת. לראות אתכם חוזרים לשגרה, על אף הקושי, יעודד אחרים לעשות זאת והתגובה לתוכן שלכם באופן אוטומטי תהיה תגובה כנה ואוהדת.

קהילת העסקים הקטנים של ישראכרט מארחת את מיטב המומחים עם כל התכנים שהכי חשובים לכם, בעלי עסקים. כל מה שתרצו לדעת על ניהול עסק, מכירות, שיווק, תזרים, מימון ועוד. בקיצור כל מה שצריך, כדי לקחת אתכם צעד אחד קדימה. להצטרפות לחצו כאן 

שנית, אז איך נעשה את זה? 

קודם כל, בטקט. הרשתות מוצפות במשפיעני רשת ויוצרי תוכן ולכן מה שלא אותנטי לא עובד. 

תהיו כנים. אל תנסו לזייף התלהבות מ'קולקציה חדשה', אל תנסו למכור לקהל שלכם שזה 'מהדורה מוגבלת' או כל קלישאת מכירה כזו או אחרת. בנוסף, אל תתביישו להשתמש בהומור! הומור תמיד עובד, ואם גרמתם לקהל שלכם לצחוק, כבר יצרתם איתו חיבור. במיוחד במצב המורכב שבו אנו נמצאים, נוצר צורך אדיר בעולם הרשתות החברתיות לתוכן מצחיק ומשמח, ומי שאכן עושה את זה- המספרים שלו (כלומר- החשיפה של התוכן, השיתופים, התגובות) עולים בהתאם. אפשר, רצוי וכדאי להשתמש בהומור, בטרנדים ובסאונדים מצחיקים, ולא לחשוש לצחוק גם על עצמכם. 

אבל, דגש חשוב, תהיו עם היד על הדופק. מצב הרוח הלאומי משתנה מיום ליום, והתוכן שלנו בהתאם. ובנוסף, שימו לב לטרנדים. נניח שימוש בסאונדים פופולריים כמו סרטון השיגור (2,3, ש-גר), או טרנד ה'אנחנו X, ברור שאנחנו...' לא רק משרתים את התוכן אלא גם את האלגוריתם. כשהסאונד ויראלי, עצם השימוש בו מגדיל לכם את החשיפה. עוד כלל חשוב ביצירת תוכן לעסק שלכם הוא לחשוב מחוץ לקופסה. היו יצירתיים והשתמשו בתחכום וקריצה בתוכן ה'איקוני' שרץ ברשת זה מתחבר גם לשימת הלב לטרנדים שרצים ברשת. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kim Niddam (@kimniddam)

מתביישים להופיע מול מצלמה? תתחילו לתרגל

אחד הדברים החשובים ביותר הוא להצמיד לעסק שלכם פנים. מחקרים רבים שעוסקים בהרגלי הצריכה של אנשים קובעים שכאשר למוצר יש פנים, הלקוח יותר משוכנע לרכוש אותו. זאת אחת הסיבות שבגללה מותגים רבים משתמשים במשפיעני רשת. הם הופכים להיות הפנים של המותג עבור הקהל, והלקוחות מרגישים יותר אמון כלפי המותג ומוצריו. פנים למוצר לא חייבות להיות פנים מוכרות.  סרטון שבו בעל העסק (או עובד, לא משנה, רק לשים דגש על עקביות) מסביר על המוצר החדש או על מבצעי החודש יעבוד הרבה יותר טוב מכל גרפיקה, מושקעת ככל שתהיה. לראות ולדעת ממי אנחנו קונים, מייצר לנו חיבור עמוק יותר למותג. 

כהמשך ישיר, כדאי לתת לקהל להכיר את העסק שלכם. מי עובד בו? מה הסיפור של העסק? כמה זמן הוא קיים? איך אתם מכינים/ מייצרים/ מייבאים את המוצר/ השירות שלכם? איך אתם אורזים משלוח? תנו לקהל שלכם לראות קצת 'מאחורי הקלעים' של העסק. השקיעו בתוכן שמספר את הסיפור שלכם. זה יכול להיות בטקסט, זה יכול להיות בסרטונים, זה לא ממש משנה. כשאתם מספרים את הסיפור שלכם – אתם יוצרים חיבור לקהל שלכם. בונוס- שמרו את תוכן ה'סיפור שלכם' בהיילייט או בפוסט נעוץ, כדי שיופיע גם למבקרים חדשים בעמודים שלכם.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kim Niddam (@kimniddam)

דווקא עכשיו – השקיעו בשיווק!

כשהמצב העסקי מדשדש וההכנסות יורדות יש צורך לקצץ בתחומים מסוימים בעסק, ולעיתים רבות הנטייה המיידית היא לקצץ בהוצאות שיווק. וזאת הטעות הכי קריטית בימים אלו! ייתכן ובייעוץ פיננסי ימליצו לכם לקצץ בהוצאות השיווק, אך הנחה זו שגויה כיוון שהוצאות השיווק שלכם מובילות להכנסה באופן ישיר. מה שכן כדאי לוודא, זה שהוצאות השיווק שלכם יעילות. 

לזרוק כסף על פרסום ממומן, לדוגמה, זו הוצאה שניתן לוותר עליה, אך בשום פנים ואופן לא כדאי לוותר על הוצאות הקשורות ביצירת תוכן שיווקי. תוכן שיווקי טוב, יכול להניב תוצאות טובות יותר מתוכן ממומן שאינו יעיל ומניעה לפעולה.

מתבאסים מהחשיפה והמספרים? תתמידו! 

יש הרבה מאוד שיטות וכללים שמסייעים להגדיל חשיפה, גם באופן אורגני וגם באמצעות שיווק ממומן. אך האמת היא פשוטה יותר – הכל טמון בתוכן. לרשתות החברתיות חשוב דבר אחד פשוט – שהצרכנים והצרכניות שלהם ישארו כמה שיותר זמן ברשתות שלהם. איך זה קורה? כשהם צופים בתוכן איכותי ו"נשאבים" לצפייה ממושכת באפליקציה. 

נסו לחשוב על מה שואב אתכם לצפייה ממושכת באפליקציות (אל תתביישו, זה קורה לכולנו). תחקרו את השטח הרלוונטי לתחום העיסוק שלכם ותנסו לשאוב רעיונות תוכן מעניין. תחשבו מחוץ לקופסה ותנסו להיות חדשניים. במקרה הכי גרוע, הסרטון לא יצליח ותמשיכו לסרטון הבא. במקרה הכי טוב, הסרטון יתפוצץ, תקבלו מלא חשיפה ותזניקו את העסק שלכם! 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kim Niddam (@kimniddam)

איפה לשווק? בכל מקום

תחזקו עמודי רשתות בכל הפלטפורמות שאתם רק יכולים, כי בסופו של יום מדובר ב'פרסום בחינם'. נכון, זה ידרוש מכם להעלות תוכן בכל אחת ואחת מהן, אך חשבו על זה ככה- זה שלט חוצות שתוכלו לפרסם בו את העסק שלכם מבלי שלם לאף מפרסם. טיק טוק, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין- כל עסק או עצמאי יכול למצוא את עצמו בכל אחת מהן. אל תפסלו אף אחת מהן בגלל דעה קדומה כזו או אחרת או מתוך מחשבה שהעסק שלכם לא מתאים לפלטפורמה. לראייה- בטיק טוק פורחים גם עורכי דין ומטפלים, עסקים שבד"כ תחשבו שהשיווק שלהם יותר מתאים לפייסבוק או לינקדאין. 

עסקים קטנים? 

מוזמנים להצטרף לקהילת העסקים של ישראכרט https://4u.isracard.co.il/bizwaarticle

המידע מובא מטעם קים נידם ועל אחריותה בלבד