כדי שלא נסיים את תקופת הבידוד עם ארונות מפורקים, קירות מקושקשים ובעלי בתים זועמים, אספנו כמה אופציות מאוד קלות ופשוטות, שלא דורשות הכנה מיוחדת או דברים שאין בבית, אבל בקלות יכולות לעייף גם ילדים הלוקים בשוגר-ראש חמור. כמובן שעל הדרך הן עוזרות להפעיל את הגוף ולבנות את השרירים, מה שיכול להועיל לנו בכל תקופה בחיים.  

1. נינג'ה בבית
דרך מצוינת לעבוד על המוטוריקה של הילדים היא לבנות מסלול מכשולים עם תחנות ברחבי הבית. אפשר, למשל, לזחול מתחת לשורה של כיסאות, לרוץ בין בקבוקים בלי להפיל אותם ולסיים את המסלול עם קפיצה לתוך פוף נעים. אפשר גם לתת להם לסחוב את הפוף ממקום למקום, ועל ידי כך לחזק את חגורת הכתפיים שנוטה להיחלש בעקבות הצפייה במסכים.

 

2. קוביית ספורט
במקום משחקי הקופסה הרגילים, קחו קוביית משחק (או שתיים) ולוח תרגילים. המספר שיוצא - זוהי כמות מהתרגיל (שנבחר מראש) שצריך לעשות: 7 קפיצות, 12 שכיבת סמיכה, 9 כפיפות בטן וכדומה. כל אחד בתורו זורק את הקובייה, ובהתאם למספר שיצא לו – עושה את התרגיל שנבחר. כדי להוסיף עניין, אפשר גם לצייר לוח סולמות וחבלים משלכם, ולהוסיף בתוכו משבצות של תחנות "אנרגיה", שבהן יש משימה ספורטיבית שצריך לעשות כדי להמשיך במשחק. 

3. טיקטוק וריקודים איז אין דה האוס
דרך מהנה להעביר את הזמן בכיף ועל הדרך לעשות התעמלות, היא סרטוני just dance שמאפשרים לחזור על התנועות שמוצגות בהם. אבל ממש לא חייבים רק אותם. למעשה, אפשר בכל יום לבחור כל שיר מקפיץ שאתם אוהבים ולהקדיש אותו למשימה אחרת, למשל לקפוץ במשך כל השיר על רגל אחת, או לעשות אופניים עם הרגליים, או אולי בכלל תרגילי מתיחות. אפשר להחליט שאת כל השיר רוקדים כמו "רובוטים", או להפך – להשתולל כמו נחש ללא חוליות. ואופציה כיפית במיוחד: להחשיך את הבית, לתת לכל ילד פנס ולעשות מסיבת פנסים על הקירות לפי צלילי המוזיקה. 

הזדמנות מצוינת לכם, ההורים, להתחבר לריקודי הטיק טוק של הילדים. אנחנו מבטיחות שייקח לכם לפחות חצי שעה של אימון עד שתצליחו ללמוד ריקוד אחד כמו שצריך.

4. בית בריחה
היצירתיים שביניכם יכולים לייצר חווית "חדר בריחה" מותאם לגיל הילדים, הרפתקה שעוברת בין ודרך החדרים השונים של הבית. בכל חדר ניתן להכין משימה שמתאימה, בין אם פיזית ובין אם מחשבתית, לאותו החדר. למשל במטבח אפשר להכין כדורי שוקולד או סלט פירות, בחדר השינה אפשר לקפוץ על המיטה 50 פעמים (עכשיו מותר הכל) ובסלון אפשר להמחיז את אחד הסיפורים האהובים על בני הבית. 

5. למקומות, היכון – לסדר!
אם פעם היתה לנו את הפרסומת "בשבילו זה דני – ובשבילך חלב", היום אנחנו יכולים לשיר "כי בשבילו זה משחק, בשבילנו זה ניקיון פסח". כנראה שהדרך הכי טובה לעודד ילדים לעשות את מה שאנחנו רוצים, הוא לשווק להם את זה כתחרות נושאת פרסים (אמנם לא הכי חינוכי, אבל מצבים נואשים דורשים כיפוף ערכים). לכן אפשר להציע להם לסדר את החדר, או את המשחקים, או סתם להוריד סוף סוף את הפיג'מה, תוך מדידה של הזמנים. אם יש לכם כמה ילדים, אתם יכולים לבדוק מי מסיים ראשון, ואם יש לכם ילד אחד – אתם יכולים לערוך טבלה ולנסות כל יום "לשבור" את השיא של היום הקודם.

 

 

6. משחק כיסאות - ולא רק בכנסת
כמובן שלצד הרעיונות האלו, כדאי לעלות מהזיכרון את המשחקים הקלסיים של הילדות שלנו, כמו קפיצה בחבל או בגומי, קלאס, דג מלוח וגולות. תתפלאו לגלות איך הם עומדים במבחן הזמן. אז זה הזמן להיות נוסטלגיים ולחזור לילדות. משחק מפעיל וכיפי במיוחד הוא משחק הכיסאות המוכר והאהוב, אלא שבמקום להתיישב על כיסאות רגילים, החליפו כמה מהם בפופים. לצעירים שבינינו יהיה כיף לקפוץ עליהם כדי לתפוס אותם כבר מרחוק, ולצעירים פחות זו תהיה הזדמנות להירגע לרגע ולהסדיר נשימה מכל הפעילויות המעייפות.  

 

***

מרגישה בעצמך שאת חנוקה בבית? שאת במערכת  יחסים אלימה? פני לקו החירום של און לייף ול.א לאלימות 6724*  24/7 בכל השפות. אנונימיות מובטחת