את מודדת שמלה. היא יושבת עליך יפה מאוד, מבליטה את כל המקומות הנכונים, ואת מרוצה. את הולכת איתה לאירוע לו חיכית, מגונדרת ומחוייכת, מצטלמת עם חברות. והתמונה נראית אחלה. רק שיש משהו אחד שקצת מציק לך בעין – שם, בין השד שלך לבית השחי, נח לו גוש קטן של שומן. מאיפה זה הגיע?

בצורה זו או אחרת, נדמה שהמון נשים מבחינות בגוש הקטן כזה בין החזה לבית השחי שלהן. לפעמים, עם שמלה או חזייה צמודות במיוחד, הוא בולט יותר מהרגיל ואז תופס את העין יותר משהיינו רוצות. אבל רוב הזמן, הוא לא מפריע לנו כלל. והוא אינו נחלתן של נשים שמנות או מלאות בלבד – גם נשים רזות ואתלטיות ייראו אותו, ואיזה תרגיל כבר אפשר לעשות כדי להעיף שומן משם?

מה שמנחם בסיפור הזה הוא שכמעט לכולנו יש את הדבר הזה בלי קשר לגיל או משקל, ובשלב מסוים, כולנו משלימות עם זה. בסדר, אז יש שם קצת שומן, וזה קצת מציק לפעמים, ואין ממש מה לעשות עם זה. אז מה. אנחנו יפות גם ככה.

השומן שבין בית השחי לחזה

או שלא? מתברר שלא כולנו משלימות עם זה, ושמיטב המוחות עמלו על פיתרון לבעיה המאוד מטרידה הזו. ועל כן, כיום, כבר יש מה לעשות עם זה – הליך פלסטי שמטרתו להסיר בדיוק את גוש השומן הזה, שהולך וצובר תאוצה.

קליניקות ברחבי בריטניה מציעות הליך קוסמטי הנקרא Sculpsure. זוהי שיטה חדשה ולא פולשנית להסרת שומן, בה קרן לייזר עוברת דרך העור ומחממת את תאי השומן הלא רצויים. הדבר מעורר הליך טבעי בשם אפופטוזיס בתאים, אשר גורם לגוף להיפטר מהם בעצמו, דרך הכבד והחוצה. בסופו של דבר, הגוש שליד בית השחי מצטמצם ונעלם.

התיאור הסטרילי הזה כמעט גורם להליך הזה להישמע כמו רעיון טוב. חלק, לא פולשני ובלי סיבוכים מיותרים. יש מי שאף מכנים אותו "מהפכני". אז מה הבעיה?

"כנשים, אנו תמיד חותרות להיראות טוב יותר – לרדת במשקל, ולהיפטר מכיס השומן המוזר הזה, שאפילו אם בילינו שעות בחדר הכושר לא יזוז ממקומו, ויהרוס את המראה המושלם של הבגדים שלנו", אמרה ד"ר גלינה סלזנבה בראיון על ההליך הזה, אותו היא מבצעת בקליניקה בלונדון. היא טוענת שכיום, הניתוח הזה מבוקש אצלה יותר מכל ניתוח חזה פלסטי אחר, ושרבים מבקשים ממנה להשתמש באותה הטכניקה כדי להסיר שומן מאיזורים אחרים – מרפקים, ברכיים, קרסוליים ועוד.

ד"ר גלינה פלסטיקה

ד"ר גלינה סלזנבה, צילום: מתוך האתר הרשמי

אתן מבינות את הבעיה? הניתוח הזה לא נוצר מתוך מצוקה אמיתית של נשים שגוש השומן המגוחך הזה הפריע להן לנהל חיים תקינים. לא. הוא נוצר כי הכתיבו לנו שהשומן שמתיישב לנו באופן טבעי בגוף, לפעמים גם במקומות שאנחנו לא ממש מחבבות כמו זה, בשום פנים ואופן לא צריך להיות שם. הוא נוצר כדי להגיד לך, "את כבר לא יכולה לומר ש'אין לך מה לעשות עם זה. הנה, הישכבי על שולחן המנתחים ותני למקצוענים שיודעים הכי טוב מה יפה לך לעשות את העבודה".

והנה, קיבלנו עוד סטנדרט מופרך להפליא להתאים עצמנו אליו. במקום ללמד אותנו שגוש השומן הזה הוא הדבר הכי טבעי ונורמטיבי שיש, הנה הפיתרון האולטימטיבי – או שתגזרי על עצמך חיי מסתור תחת שרוולים, או שתיכנסי לקליניקה הקרובה לביתך. להסתכל על גוש השומן הזה ולהבין שגם הוא חלק ממה שהופך אותך לאישה אמיתית ויפה? מה פתאום.