מאז מהפכת metoo העולם השתנה וצעד קדימה. העובדה שיותר ויותר נשים שיתפו ומשתפות שעברו הטרדות מיניות, מציפה את הלכלוך מעל לפני השטח וגורמת לגברים להבין שהם לא יכולים להמשיך ולהתייחס לנשים באופן מזלזל. דפוסים גבריים שהיו נהוגים בעבר השתנו, והתנהגויות שנראו נורמטיביות כמו הערות סקסיסטיות, רמיזות מיניות ואפילו מגע מיני בלתי הולם, הולכים והופכים למוקצים ולא מקובלים בשום אופן ובשום מקום. מדהים לראות כיצד הטרדה מינית הייתה כל כך מקובלת ומושרשת בחברה עד לא מזמן, עד כדי כך שאפילו סלבריטאיות היו מוטרדות בשידור חי לקול צהלות הקהל, כאילו זה טבעי לתפוס לשחקנית בחזה או לשאול אותה שאלות פולשניות. במשך שנים עולם הבידור אפשר ועודד גישה סקסיסטית במסווה של צחוק וזוהר. תודה לאל שהפרספקטיבה השתנתה.

באופן טבעי, יותר ויותר קטעים כאלו עולים מהאוב ושחקנים ומראיינים נדרשים להתעמת ולהגיב עם האופן בו הרשו לעצמם להתנהג לנשים. רק השבוע הרשת סערה בעקבות פרסום סרטון של הראפר דרייק מטריד מינית צעירה בת 17 במהלך הופעה שלו ולצהלות הקהל. למזלנו העולם נע קדימה, וכיום היחס לגברים שמתייחסים באופן הזה לנשים הוא כבר לא סלחני, לא משנה כמה מפורסמים ו"נחשקים" הם. אספנו עבורכם 10 קטעים מאירי עיניים, שיגרמו לכם להבין את עומק השינוי המבורך. בחלק מהסרטונים נראות שחקניות שהוטרדו בשידור על ידי סלבריטאים אחרים. חלק מהם לא קרו לפני כל כך הרבה זמן. אפשר לראות בבירור בכל סרטון כיצד אותן כוכבות זזות באי נוחות בכיסא, לפעמים מנסות להתגונן בנחמדות, ורק מחכות לרגע שהריאיון ייגמר והם יוכלו לברוח מהסיטואציה המביכה. היום אנחנו מסתכלים על הסרטונים בפרספקטיבה שונה ומבינים שזה לא היה בסדר. פעם זה היה לגיטימי. ותודה ל-metoo שהביאנו עד הלום.

דרייק מעלה מעריצה בת 17 לבמה ונוגע בה

בימים האחרונים העולם סוער בעקבות סרטון של דרייק שעלה לטוויטר בסוף השבוע האחרון. הראפר המצליח העלה מעריצה לבמה בזמן הופעה, חיבק ונישק אותה, ולא הפסיק גם אחרי שגילה שהיא בת 17. ככל שהזמן עובר הנגיעות על הבמה הפכו למיניות יותר, והראפר שהיה די משועשע מהסיטואציה אפילו נשמע מתבדח על כך שהנערה שעומדת מולו היא קטינה, והצהיר כי אינו יכול ללכת לכלא. הסרטון גרר תגובות זועמות מגולשים ברחבי העולם אבל למרות הסערה שעורר, דרייק לא מסר תגובה רשמית, נכון לרגע זה.

 

 

 גורדון רמזי משפיל את סופיה ורגרה בטונייט שואו

השנה הייתה 2010, סופיה ורגרה הגיע להתארח בתוכנית של ג'יי לנו כדי לדבר על "משפחה מודרנית", ולצידה ישב השף גורדון רמזי, שהתארח גם הוא בתוכנית. לאורך כל הריאיון של ורגרה, רמזי לא הפסיק להעיר הערות מיניות וסקסיסטיות והפריע לה. תוך כדי דיון על מערכון שורגרה השתתפה בו, היא אמרה: "אני אף פעם לא צועקת ככה בחיים האמיתיים", רמזי קטע את דבריה ואמר: "רק בחדר השינה". השיא היה כשהשף המפורסם הרשה לעצמו איכשהו לגעת בירכה של כוכבת משפחה מודרנית ללא הסכמתה. ניתן לראות בבירור איך הכוכבת מתעצבנת וממש מחזיקה את עצמה לא לפוצץ את הריאיון ולסטור לרמזי. לנו כמובן לא התערב, והקהל באולפן היה משועשע מהאינטרקציה המביכה.

