זהו, זה מצליח לנו. הבנות שלנו כבר לא מוכנות לקבל את העולם הישן, הן עומדות על שלהן ועבורן זה מובן מאליו. זה קורה בישראל וזה קורה בכל העולם - ילדות קטנות משנות את העולם. רוצות קצת נחת? קבלו: ריילי מוריסון בת ה-9 היא מעריצה של שחקן ה-NBA סטפן קרי. היא הולכת באופן קבוע עם אביה למשחקים של ה"גולדן סטייט ווריורס", הקבוצה בה משחק כוכב העל, ומשחקת כדורסל בעצמה. עבור מוריסון, שמתגוררת בקליפורניה זה מובן מאליו שילדות קטנות ישחקו כדורסל, ועוד יותר מובן מאליו שיתייחסו אליהן בדיוק באותו אופן בו מתייחסים לבנים.

ריילי מוריסון שלא ויתרה לשחקן סטפן קארי. צילום מסך מתוך יוטיוב

ריילי מוריסון. צילום מסך מתוך יוטיוב

זה אולי נשמע כמו סיפור קטן ואזוטרי מארה"ב הרחוקה, אבל מדובר בהרבה יותר מסיפור של ילדה קטנה אחת: לפני ימים אחדים, התכוונה ריילי הקטנה לרכוש נעלי ספורט חדשות לקראת העונה החדשה של חוג הכדורסל שלה. היא נכנסה יחד עם אביה לאתר האינטרנט של "אנדר ארמור" (Under Armour), חברת ביגוד ספורט אמריקאית, כדי לרכוש את הדגם החדש שקרי עיצב. כוכב ה-NBA סטפן קארי משמש כפרזנטור של המותג עוד מתחילת דרכו כספורטאי, ועיצב קולקציית ביגוד ונעלי כדורסל כחלק מהפעילות והחזון שלו בחברה. בת ה-9 חיפשה את הדגם שעיצב הכדורסלן – קרי 5, אבל התאכזבה לגלות שהוא מיועד רק לבנים. עכשיו, אם דבר כזה היה קורה בעבר, סביר להניח שרובנו היינו מתאכזבות, בולעות את הרוק וממשיכות הלאה. לא כי אנחנו מסכימות עם העיוות הזה אלא כי העולם איכשהו לימד אותנו שאנחנו קטנות מידי, ושעדיף לנו להתחיל בקטן, אצלנו בבית, ולהילחם לאט.

ריילי לעומת זאת החליטה לפנות לכוכב הכדורסל בעצמה, כי למה לא בעצם, ושלחה לסטפן קרי מכתב שמפרט את הבעיה בה נתקלה: "קוראים לי ריילי (בדיוק כמו הבת שלך)", היא כתבה. "אני בת 9 מנאפה קליפורניה, אני מעריצה גדולה שלך ונהנית להגיע למשחקים של ה'ווריורס' עם אבא שלי. ביקשתי ממנו לקנות לי את הנעליים החדשות שהוצאת, בגלל שאני מתחילה עונה חדשה בחוג הכדורסל. הוא ואני נכנסנו לאתר האינטרנט של 'אנדר ארמור' ומאוד התאכזבנו לראות שאין מידות של קרי 5 לבנות ושמוכרים את הדגם רק לבנים. אני יודעת שאתה תומך בספורטאיות כי יש לך שתי בנות בעצמך ואירחת מחנה כדורסל לבנות. אני מקווה שתוכל לפעול יחד עם 'אנדר ארמור' ולשנות את המצב, כי בנות גם רוצות ליהנות מהנעליים שלך. שלך ריילי מוריסון".

וזה הצליח. שחקן הכדורסל שקיבל את המכתב מיד פנה לשנות את המעוות ודאג שהחברה תייצר את הדגם המיוחד גם עבור ילדות. סטפן קרי השיב לריילי: "אני מעריך את הדאגה שלך. ביומיים האחרונים דיברתי עם 'אנדר ארמור' על דרכים בהן אנחנו יכולים לתקן את העניין, ואנחנו פועלים עכשיו כדי לתקן את המצב. כדי לוודא שתנעלי את הנעליים אני שולח לך דגם שלהן עכשיו". בהמשך הוסיף: "אנחנו עובדים על משהו מיוחד לקראת יום האישה שייערך ב-8 במרץ, ואני רוצה שתחגגי אותו איתי!" ובדיוק בכזאת קלות ילדה קטנה גרמה למותג שלם לעבוד, ולייצר מגוון של נעליים שיתאימו לה ולבנות אחרות.

אם קיבלתן השראה מבת ה-9 הזאת, תשמחו לשמוע שגם הילדות הישראליות יודעות לעמוד על שלהן ולא מרשות שיזלזלו בהן. לפני חודש פנתה אריאל לאור בת השמונה וחצי לחברת תלמה. ארוחה של קורנפליקס ״אלופים״ של החברה, בשילוב התמונה של עומרי כספי גרמה לה לתהות - למה אין קורנפליקס ״אלופות״. בדומה לריילי הקטנה שלחה אריאל לתלמה מכתב בו הציעה אלופות ישראליות שיכולות לככב על אריזת המותג: "שלום תלמה, אני אריאל מרמת השרון, בת 8 וחצי", כתבה, "כמעט כל יום אני אוכלת קורנפלקס אלופים ומסתכלת על התמונה של עומרי כספי וחושפת לעצמי למה אין תמונה של "אלופות"? יש את לינוי אשרם בהתעמלות אומנותית, יש את ירדן ג'רבי בג'ודו ושחר פאר בטניס, וגם עוד הרבה אלופות אחרות. גם אני מתאמנת בטניס, בהיפ הופ ובאגרוף תאילנדי והייתי רוצה לראות אלופות שהתחילו כמוני, ולראות תמונות שלהן על האריזה של הקורנפלקס. תודה רבה אריאל".

למרות שאריאל עשתה את זה קודם, הצד הישראלי של הסיפור פחות נחמד. "תלמה" אומנם התייחסה למכתב שהצליח לעשות רעש, אבל לא ממש עשתה את השינוי המיוחל. החברה התחילה לייצר קורנפלקס הנושא את השם "אלופות", אבל במקום לתת ייצוג לספורטאיות מוכשרות ומוצלחות כמו שהציעה אריאל הקטנה, בחרה החברה לקשט את האריזה עם איורים סתמיים.

אריאל וריילי הוכיחו לנו שלמרות רעשי הרקע של אנשים שטוענים שהמלחמה עבור חברה שוויונית היא מיותרת ואבודה מראש, השינוי כבר כאן והוא גדול ומופלא. הילדות האלה הזכירו לנו שזה לא מובן מאליו שמותגים ידירו נשים, וזה לא מובן מאליו שנעמוד ברקע ונשתוק. לעומת זאת אנדר ארמור ותלמה הוכיחו לנו שאסור לנו להוריד את הרגל מהגז, כי יש עוד דרך ארוכה לפנינו.