בגיל 36 בחרה מורן וורנשטיין לסיים את חייה בהמתת חסד, אחרי חיים של כאב בצל הפגיעה המינית שחוותה. היום, שלוש שנים אחרי לכתה, מגיע סיפורה של מורן לסגירת מעגל, עם מימוש צוואתה למען נפגעות טראומה מינית.

לפני שלוש שנים נחשף לפנינו סיפור חייה הכואב של מורן: הילדות שלה היתה נורמטיבית ושמחה. בגיל 12 נפטר אביה וכעבור שנה נכנס הכירה בטיול את איציק יבור, שלימים הפך לבן זוגה של אימה. כמעט מהרגע הראשון שהם נפגשו הוא פגע בה מינית, זאת בנוכחות ובידעתה של האם.

בגיל 15 החליטה לשים קץ לפגיעה המינית המתמשכת והתלוננה במשטרה. את האונס השני עברה מורן מידי המשטרה. מורן מספרת כיצד הצליח חוקר המשטרה לערער אותה כשגרם לה לחוש כאילו הסכימה לפגיעה בכך שהתקשתה להציב לאיציק גבולות. היא עברה לפנימייה וניסתה לחיות חיים נורמטיביים, אבל הפגיעה שחוותה לא נתנה לה להמשיך הלאה, ולאורך כל השנים התמודדה עם דיכאונות ועם ניסיונות התאבדות. בגיל 24 קפצה מחלון בית האם ונפצעה באורח אנוש. על אף השיקום הפיזי הארוך שעברה, המשיכה לסבול כאבים פיזיים בלתי נסבלים, עד שבגיל 36 בחרה לסיים את חייה בהמתת חסד בשוויץ, באמצעות עמותת דיגניטס.

במותה בחרה מורן להקדיש את חלק מכספי עזבונה לסיוע לנערות אחרות שחוו כמוה פגיעות מיניות חוזרות בילדות. מורן בחרה בעמותת עדן, המסייעת מאז שנת 2005 למאות נערות לגייס את הכוחות להמשיך בחיים אחרי טראומות מיניות ואחרות שחוו בילדות. הדרך המיוחדת של עדן לטפל בנערות משתקפת בדבריה של מורן: "כולם רוצים להציל אותי, אני לא צריכה שיצילו אותי, לפעמים לעזור זה לא להציל". תפקידנו לא להציל, אלא לעזור לנערות להתחבר מחדש אל הכוחות שלהן כדי שיוכלו להציל את עצמן.

עמותת עדן הינה עמותה פמיניסטית המתמחה בטיפול בנערות ונשים שסבלו טראומה ממושכת. העמותה מפעילה פנימייה טיפולית פוסט אשפוזית ל-60 נערות ונותנת להן בית חם ובטוח בו הן יכולות בקצב שלהן לבנות לעצמן חיים טובים וראויים. בנוסף לטיפול שהן מקבלות בפנימייה, הן לומדות בבית ספר שגם אותו מפעילה העמותה אשר מותאם לצרכיהן ומסייע להן לגשר על הפערים הלימודיים שנוצרו בעקבות הטראומה.

כשנערות מגיעות לעדן, הן לרוב עברו מסע מייסר שאינו תואם את גילן הצעיר והחברה נוטה להאשים אותן ולתייג אותן באופן כזה שאינו מאפשר להן לקבל הזדמנות אמיתית לשינוי. כעמותה פמיניסטית המסר החשוב ביותר שישמעו מהצוות לראשונה הוא כי הן אינן אשמות בטראומות שמרכיבות את חייהן. לצד השחרור מאשמה, ככל שהנערה תלך ותצבור בטחון, הטיפול יעודד אותה לבנות את חייה מחדש באמצעות מיומניות ופיתוח מודעות. פנימיית עדן היא מרחב ייחודי, נשי ובטוח בו נערות יכולות להתפנות לתהליך של עצמן. מרחב לא שיפוטי בו מקבלים כל אחת כמו שהיא, באמת. מרחב שבו נערות לא צריכות להרגיש אובייקט מיני או להשתמש בגופן לקבלת תשומת לב או נראות, כפי שלמדו עד כה וכפי שבמידה רבה למדנו כולנו כנשים. מרחב בו נערות יכולות לצמוח, לגדול, להכיר את עצמן ולאתגר את עצמן לשינוי כל יום מחדש. מרחב בו הן לוקחות אט אט את הכוח חזרה לידיים שלהן.

בתאריך 21.2 מקיימת עמותת עדן אירוע התרמה ומזמינה אתכן להכיר את העשייה הייחודית של העמותה למען נערות. האירוע מתוכנן כיום של בילוי נשי איכותי, אך זו גם הזדמנות אמתית לסולידריות נשית. זו הזדמנות לבוא ולהראות לנערות בעדן שלנשים, באשר הן, שאכפת לנו מהן, כי כולנו היינו שם. ושכולנו יחד מוכנות לפעול לשינוי. לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים