סיילור ברינקלי קוק, דוגמנית צעירה ויפהפיה בתחילת דרכה, עלתה לכותרות בשבועות האחרונים לאחר שכיכבה בגיליון האחרון של מגזין הספורטס אילוסטרייטד (אמנם גיליון בעייתי, אבל עדיין של אחד המגזינים הכי נקראים בעולם).  כ"נערת ספורטס אילוסטרייטד" וזכתה לפריצת דרך בעולם הדוגמנות ולעיניים רבות שהחלו לעקוב אחריה. אבל אם היא נראית לכם מוכרת, זה כנראה בעיקר בזכות הגנים שלה: סיילור היא בתה של כריסטי ברינקלי, דוגמנית על בת 64 שמנצחת את סימני הגיל, ורק לפני שנה כיכבה בעצמה באותו המגזין.

התפוח לא נפל רחוק מהעץ, אמרו אז. אלא שכל מי שמביט טיפה מעבר לאותו בלונד אול-אמריקאי ולחיוך של בת השכנה ואמה היפהפיה, יכול לשער שהדימיון הזה מכיל בתוכו מורכבות אדירה, ודאי עבור הבת שמסלול חייה חוסה בצל אותו עץ ממנו 'נפלה'. המראה אינו הדבר היחיד שהיא ירשה מאמה, ובראיון הראשון של הדוגמנית הצעירה, סיילור ברינקלי דיברה בדיוק על המורכבות הזו.

"כולנו רואים פגמים כשאנחנו מסתכלים במראה. כולנו מחפשים מה לא מושלם. אני הייתי ילדה שמנמנה", היא אומרת. "התמודדתי עם חוסר ביטחון ובעיות דימוי גוף כל חיי. התגרו בי, הבריינו כלפיי וקיללו אותי. החברות שלי היו קטנות והיו יכולות לאכול כל מה שהן רצו. אני לא. שנאתי שיש לי צמיג מסביב לבטן".

"זה דיכא אותי רגשית, וכשגדלתי זה החמיר. היתה בי שנאה עמוקה למראה שלי", ברינקלי הצעירה ממשיכה ומספרת. "לא הייתי הולכת למסיבות בריכה בגלל הבטן שלי, לא הייתי הולכת לארוחות ערב בבתים של חברים כי לא רציתי לאכול. הכל היה קשור לאיך שנראיתי".

 

עד כה זה נשמע כמו סיפורן של עוד מיליוני נערות שגדלות עם עודף משקל, אבל במקרה של ברינקלי הסיפור מסתבך כשנזכרים מי היא אמא שלה. ברינקלי מודה שההשוואות הבלתי פוסקות לאמה לא תרמו לשנאה העצמית ולביטחון הנמוך עמם נאלצה להתמודד.

השנים עברו, ברינקלי ירדה במשקל והפכה מילדה שמנמנה לדוגמנית בגדי ים במגזין הנחשק ביותר בתחום. אך ההשוואות אל אמה, שמאז שבחרה ללכת בדרכה ולככב בספורטס אילוסטרייטד גברו פי כמה וכמה, ממשיכות להטיל צל על חייה של בת ה-19.

"אף פעם לא הבאתי את זה על עצמי, שאני חייבת להיות כמוה. זה בלתי אפשרי", היא אומרת בראיון. "יש לה קריירה של 50 שנה. אני אפילו לא בת 20".

ואכן, יש בברינקלי הבת מעבר למה שהעין רואה. הצעירה הניו יורקרית לומדת צילום, פוליטיקה ועסקים בפרסונס, בית ספר בניו יורק לעיצוב. "אני רוצה שאנשים יבינו שיש לי דברים משלי שעובדים לי".

V day fit ? @si_swimsuit

A post shared by Sailor (@sailorbrinkleycook) on

 

מה לברינקלי האם יש לומר בנושא? ובכן, היא גאה בבת שלה כמובן, בעיקר כי היא הייתה שם כדי לראות את כל התהליך שהצעירה הזו עברה. "אני אצביע לסיילור כטירונית (דוגמנית מתחילה בספורטס אילוסטרייטד – ל.מ) האהובה עליי, כי אני יודעת כמה מיילים היא רצה וכמה שעות היא השקיעה בחדר הכושר", כריסטי אמרה לאחרונה. "אבל יותר מכל, כי אני יודעת מה נדרש ממנה כדי להתגבר על הפחדים שלה, והחששות מלקבל את ההזדמנות הזו".

סיילור היא אחותם הצעירה של אלכסה, בתם המשותפת של ברינקלי והזמר בילי ג'ואל, ושל ג'ק, בנם המשותף של ברינקלי ושל איש הנדל"ן ריצ'רד טאובמן. אביה הוא פיטר קוק, ארכיטקט שהיה בעלה הרביעי של כריסטי ממנו היא התגרשה ב-2008. "אמא לא חינכה אותי להאמין שאני טובה יותר מכולם, אבא שלי למד קשה והלך למכללה. שניהם הרוויחו את כל מה שיש להם", סיילור אומרת בראיון, ומצביעה על שני הוריה (המסוכסכים ככל הנראה) כמקור להשראה.

נראה שהחינוך שקיבלה בביתה הצליח ללמד את סיילור גם דבר או שניים בנוגע לאיך להתמודד עם ההשלכות הנלוות לחיים באור הזרקורים. הצילומים של סיילור לספורטס אילוסטרייטד גררו, בין הרבה תגובות נלהבות ומחמיאות, אך גם תגובות מכוערות. "אני בת 19 ואני לומדת. אני לא צריכה לקבל שנאה", אמרה.

"כתבתי בחזרה למישהו שכתב תגובות מרושעות באנונימיות ואמר שאין לי תחת או ציצים", היא מספרת בראיון. "אמרתי 'היי, בוא נשתה קפה ונדבר, ואם עדיין תשנא אותי אחרי זה, אז בסדר'. הוא הסיר את התגובה השלילית מיד. אתה לא יכול לחיות עם שליליות לנצח", היא אומרת.

 

הירושה של ברינקלי היא, ללא ספק, ירושה מוצלחת ביותר – מבחינה גנטית, מבחינה כלכלית, מבחינה חברתית וגם מבחינה חינוכית כפי שזה נראה. אבל מסתבר שגם בצמרת יש צרות לא פשוטות, ושגם יפהפיה כמו ברינקלי שהדלתות נפתחות בקלות עבורה כיום הייתה צריכה לעבור לא מעט כדי להגיע למעמדה כיום. כולנו, או לפחות רובנו, חיים בצל של דבר מה. במקרה של ברינקלי זה היה היופי של אמה. כעת, כשהיופי הזה הפך ממכשול לסוג של מקפצה, אפשר לקוות שסיילור תחכים ותהיה מספיק ברת מזל כדי להמשיך ולטפס הרחק מהמקום בו דבר מה מטיל עליה צל.