תגיד, אני שואלת אותו במבט סקרני, איך תרגיש אם בהפגנה הבאה גם אני אוריד חולצה?

הבן זוג שולח בי מבט מבועת.

עם כל הכבוד לציצי שלך, הוא אומר – עדיף לי ולך שהוא יישאר מכוסה.

איך תרגישי, הוא שואל אם תדעי שכל מי שאת פוגשת בקליניקה או ברחוב יחזיק בדמיונו את החזה החשוף שלך?

ובכן ... אני חושבת על זה.

ציצי עכשיו. Meme by: ofirgardy.com

ציצי עכשיו. Meme by: ofirgardy.com

כנראה שזה לא לגילי הדבר הזה במיוחד כי אני לא מוכנה לשלם את מחיר הדעות של כולם בתוך הפיד והראש שלי. אני לא מרשה לעצמי את מה שנשים מעטות ואמיצות כן מרשות כי אני לא מצליחה להתעלם באמת משלל הקולות שהחזה הנשי ופלומת שיער בית השחי מייצר.

הקולות הגבריים ברשת לא מפתיעים אותי. הם יכולים להכיל נשים בדמות קדושה או קדשה . נשים הן אמהות או מאהבות. אל תסבכו אותנו עם דמויות מורכבות .

הבעיה שלי היא עם הקולות הנשיים שמבקרים את גוף האישה הערום . לא את הערום כערום אלא את הערום כשהוא לא בדיוק נענה למודל היופי הסטנדרטי.

"איך היא מעזה לא להסיר שער , איכס מה זה הציצי הזה... "

הקולות האלו מוכרים לי מאז ומתמיד, וככל שאני פוגשת יותר נשים ונערות בקליניקה כך אני רואה כמה שהקולות המקטינים הביקורתיים והלא מרוצים נמצאים בראש של כל אישה. קולות חיצוניים שהופכים להיות בשלב מאוד מוקדם בחיי האישה לקולות פנימיים. לביקורת יש מין נטייה כזו להיכנס פנימה ולא לשחרר. עד כדי כך שאנחנו כבר ממש מתבלבלות בין הקול הפנימי לבין הקול החיצוני.

כל כך הרבה נשים בקליניקה מספרות לי על הקול הקטן הזה שמופיע להן בראש .

כשאישה מתפשטת או מתלבשת היא כל הזמן שומעת בראש קול קטן שאומר לה שהיא שכחה להסיר שיער ואם היא החליטה שלא להסיר שיער היא ממש מוזרה. ואם הדיאטה איכשהו לא כל כך מצליחה או הבטן עברה כבר שלושה הריונות, היא תשמע בראש שרואים לה את הקילוגרם וחצי המיותר שלה ואם החזה גדול מדי או קטן מדי, והפטמה גם היא מוזרה אז בכלל מי ירצה אותי ככה.

כי הכי בעולם אני לא רוצה את עצמי.

הסיפור של נשים ודימוי גוף הוא ארוך ומפותל. בזמן האחרון גם גברים הצטרפו לסיפור הזה. גם גברים חושבים שאם הם הפסיקו להתעמל או מעולם לא התחילו – מי תרצה אותם ככה. איכשהו תמיד מה שיש לנו לא מתאים לאידיאל היופי אנחנו רזות או שמנות מדי, שעירות או מקורזלות מדי, גבוהות או נמוכות מדי, מקומטות או רפויות אף פעם זה לא טוב דיו.

מובן שתעשיית יופי שלמה ועוצמתית מתפרנסת מהמחשבה הזו שאנחנו לא מספיק יפות ואם רק נתאמץ מאוד ונשלם הרבה כסף דם יזע ודמעות נצליח לאהוב את עצמנו. אם אנחנו כבר במהפכה של דור חדש אולי נצליח להפוך גם את המחשבה שרק גוף מושלם, ללא שיער ובעל חזה זקוף יכול להצטלם בעירום וככה על הדרך גם גבר לא מאוד צעיר או חטוב יכול להצטלם בעירום אם רק בא לו.

אם כבר מהפכה של אהבה אז עד הסוף.

***

לא מעט נשים חשות כלואות בביתן היום יותר מתמיד. לקריאת תמרורי האזהרה שכתבו בפורום מיכל סלה כנסי ללינק הבא 

חיה בזוגיות אלימה? מחפשת אזן קשבת? התקשרי עכשיו לקו החירום של ל.א לאלימות ואון לייף 6724* 24/7 בכל השפות. אנונימיות מובטחת