"אבא היה מתעצבן המון. כל דבר קטן שעשינו היה מרגיז אותו. לאמא הוא היה נותן אגרופים בפנים. אותי הוא היה צובט בידיים ושורט בצוואר. הוא היה מכריח את אמא לחתום על צ'קים בשבילו ונכנס לחובות גדולים. שנים אחרי שהוא עזב חיינו עם ההשלכות של מה שהוא עשה לנו. אני זוכרת שיום אחד הוא התעצבן על אמא ופשוט זרק עליה סכין. באותו רגע קפאתי והבנתי למה הוא מסוגל".

האישה שעומדת מאחורי הסיפור הזה היא בר סטאר, היום בת 34, מרצה ואמא לילד. ולמרות ש"היא לא נראית", בר גדלה בצילו של אב אלים שהכה והתעלל באמה ובה לאורך שנים. את פיסת החיים הקשה הזו חשפו קארין ושירן סנדל, כשהצטלמו לקמפיין של און לייף ועמותת לא לאלימות לקידום קווי חירום לנשים שנמצאות בזוגיות אלימה – וסיפרו אותו כאילו היה שלהן. כשהשתיים פגשו את סטאר על הסט היא שיתפה אותן כיצד היא ואמה הצליחו בסופו של דבר לברוח, והדגישה כמה קבלת עזרה בסיטואציה כזאת היא קריטית.

קמפיין קווי החירום של און לייף ועמותת לא לאלימות, נולד במטרה לחשוף נשים שנמצאות בקשר אלים לעובדה שיש מתנדבות שיכולות לסייע לנשים בזוגיות אלימה, פיזית או נפשית, ופנויות לשיחה 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. הצורך הדחוף בהפצת המספר הגיע בעקבות מותן של מיכל סלה, מריה טל ואסתי אהרונוביץ' ז"ל שנרצחו באכזריות על ידי בני זוגן מוקדם יותר השנה. המתנדבות בקווי החירום עוזרות לנשים שרוצות לדעת כיצד לפעול, מעוניינות להתייעץ או אפילו רק רוצות לפרוק את שעל ליבן. מספרו של הקו הוא 6724*.

 

קארין ושירן סנדל יחד עם בר סטאר. צילום: מיכאל שטיין

קארין ושירן סנדל יחד עם בר סטאר. צילום: מיכאל שטיין

"כשעברנו לחיות במקלט לנשים מוכות", סיפרה בר, "חיינו בפחד מורט עצבים במשך 9 חודשים. פחדנו שאבא לא יגלה איפה אנחנו. המחשבה הייתה שאם הוא יגלה, זה הסוף שלנו. לבסוף אחרי 9 חודשים מצאנו דירה יפה בהרצליה. נרגשות ושמחות, התחלנו את חיינו החדשים, 'הנורמליים', עד כמה שאפשר עם ילדות כזו ומיליון צלקות שעיטרו את נפשנו הצעירה והתמימה. עברו שנים, גדלתי, התבגרתי, החכמתי והתחזקתי מאוד. לא נתתי לו לקחת אותי איתו למטה. טיילתי בעולם, למדתי פסיכולוגיה באוניברסיטה ,עבדתי בהייטק. בניתי לעצמי חיים, הכרתי את בעלי, המלאך השומר שלי, והקמנו ביחד משפחה ובית בישראל. היום, אחרי כל הזמן שעבר, ואחרי שכמעט והכל כבר נאמר, רק דבר אחד נוסף הייתי רוצה שהאיש שכמעט ושבר אותי יידע - אבא היקר, אני כבר לא ילדה מוכה, היום אני גיבורה".

המפגש בין האחיות סנדל ובר סטאר הולידה סיטואציה מרגשת במיוחד, בת ה-34 התרגשה לשמוע את החוויות שעברה מגרונן של אחרות, ובין השלוש נוצרה סוג של אחוות יחידה על הסט. מלבד קארין ושירן סנדל, התגייסו לקמפיין קווי החירום גם דנה אינטרנשיונל, תמר איש שלום, אמילי עמרוסי, ויאנה בריקסמן, מגישה ועורכת ברדיו כאן-רק"ע. כל אחת מהן סיפרה סיפור חיים של אישה אמיתית שחיה עם גבר אלים ומתעלל והצליחה להינצל. החיבורים המיוחדים שצולמו יופצו ברחבי הארץ יחד עם מספרו של קו החירום.

"לאף אחת לא מגיע לחיות בפחד. לי ולאמא שלי לא הגיע, וגם לא לך", אומרת בר סטאר בסופו של הסרטון שלה עם קארין ושירן, "התקשרי עכשיו למספר 6724* שם יעזרו לך בהכוונה ובייעוץ ובאזן קשבת. את לא לבד".