לקרוא ולא להאמין.

עשרות נשים, לרבות מהן היה זה ההריון הראשון, הלידה הראשונה, אחרות רצו לנסות משהו חדש, הריון חווייתי, הן קראו לזה, וכך הגיעו אליו - אל מיכאל הופמן, תומך הלידה מרחובות. אישה בהריון, נמצאת במצב רגיש מאוד. היא מרגישה קצת אבודה, חלשה, מתמסרת לתחושות שצפות בה, וכך נשים רבות נפלו לרשת העכביש.

כשביקש מהן להתפשט לגמרי, והגיש להן מגבת בגודל מטפחת לכסות משהו מצינעתן, הן נענו לו. קפואות, מפוחדות חשבו שאולי הן טועות וכך הוא הטיפול האלטרנטיבי ה"חוויתי" שביקשו לעצמן. כשידיו החלו לעבור על גופן, לאחדות הן הועברו גם על אברים מוצנעים ועמוק יותר, הן היו כבר בשלב של פריז. לאחר הטיפול, זכו לחיוכים מהדולה, ולהזמנות חוזרות ונשנות לטיפולים נוספים, הכל במחירי מציאה "במיוחד" בשבילן. הן יצאו ממנו, חוששות לספר על מה שקרה להן בסלונו של הדולה גם לבעליהן. נבוכות, מבוישות, פגועות.

אבל אז זה התחיל. אחת העזה לספר לשנייה, העלתה את שעל ליבה בפורומים בתפוז,  אחת אחת, הן פנו  אליי, וממדי מעשיו החמורים על פי החשד של הדולה התגלו. מה יותר נכון לעשות מאשר לרוץ למשטרה ולהגיש תלונה? כולן העזו, אזרו אומץ ועשו זאת.

צוות חקירה מיוחד הוקם במחוז המרכז במשטרה. עשרה חוקרים וחוקרות שהקדישו חודש ימים לגביית עדויות, לרשומים לחקירה. הופמן נעצר. החקירה הסתיימה, החוקרים המליצו לפרקליטות מחוז מרכז להגיש נגד האיש כתב אישום חמור בגין הטרדה מינית, מעשים מגונים ומעשה סדום. בינתיים הוא שוחרר כי בפרקליטות טענו שייקח להם זמן לראות אם יש מקום להגשת כתב אישום נגדו. השחרור כבר בישר רעות. חזרתי ונדנדתי, רציתי לדעת איפה הבעיות. התשובה הייתה, בודקים.

השבוע נסתיימה הבדיקה.  ההודעה: התיק נסגר מחוסר ראיות מספיקות. היא הייתה עבורי ועבור הבנות הנפגעות, כמו אגרוף ברזל בבטן.

היעדר כללי האתיקה הצילו את הדולה

מעל 20 נשים, כמות בלתי נתפסת של מתלוננות העזו והגיעו למשטרה. עוד 40 עדויות נגבו מנשים ודולות נוספות. אז איך קרה?

בפרקליטות היה מי שצלצל אלי להסביר לי, בדיוק כפי שעשו במקרה של הנשים הנפגעות. "בתחום הרפואה האלטרנטיבית, אין כללי  אתיקה ברורים. האיש סיפר כי עשה כמה קורסים בתחומים שונים הקשורים להריון לידה והנקה. כל קורס איפשר התנהלות טיפול אחרת באישה ההרה. הוא לקח מכל השיטות ויישם. אין הוכחה ניצחת, למרות התחושה כי הייתה לדולה כוונה מינית במעשיו. לא נצליח להוכיח את היסוד הנפשי לביצוע העברה", אמרו לי.

עשרות נשים פגועות, שחשות מבוזות ומחוללות זה לא יסוד נפשי מספיק? מה עם היסוד הנפשי שלהן? מי ישמור עליהן? כדי להמתיק את הגלולה המרה, הכריזו באוזניי בפרקליטות: "אנחנו לא מסתפקים בכך. נפעל על מנת שיעוגנו כללי אתיקה מסודרים בתחום, שהדברים לא יקרו להבא, שהאיש לא יוכל יותר לעסוק בתחום הזה, שתשלל ממנו יכולת חופש העיסוק בתחום".

יופי, נחמת טיפשים. כי בדרך, נלכדו ברשתו עשרות נשים שנשארו לכודות בכאבן, בתסכולן, בכעסן. שהרי הצדק לא נראה ולא נעשה. הוא היחיד שקם בבוקר מחייך. אבל, עוד לא נאמרה המילה האחרונה, רק זמן להבין מה קרה??