שנת 2017 הביאה איתה ברכה גדולה בדמות קמפיין METOO#. השנה הזו תיזכר לנצח כשנה בה נשים שברו שתיקה של עשרות שנים וחשפו את המטרידים, התוקפים והאנסים שלהן. זו השנה בה הוליווד אמרה לא להארווי ויינשטיין ולקווין ספייסי, השנה בה כולנו ראינו מה מסתתר מאחורי פמיניסט המחמד שלנו, לואי סי.קיי, השנה בה מגיש הטלוויזיה המפורסם צ'ארלי רוז הלך הביתה. גם בישראל תפסו את הכותרות כמה שמות גדולים עם רזומה עשיר: אלכס גלעדי, יורם זק וגבי גזית הם רק חלק מהם. רבים וגדולים נפלו בזה אחר זה ונדמה היה שהעולם כולו עומד על רגליו האחוריות וזועק: "עד כאן".

אולם במקביל לגל החשיפה המרגש הזה, יש איש אחד ששמו הוכתם שוב ושוב אבל איש אינו נותן את הדעת על העדויות נגדו. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ממשיך לשבת על כסאו ולנהל את העולם בחינניות המאפיינת אותו בשעה ש-16 נשים שונות סיפרו על "התנהגות מינית שאינה הולמת" מצדו טרם הפך לנשיא.

ביום ראשון הופיעה שגרירת האו"ם ניקי היילי בתכנית Face The Nation ואמרה כי "התלונות נגד טראמפ צריכות להישמע". יממה לאחר מכן סיפקה מייגן קלי בתכניתה את הפלטפורמה לתלונות האלה. קלי אירחה שלוש נשים מתוך ה-16 ונתנה להן את הבמה לספר את סיפורן.

המתלוננת הראשונה, סמנתה הולבי, שייצגה את צפון קרוליינה בתחרות היופי "מיס ארה"ב" ב-2006 בחסות טראמפ. לדבריה, טראמפ טייל בחדרי ההלבשה, "כאילו שהוא הבעלים של המקום". היא סיפרה שכצפוי המתמודדות לובשות גלימות של התחרות וברוב המקרים, הן לא לובשות דבר  מתחת. טראמפ בחן את המתמודדות אחת אחת כמו שבוחנים בשר באטליז. הוא קרץ וזרק הערות לכולן. "החוויה הזו השאירה אותי עם תחושה קשה מאוד. הרגשתי מלוכלכת. כאילו זו לא התחרות שנרשמתי אליה".

רייצ'ל קרוקס היתה בת 22 כשתואמה לה פגישה לכאורה עם טראמפ בשנת 2006. באותה תקופה היא עבדה במגדלי טראמפ עבור ביירוק גרופ, חברה ששכרה שטחי משרדים בבניין ועשתה עסקים עם ארגון טראמפ. קרוקס סיפרה שהיא נהגה לראות את טראמפ כמעט מדי יום בשעה שחיכה למעלית שהובילה אותו לביתו הפרטי בבניין. יום אחד, אמרה קרוקס, היא החליטה להציג את עצמה בפניו והיא אמרה שתגובתו של טראמפ היתה נורמלית במידה רבה - בהתחלה. הוא לחץ את ידה, נשק לה על הלחי והשניים התחילו לשוחח. "אבל אז, הוא המשיך לנשק אותי על הלחי", אמרה קרוקס. "הוא נישק שוב ושוב ובסופו של דבר רכן אלי ונישק אותה על הפה". התנהגות זו עולה בקנה אחד עם מה ששמענו שטראמפ מתאר בקלטת ההוליוודית המפורסמת הידועה לשמצה, שהתפרסמה במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות.

"הייתי הרוסה. זה קרה כל כך מהר ", סיפרה, והוסיפה כי היא הייתה רוצה להיות אמיצה מספיק באותו הרגע זה כדי לומר לו "תעצור". "קרוקס סיפרה כי האירוע התרחש מוקדם בבוקר, ולאחר מכן היא היתה מזועזעת, הסתתרה במשרדה, הזעיקה את אחותה וסיפרה לה על כך. היא לא דיווחה על האירוע כי טראמפ היה השותף העסקי החשוב ביותר עבור המעסיק שלה.

בסוף השבוע האחרון, ג'ולייט האדי, לשעבר עובדת בכירה לשעבר של רשת "פוקס ניוז", שגם התלוננה כנגד ביל או'ריילי על הטרדה מינית, שיתפה במסגרת תכנית רדיו בסיפור דומה מאוד על טראמפ לפיו הוא כפה עליה נשיקה בעודם במעלית. שתי התקריות לכאורה התרחשו סביב אותו הזמן פחות או יותר, לא הרבה אחרי שנישא למלאניה, בת זוגו בהווה.

ג'סיקה לידס סיפרה לקלי על המפגש שלה עם טראמפ שהתרחש בשנות ה -70 במהלך טיסה, סיפור שסיפרה לראשונה לניו יורק טיימס בשנה שעברה, כחודש לפני הבחירות.

"פתאום, הוא היה מעלי. מנשק וממשש אותי, "נזכרה לידס. "שום דבר לא נאמר ... הוא פשוט מישש אותי בשקט". לידס אמרה שהיא הביטה באיש שעמד באותה העת במעבר, ותהתה מדוע לא הוא ולא הדיילת התערבו בנעשה. לאחר שטראמפ סיים לכאורה לגעת בה, היא עזבה את כיסאה והסתתרה בחלק האחורי של המטוס עד סוף הטיסה. "לא סיפרתי על זה לאף אחד. פשוט חשבתי לעצמי שיש איזה קריפ על המטוס", סיפרה.

דונלד טראמפ

קריפ על המטוס. טראמפ

אם זה לא מספיק אז טראמפ הוסיף חטא על פשע, כשלידס נתקלה בו כעבור כשלוש שנים באירוע הקשור לעבודתה. כשראה אותה, מספרת לידס, "הוא אמר 'אני זוכר אותך. את האישה ה-XXX מהמטוס ההוא." הוא קרא לי בשם הגרוע ביותר. לידס הדגיש כי המלה שהשתמש בה פגעה בה מאוד ושהיא לא מסוגלת לחזור עליה בטלוויזיה. קלי שאל האם המילה מתחילה באות "C" ומסתיימת באות " "t" ולידס אישרה. המילה היא cunt.

בבית הלבן שללו את האישומים מכל וכל: "הטענות השגויות, שהופרכו ברובן המקרים על ידי עדויות ראייה, נדונו בהרחבה במהלך הקמפיין בשנה שעברה, והעם האמריקאי הביע את עמדתו בנושא בכך שהביאו לניצחונו המכריע של טראמפ בבחירות", אמר דובר הבית הלבן בהצהרה רשמית. "העיתוי והאבסורד של טענות שווא אלה ברורים לכל ומסע הפרסום שהחל לאחרונה רק מאשש את המניעים הפוליטיים שמאחוריהן".

בניגוד גמור להצהרה של הבית הלבן, הנשים עצמן סיפרו לקלי כי אין שום אג'נדה פוליטית מאחורי ההחלטה שלהן להיחשף, הן החליטו לספר את סיפורן בתקופה בה גברים בעלי השפעה מאבדים את מקום עבודתם לאחר שהתנהגותם הקלוקלת וניצול מעמדם נחשפו לציבור. אף על פי ש- 16 נשים האשימו את טראמפ בהתנהגות מינית בלתי הולמת, הוא לא נפגע כלל מאישומים אלה. הולבי דיברה בדיוק על הנקודה הזאת כשדיברה על כיצד קיבלה את תוצאות הבחירות בשנה שעברה: "זה כאילו שכל המדינה אמרה, 'אז מה, לא אכפת לנו שהוא כזה'".