במאי השנה, נערכה חגיגת ה"בייבי שאוור" המפורסמת בעולם. אמנם אי אפשר היה לצפות לפחות מכך כשההורים המצפים והמאושרים הם ביונסה וג'יי זי, אבל מי שגנב את ההצגה הפעם דווקא לא היה הפאוור קאפל, אלא בטן אחת גדולה הרבה מעל לממוצע, אפילו לאישה הריונית. אמנם כמעט כל אישה בריאה בנפשה שסחבה בבטנה ילד, תגיד לכם שזה גודל די סביר בהתחשב בעובדה שביונסה נשאה ברחמה תאומים. אבל למלעיזים זה לא עזר, והם בעיקר התעסקו במציאת שמות תואר מגוחכים לבטן הענקית של המלכה בי.

עוד באון לייף: 

ביונסה מעלה תמונה ראשונה של התאומים

 

והנה, פחות מחודשיים אחר כך, שוב געשו ורעשו הגולשים, הפעם בגלל היעלמותה של אותה בטן הריונית. כן, חודש לאחר הלידה ושוב היה לאנשים מה להגיד – כעת על המהירות שבה ביונסה חזרה למשקלה הקודם.

הבטן וביונסה ב"בייבי שאוור"

הבטן וביונסה ב"בייבי שאוור"

 

המקרה הזה רק עזר להמחיש את מה שעובר על ביונסה (כמו על כל סלבריטאית אחרת) על בסיס יומי. הגוף שלהן לעולם לא מספק אנשים, הוא תמיד רזה או שמן מדי. לכן אין פלא שכל כך הרבה מהן עוברות בקפידה על התמונות שהן מעלות לרשתות החברתיות, ואז גם מרטשות אותן היטב, כדי להחליק כל שקערורית וגבעונת בגוף.

 

בתחום הזה, ביונסה היא אחת הכוכבות היותר בולטות. מצד אחד היא נחשבת לנושאת דגל בכל הנוגע לזכויות נשים. השירים שלה כמעט תמיד מאדירים את הנשים ואת כוחן, והיא מרבה לדבר על מאות שנות דיכוי – כאישה ועוד יותר מכך כאישה שחורה. עוד בתחילת דרכה, כחברת להקת דסטניז צ'יילנד, היא הביאה את להיט ה-independent women שהציג זן אחר של נשים: כאלו שעובדות למחייתן ולא זקוקות לגבר שיפנק אותן. בהמשך היא זימרה if i were a boy על הצביעות ביחס השונה לגברים ולנשים ואת who run the world שחתם את העניין סופית. אבל בצד הלהיטים שהפכו להמנונים של התנועה לשחרור האישה, התמונות שהיא מעלה חושפות מציאות הפוכה לחלוטין.

אחת התמונות המרוטשות המפורסמות של ביונסה

אחת התמונות המרוטשות המפורסמות של ביונסה

 

עד לפני כמה חודשים, כמעט כל תמונה שהיא היתה מעלה לחשבון האינסטגרם שלה היתה אחר כך עוברת לביקורת הגולשים חדי העין, שהיו ממהרים להצביע על המקומות שעברו שיפוץ. היום היא כבר יותר נרגעה עם היד על תוכנת הפוטושופ, או שאולי יש לה אנשי מקצוע טובים יותר, אבל אין ספק שהלחץ שלה להציג גוף חטוב (גם אם לא סקיני) ניכר מהתמונות שלה, ומהאופן שבו מהרה להציג את הבטן שלה שוב חשופה, על מנת להוכיח שאין זכר לאותה השתפכות שהיתה שם רק לפני חמישה חודשים.

 

קשה להאשים את ביונסה בהעברת מסרים שליליים, אחרי הכל היא בעצמה קורבן לשיימינג שרק מעטות היו מצליחות לצאת ממנו בחיים (תרתי משמע), אבל עם זאת העולם היה יכול להיות קצת יותר שפוי אם יותר נשים חזקות ומפורסמות כמוה, היו בוחרות לצאת מהטירוף הזה ולהגיד שהן לא מוכנות לשתף עמו פעולה (ע"ע ריהאנה, בתקווה שהיא לא תתקפל ותצא בדיאטה רצחנית כדי להוריד את הקילוגרמים שהיא העלתה לאחרונה).

עמוד אינסטגרם חדש, עם השם הגאוני fattyonce, החליט לצאת כנגד כל אותו טירוף ביונסאי, ולעלות תמונות של המלכה בי אחרי שהן עברו ריטוש קיצוני. הפעם, לשם שינוי, הריטוש לא נועד על מנת לצמצם היקפים אלא בדיוק להפך – להרחיב אותם.

מימין: תמונה שרוטשה על ידי ביונסה. משמאל: תמונה שרוטשה על ידי fattyonce

מימין: תמונה שרוטשה על ידי ביונסה. משמאל: תמונה שרוטשה על ידי fattyonce

 

 

מימין: ביונסה חודש לאחר הלידה. משמאל: תמונה שרוטשה על ידי fattyonce

מימין: ביונסה חודש לאחר הלידה. משמאל: תמונה שרוטשה על ידי fattyonce

 

עדיין לא ברור אם מי שעומד מאחורי היוזמה הזו עושה את זה מטעמי אידיאולוגיה מתוך מטרה לעודד אנשים לקבל את הגוף שלהם/הגוף של אחרים בצורה טובה יותר, או שאולי זה סתם אדם חושב שזה נורא מצחיק לראות את ביונסה שמנמנה. כך או כך אתם חייבים להודות שזה מוציא את ביונסה הרבה יותר חמודה ונגישה, ולרגע ממחיש מה היה קורה אם הזמרת המצליחה בעולם היתה מעלה אי אלו קילוגרמים. מה בעצם היה קורה? כנראה שלא הרבה, חוץ מאלפי ילדות ברחבי העולם שהיו גדלות עם דימוי גוף חיובי יותר.

 

והנה עוד כמה תמונות מהעמוד, להנאתכם: