המלחמה בתופעת הפדופיליה במגזר החרדי בישראל עולה שלב. זה ברור כבר עכשיו שהמאבק הזה לא יהיה פשוט: ההסתרה, ההכחשה,בסיוע ולקיחת חלק פעיל של הרבנים, מקשה ומסרבלת. גורמים במשטרה שאני נמצאת בקשר איתם, טוענים שמדובר בתופעה רחבה וקשה. לאחרונה הגיע לארץ הרב נחום רוזנברג, תושב ברוקלין, במטרה לסייע במאבק הזה, בדיוק כפי שהוא עושה מזה שנים, בברוקלין.

הרב נחום רוזנברג, תושב ברוקלין מרבה להגיע לישראל. כבר כמה זמן שהוא מבקש להיפגש איתי. כשנפגשנו, הבנתי למה הוא רצה להיפגש. כבר שנים שהרב רוזנברג נלחם בפדופילים במגזר החרדי. הרב רוזנברג הוא מומחה לבניית מקוואות, וכחלק מתפקידו ביום יום הוא מתאים את המקוואות לימינו אנו. כבונה מקוואות, הוא פוגש הרבה נשים וגברים המספרים לו את סודותיהם. הם מספרים לו מה קורה היום ומה קרה להם במקוואות ובחדרים סגורים בישיבות החרדיות. כבר חמש שנים שהוא הפך את המלחמה בפדופיליה למלחמה שלו.

הרב רוזנברג (צילום:הדס שטייף)

נסיון לרצח באמצע ניו יורק

"הפכתי מוקצה ושנוא הרבנים והמגזר בגלל שאני מנסה למגר את התופעה" הוא סיפר לי. "אבל לא היה אכפת לי. הרגשתי שאני חייב בעיקר להציל את הבנים."

במסגרת המלחמה שלו, ערב הרב רוזנברג את המשטרה והרשויות המקומיות בברוקלין ובניו יורק. הוא עזר לנפגעים רבים להגיש תלונות במשטרה והוא עצמו העמיד את עצמו בשורה הראשונה הנלחמת בפוגעים עצמם.  זה הגיע למצב שהוא כמעט נרצח בשל הפעילות הזו: ערב אחד, לפני שנה לערך, הגיעו אליו קבוצה שהיא מעין סוג של משמרות הצניעות בברוקלין. הם התקרבו אליו בעת שצעד ברחוב וירו בו באקדח, כדור אחד. באורח נס הכדור החליק מעל מצחו והוא נשרט בלבד. וזה לא נגמר בזה: כעבור כמה חודשים אלמוני שפך על פניו אקונומיקה בעת שיצא מבית הכנסת. הרב רוזנברג הובהל לבית החולים וכמעט איבד את מאוד עיניו.

למרות כל הנסיונות להתנקש בחייו והחרמות – הוא לא מתייאש.

איך עובדת שיטת ההשתקה?

הרב מספר: "התופעה הזו מזעזעת. ילדים ומבוגרים מפחדים לדווח על פגיעות ותקיפות מיניות חמורות בגלל שליטת הרבנים בקהילות.

רוזנברג מספר שבסיטואציה כזו הרב מבקש לטפל בעצמו בעניין. בתמורה לטיפול, הוא דורש כמה אלפי שקלים כדי לשמור על הסוד ועל כבוד המשפחה וטוען שהכסף ייתרם לצדקה. בפועל, הוא מספר, החשד הוא שהכסף עובר ישר לכיסו של הרב. זו התנהלות ממש כמו מאפיה. הורי ילד שנפגע מגיעים לרב ומספרים לו מה קרה – ואז הוא מזהיר אותם שלא יגשו למשטרה מהחשש שינדו אותם מהקהילה. מה שיקרה בנוסף לנידוי הוא שהבן או הבת יפגעו, הם ייחשבו כשידוך לא טוב וחייהם יהרסו".

והרב מטפל: הוא מזמן אליו את הפוגע, גם ממנו הוא מבקש לשלשל לכיסו אלפי דולרים בתמורה לכך שהורי הילד הנפגע לא יתלוננו. "ככה ברור שהשקט יישמר משני הצדדים" מספר רוזנברג. ועברייני המין החרדים יכולים להמשיך בשקט בפעילותם. והעבריינים האלה הם מורים בחדרים ובישיבות, והסיפורים רבים מספור. ילדים קטנים בני 8 ו-9 ו-11 שהרב מזמין אותם לחדרו – לשיחה או לעונש ואז מבצע בהם את זממו.

הסכנה הגדולה ביותר - במקוואות

לדברי הרב רוזנברג, הסדום והעמורה העיקריים , כהגדרתו,  מתבצעים במקוואות של הגברים. "המקוואות הן בריכות גדולות ,שגברים בכל הגילים מגיעים לרחוץ בהן. במקוואות רוחצים ילדים החל מגיל שלוש וארבע שמגיעים עם אחיהם הגדולים, ועד מבוגרים וזקנים. כולם מתערבבים עם כולם בתוך המים, והפגיעות המיניות רק הולכות וגדלות. לפעמים אי אפשר לדעת מי התוקף מרוב ערב הרב של האנשים – המהומה מאפשרת לפוגע לגעת, להכניס ידיים, ולהתחמק. "אני עצמי תפסתי עם חם רב, מושיב עליו ילד בן 8 במקווה. צעקתי עליו וצילמתי אותו. העברתי את זה לרב מטפל וזכיתי בנידוי נוסף" הוא מספר.

במסגרת מאבקו, הצליח הרב רוזנברג לשכנע את הרשויות ,  להתקין מצלמות במעגל סגור בישיבות מתוקף הגנה על התלמידים, בעיקר מפני אלימות.

הורים, אל תשלחו אותם למקווה

ועכשיו מגיע רוזנברג להילחם בתופעה גם בישראל. לדבריו, הפגיעות בילדים ובני נוער בערים כמו בני ברק, אלעד ועוד, גדולות ורבות. אבל כולם שותקים. צריך להציל את הילדים האלה, הוא אומר לי.  "צריך לטפל במקוואות. לאסור על רחצה משותפת של בוגרים קשישים נערים וילדים יחד. הורים צריכים להימנע מלשלוח את ילדיהם הרכים למקוואות ללא הורה מלווה. וחשוב יותר מכל, צריך להתקין מצלמות במעגל סגור במקוואות ובבריכות אליהם מגיעים הגברים לרחוץ. צריך להתקין מצלמות גם בבתי הספר, בחצרות ובישיבות. צריך להתחיל לפעול" הוא מסכם.

גם במרחב דן במשטרה שמו להם למטרה להלחם בתופעת הפדופליה והפגיעות המיניות בילדים ובני נוער. וזו רק ההתחלה.