הזנות כתופעה היא כר פורה למחקרים, ויכוחים, שרשורי פייסבוק, עמותות וארגוני סיוע. נשים העוסקות בזנות הן נושא לדיון כבר מאות שנים. אנחנו יודעים היום לא מעט על זונות- גילן הממוצע, גיל הכניסה לזנות, גילויי עריות שעברו בילדותן, החיים תחת אלימות, התמכרות לסמים, בעד ונגד לגיליזציה של הזנות, חשפניות לעומת זונות, הקשרים עם הסרסורים, ההסתרה, הבושה ו"הכסף הגדול" שהוא גדול רק עבור אחוז קטן מאוד של העוסקות בזנות.  לצד אלה יימצאו תמיד כמה נשים שיציירו את עיסוקן כשאיפת חייהן או לכל הפחות כ"לא יותר גרוע מיתר העיסוקים".

על מי אנחנו כמעט לא מדברים? נכון, על צרכני הזנות או בשפה המכובסת - הלקוחות, על אותם גברים הסוחרים בגוף של אישה. מה עובר להם בראש? מה הם חושבים על האישה שהם מעבירים לה סכום כסף תמורת האישור לחדור אליה? איך הם עצמם מתארים פגישה עם זונה? האם הם מתביישים? גאים? נבוכים? האם אכפת להם ממנה? מי נחשבת לזונה "טובה" ומי לא עומדת בסטנדרטים?

אתר חדש שנפתח בראש השנה בשם when he pays מספק הצצה מחרידה למדי למוחם של לקוחות הזנות. על הקמת האתר אחראית טלי קורל, רכזת מתנדבים ופעילה בהתנדבות של מכון התודעה לחקר הזנות, מזה 3 שנים. קורל הקימה אותו לאחר שנתקלה לפני מספר חודשים באתר הבריטי The invisible men המקבץ ציטוטים של לקוחות זנות שנלקחו מפורומים בבריטניה. היא יצרה גרסה ישראלית שהושקה בראש השנה. לפני יומיים עלה לאוויר גם עמוד פייסבוק שתומך באתר.

קורל היא לא הראשונה שהתלהבה מהאתר הבריטי. קדמה לה נציגה מגרמניה שיצרה גם היא גרסה משל עצמה בגרמנית. לכל אחת מהגרסאות יש עיצוב גרפי שונה אולם המהות זהה: ציטוטים "קופי פייסט" מפורומים בהם לקוחות זנות משתפים חוויות.

מירב הציטוטים נלקחו מאתר בשם "סקס אדיר" המציע שירותי מין בתשלום, בו קיימת מערכת פורומים ענפה המחולקת לקטגוריות. הגולשים בו מדווחים לגולשים אחרים על "חווית הלקוח" בדומה לביקורת מסעדות או צימרים.

"מבחינתם, הם חולקים התרשמויות מהמוצר למען רווחת משתמשים אחרים. הם מדרגים את המוצר, מעלים טענות אם המוצר לא עומד בסטנדרטים או משבחים אם הם מרגישים שהם קיבלו גמול לכספם. זו הסברה מעולה בעיניי דווקא בגלל שלכאורה, אין כאן תיאורים של אונס מפורש או אלימות מינית מובהקת. אנחנו חייבים להבין שאלימות לא מתרחשת רק כשהיא לחלוטין מפורשת כמו דקירה או חניקה. אלימות זה גם לכתוב "היא הייתה שיכורה מהתחת אבל לפחות עמדה על שתי הרגליים".

"רוב התלונות הן על זה שהבנות לא שירותיות מספיק ואז הם מקללים אותן בפורום וממליצים לגברים אחרים להימנע מפגישה איתן. צריך לזכור שאחוז הגברים שכותבים באתר הזה מסך כל צרכני הזנות הוא קטן מאוד. יש המון לקוחות שלא כותבים בפורומים האלה ושלא מסתפקים בלקלל אותן בפורום אלא מראים להן מה הם חושבים על "השירות" פנים מול פנים".

אילו תגובות את מקבלת עד כה?

"אנשים מזועזעים מהציטוטים האלה, גם כאלה שיש להם נגיעה מסוימת לעולם הזנות וגם כאלה שהנושא רחוק מהם מאוד. כולם בהלם. נשים שמאוד קרובות לתחום ועוסקות בנזקי הזנות מדי יום טענו בפניי שהן פשוט לא מסוגלות לקרוא את זה".

מה המטרה?

"להגדיל את מאגר הציטוטים, להפיץ הלאה את השפה שבה מדברים כשמשלמים על זנות כי איכשהו, זו שפה שנעלמת מאיתנו ולהציף את השאלה - מה אנחנו חושבים על עצם הבחירה לשלם על זנות. הגברים אמנם הם אלה שנותנים את שטר הכסף אבל מי באמת משלם את המחיר?"