 

 

סנדרה בולוק זוכה להערה סקסיסטית ממאט לאואר, מגיש פופולארי ברשת NBC

לפני כעשור, סנדרה בולוק השתתפה בתוכניתו של לאואר, כדי לקדם את הקומדיה הרומנטית בהשתתפותה 'ההצעה'. במהלך הריאיון, המראיין בחר להתמקד בסצנה ספציפית בה הופיעה בולוק בעירום. "הדבר העיקרי שהשתנה מאז הפעם האחרונה שהיית כאן הוא שעכשיו ראיתי אותך עירומה". אמר לאואר בחיוך. הוא לא הפסיק להתייחס לסצנה ולאחר מכן ציין: "את עירומה רוב הסרט", לזה ענתה בולוק: "אני לא! אני עירומה נפשית". ב-2017 פיטרה הרשת האמריקאית את המגיש בגלל "התנהגות מינית בלתי הולמת במקום העבודה".

בן אפלק חופן את שדיה של השחקנית הילארי ברטון ללא הסכמתה

בשנת 2003, בן אפלק השתתף בתוכנית "Total Request Live" של MTV. באותה תכנית השתתפה השחקנית הילארי ברטון ("האנטומיה של גריי", "מגרש ביתי"). במהלך ריאיון שקיימו השניים, אפלק חפן את השדיים של השחקנית. הוא נראה די משועשע ומרוצה מעצמו, היא בעיקר צחקקה והייתה מאוד נבוכה מהסיטואציה. האירוע השערורייתי בו צפו מעל למיליוני צופים ברחבי העולם הצליח לעבור ללא תגובה ועלה לכותרות ב-2017, בעקבות שרשור טוויטר בעניין. אחרי שבן אפלק הגן על הארווי ויינשטיין, החלו להישמע טענות על הטרדות מיניות גם נגדו. במהלך דיון בטוויטר בנושא, אחת הגולשות כתבה שאפלק "גם נגע להילארי ברטון בחזה, אבל כולם שכחו את זה". ברטון עצמה הגיבה וענתה: "אני לא שכחתי". בעקבות הסערה, השחקן פרסם התנצלות פומבית בה כתב: "התנהגתי בצורה מחפירה ואני מצטער על כך".

 

 

דונאלד טראמפ מתייחס לבתו איוונקה באופן מוזר ומעורר חלחלה

גם לפני שהוא היה נשיא, הצליח דונלד טראמפ להיות מעורב באי אלו שערוריות ותקריות לא הולמות בלשון המעטה, חלק מהן קשורות בבתו איוונקה. התקרית הכי קריפית (אין לנו מילה מספיק מתאימה שתתאר את מה שקרה), התרחשה לפני קצת יותר מעשור, כשטראמפ ואיוונקה הגיעו יחד להתארח ב-"The View" כדי לקדם את תוכניתו "המתמחה". כשנשאל איך הוא היה מגיב אם בתו הייתה מחליטה להצטלם בעירום למגזין פלייבוי, הוא השיב: "הייתי ממש מתאכזב, לא באמת, אבל זה תלוי מה יש בתוך המגזין". לאחר מכן הוא המשיך להחמיא לגוף של בתו ואמר: "אני לא חושב שאיוונקה תעשה את זה, למרות שהגזרה שלה יפה". הוא לא עצר כאן והמשיך להביך את כל מי שהיה נוכח וציין: "אם איוונקה לא הייתה הבת שלי, אולי הייתי יוצא איתה". מגישות התוכנית די הזדעזעו מהדברים שיצאו מפיו של האב הגאה, והביעו מורת רוח על הדברים שטראמפ אמר. "מי אתה, וודי אלן?!" אמרה אחת המגישות. איוונקה עצמה לא מצאה את המילים להגיב לכל הסיטואציה המביכה.

 

 

סקארלט ג'והנסון נשאלת על ההלבשה התחתונה שלה

בזמן שקידמו את הסרט הראשון בסדרת הנוקמים, אי שם ב-2012, השחקנים ג'רמי רנר וסקארלט ג'והנסון קיימו ריאיון משותף עם מראיין בשם ג'רי פנקולי. במהלך הריאיון שאל פנקולי את ג'והנסון שאלות חודרניות לגבי ההלבשה התחתונה שלה בסרט וניסה להבין אם היא לבשה תחתונים מתחת לתלבושת הצמודה של האלמנה השחורה. "אתה האדם החמישי ששואל אותי את זה היום", אמרה השחקנית בתגובה. "מה זה אמור להיות? ממתי אנשים התחילו לשאול בראיונות על הלבשה תחתונה?!". כשהשיחה המשיכה להתגלגל בכיוונים האלה, ג'והנסון המשיכה ושאלה: "איזה מין ריאיון זה?!". 

 

אן האתווי נשאלת על הגזרה שלה במהלך ריאיון

אותה שנה, אותו מראיין. אן האתווי מתראיינת לגבי התפקיד שלה בסרט "עלייתו של האביר האפל". אחרי שדיבר קצת על התלבושת שלה, פנסולי שאל מספר שאלות על הדיאטה של השחקנית והגזרה שלה. כבר בתחילת הריאיון הוא שאל: "היית צריכה להיות בכושר מעולה לתפקיד הזה, נכון?", ולמרות שהאתווי השיבה שהיכולת שלה לבצע תעלולים מסוימים כאשת החתול הייתה חשובה הרבה יותר מלהגיע לגזרה מסוימת, המראיין המשיך למקד את הריאיון בחזות שלה. "כשגילית שאת עומדת לגלם את אשת החתול, יש דברים מסוימים שעשית כדי לשמור על הדיאטה, מה משטר הכושר שלך?", הוא שאל שוב. הוא המשיך ללחוץ ולשאול עוד שאלות שהתמקדו יותר בגזרה של אשת החתול מאשר בפועלה. מתישהו התאווי התחילה לצחוק בצורה לא אמינה, עקצה את המראיין ושאלה אותו אם הוא מתמקד בשאלות הספציפיות האלה כי הוא מנסה להוריד במשקל: "מה אתה בדיוק רוצה? אתה מנסה להיכנס לתוך התלבושת של אשת החתול בעצמך?". 

הלן מירן נשאלת על "התכונות הפיזיות" שלה

ב-1975 הלן מירן הופיעה בתוכניתו של מייקל פרקינסון. במהלך הריאיון שאל אותה פרקינסון אם המאפיינים הפיזיים שלה מפריעים לאנשים לתפוס אותה כשחקנית רצינית. מירן ענתה לו בעוקצנות: "שחקנית רצינית לא יכולה שיהיה לה חזה גדול, לזה אתה מתכוון?" אני מקווה שההופעות, המחזה עצמו, והיחסים בין כל האנשים על הבמה גוברות על שאלות כאלו משעממות". השחקנית התייחסה להופעה אצל פרקינסון בראיון בשנת 2013 ואמרה שכל הסיטואציה הייתה מרתיחה: "זאת דוגמא קלאסית לכמה נפוצים דברים כאלו היו באותה תקופה".

 

ובישראל כמו בישראל: גם עולם הבידור הישראלי לא חף מהתייחסות סקסיסטית ומבזה לנשים. החלטנו להתמקד בשתי הדוגמאות הכי בולטות של הטרדות מיניות שהתרחשו בשידור והצליחו לגרום לכולנו לנוע באי נוחות ולהצטער שהדלקנו את הטלוויזיה:

יורם זק מטריד את דנה רון בשידור חי

למרות הניסיונות להעלים את האמירה השערורייתית והזכורה של זק, אי אפשר להתעלם ממנה. דנה רון, אחת מהדיירות הבולטות ביותר שהשתתפו האח הגדול, התבקשה להיכנס לחדר האח הגדול ולפנות לקהל. בזמן שהיא המתינה, נשמע יורם זק אומר: "ערב טוב דנה, יש לך חצי דקה לפנות אל הצופים בבית ולשכנע אותם למה את זו שרוצה שאני אשחק לה עם ה*** בין ה***". כל זה בשידור חי. שמונה שנים אחרי, דנה רון הגישה תביעת ענק נגד הפקת "האח הגדול" בטענה שהוטרדה מינית, ובית המשפט קבע כי היא תקבל פיצוי של כמיליון שקלים.

דודו טופז נושך את נטליה אוריירו

ב-2002, הגיעה כוכבת הטלנובולות הארגנטינאית נטליה אוריירו לביקור בישראל והתארחה בתוכניתו של הראשון בבידור. תוך כדי השידור דודו טופז ז"ל נישק, את השחקנית ליטף את זרועה ואף נשך אותה. רכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית דיווחו כי קווי הטלפון שלהם הוצפו בשיחות של גברים ונשים שזעמו, וטענו שמדובר ב"הטרדה מינית בשידור חי".