בגיל 12 הודעתי להורים שלי שאני אהיה מעצבת אופנה. זה בער בי. בתחילת הקריירה שלי כמעצבת מתחילה ומפוחדת, הסבירו לי שאני צריכה לעשות כמו כולם, "כי אם ככה כולם עושים- יש סיבה" ו"את לא תמציאי את הגלגל". אז התיישרתי לפי צו האופנה, אבל משהו היה חסר לי. אולי זה בגלל העובדה שהקולקציות שיצרתי לא התאימו לי. את הבגדים שלי תפרתי לעצמי כי על פי עולם האופנה של אז ושל היום, לייצר קולקציה בטווח מידות רחב זה לא מקובל - "זה מאוד יקר", "אין לזה שוק", "שמנות לא לובשות אופנה" ועוד המון סיבות שסיפרו לי.

אחרי 4 שנים נשברתי. החלטתי שהדרך שלי היא כנראה לא להקשיב לכולם אלא להקשיב לעצמי. ללב שלי. לבטן שלי. לאינטואיציה שלי. הבנתי שהגיע הזמן שאסמוך על עצמי. שאאמין בעצמי. שאעיז ללכת בדרך שלי, גם אם היא לא "כמו כולם". כי זה בסדר, אני לא תמיד כמו כולם.

לפני 7 שנים החלטתי לפתוח את 'טליה'. החלטתי שאני עושה אופנה לנשים. בלי הגדרות. בלי גטאות. בלי לקטלג נשים. את טווח המידות בחרתי לפי בנות המשפחה הגרעינית שלי: ממידה 38 של אמא שלי ועד מידה 48 שלי. עם השנים והביקוש העלתי עד מידה 50. למה 38? כי בניגוד לדעה הרווחת שיש המון אופנה לנשים עד מידה 40-42, ראיתי את אמא שלי מתקשה למצוא בגדים שמתאימים לה, לגוף שלה ולשינויים שהוא עובר. בכל זאת, היא לא נערה בת  12 והגוף שלה, הפרופורציות שלה, לא של נערה בת 12. הגוף הנשי הוא גוף נשי, ללא קשר למידה שלו; לכל אחת הזרוע שלה, החזה שלה, הבטן העליונה או התחתונה שלה, היריכיים שלה, הקרסוליים שלה. אין שתיים שזהות. כל אחת שונה וגיזרה שמכבדת את השוני הזה בינינו, היא גיזרה מנצחת מבחינתי.

אני מאמינה שלבגד נוח שאישה מרגישה בו יפה, יש את הכוח לעזור לה להשיג את יעדיה, להעניק לה בטחון ולעטוף אותה. מי שמרגישה בנוח במראה שלה היא אישה שלא מפחדת להיות נוכחת. היא לא מגיעה להסתיר – היא מגיעה במלוא הדרה ליצור לעצמה את החיים שהיא רוצה לחיות. לנו, כעולם האופנה, יש המון אחריות והשפעה בנושא של דימוי גוף ומעמד האישה, ולכן אחד הערכים עליהם בנוי בית האופנה שלי הוא לא רק כחול לבן כדי לתמוך ולהיות חלק מתעשייה ופרנסה מקומית, אלא גם סולידריות נשית חברתית.

מתוך זה נולד גם אירוע "לא מתנצלות- מנצחות!" שהוא אירוע התרמה לעמותת בית אמיתי שמטפל ומלווה נערות וצעירות שחוו אלימות מינית. כל הרווחים מכרטיסי האירוע הם תרומה לבית המדהים הזה שעושה עבודת קודש, ושהשנה לא קיבל את הסבסוד שלו מהממשלה. כששמעתי על זה נחמץ לי הלב וידעתי שאני חייבת לעשות משהו. לתרום את חלקי, גם אם הוא קטן. הדבר הכי חשוב שלמדתי אחרי כל כך הרבה שנים, זה שאסור לנו להישאר אדישים ואנחנו חייבות להושיט יד למי שצריכה.

היה לי ברור שאת קולקציית הקפסולה החדשה, Black &White, קולקציה עוצמתית, מלאת נוכחות, דרמטית, שמחבקת את גוף האישה ומנכיחה אותו, אני משיקה באירוע הזה. זה כפפה ליד מבחינתי: להעצים נשים, לתת להן את הגב והתמיכה, להראות אותן, ללמד אותן להפסיק להסתתר או להתבייש. פשוט להיות הן. כמו שהן- כוח טבע חזק ועוצמתי.

ביום רביעי הקרוב 6.3.19 יערך אירוע ההתרמה המיוחד שכולל תצוגת אופנה ענקית עם 100 דגמים שיעלו למסלול ויוכיחו שאין הגדרות, אין אפליות, אין תבניות ואין גטאות. מה כן? יש אופנה אחת מגוונת ועשירה שמחבקת ומקבלת כל אישה באשר היא. על המסלול תצעדנה נשים חזקות ומרגשות, מובילות דעת קהל, כגון מאיה בצלאל הנפלאה, לצד נשים ששרדו תקיפה מינית ובאות להוכיח שאנחנו חזקות מהכל. את התצוגה תלווה הזמרת לי זוהר, שכמובן תשיר גם את השיר החדש שלה "דוקטור, די" שכתבה על פוסט הטראומה שלה בעקבות פגיעה מינית ממושכת שחוותה בתור ילדה. את הערב יפתח קוקטייל חגיגי בחסות יקב טפרברג.

על הרעיון, החיבורים, הקריאייטיב, ההפקה והסטיילינג אחראית אחת הנשים החזקות שמלוות אותי, גאלה רחמילביץ' GALASTYLE. היא לגמרי האישה שדואגת להזכיר לי כל הזמן, שגם בית אופנה ישראלי כמו שלי, שלא עומד מאחוריו גב כלכלי גדול, יכול לשנות ולעזור ולהוביל מסר אחר של נטו אהבה, חיזוק ופרגון.

אני מזמינה את כולם וכולן להגיע לערב החגיגי. כרטיס עולה 100 שקלים וכאמור כל הרווחים הם תרומה ישירה ל'בית אמיתי' של עמותת עלם. בואו נוכיח שאפשר אחרת, שצריך אחרת, שאנחנו ביחד כוח שמשנה עולמות.

רכישת כרטיסים באתר.