הרשויות במרוקו חוקרות את מותה של מתבגרת שהיתה קורבן לאונס, והעלתה עצמה באש אחרי שתוקפיה איימו שיפרסמו תמונות שלה בעת התקיפה. נתיחה אחרי המוות הראתה שהנערה היתה בהריון בעת מותה בשבוע שעבר.

עוד באון לייף:

"שמונה גברים צעירים חטפו את הנערה ואנסו אותה בתורות", כך מספר ראש סניף העמותה המרוקנית לזכויות אדם במרקש, עומאר ארביב. התקיפה התרחשה בשנה שעברה בבן גריר, 70 ק"מ ממרקש, כשהנערה היתה בת 16. משפחתה התלוננה במשטרה, שעצרה שבעה חשודים שהופנו לתובע המקומי לחקירה, לדברי ארביב, ומאוחר יותר נעצר חשוד שמיני.

עם זאת, ראש עמותת זכויות האדם טוען שהתובע שחרר את החשודים באופן זמני, מה שאיפשר להם להגיע אל הקורבן ולאיים עליה. עם שחרורם, הם פנו אל הנערה ואיימו שיפרסמו תמונות מהאונס שצילמו בפלאפונים, אלא אם תבטל את התלונה שלה כנגדם.

"זו הסיבה שבגללה היא העלתה את עצמה באש ביום שישי שעבר", אומר ארביב. היא שפכה על עצמה נוזל דליק והציתה עצמה ב-29.7, ברחוב בעירה בן גריר. הנערה הגיעה לבית החולים אחרי ההצתה עם כוויות מדרגה 3 ומתה מפצעיה למחרת. בעקבות מותה, התובע דרש ששישה מבין שמונת החשודים ששוחררו ישובו למעצר. לא ברור מדוע שני החשודים הנוספים לא נעצרו גם הם מחדש.

ב-2011 מרוקו אימצה חוקה חדשה, שחקקה על דגלה שיוויון בין המינים ותבעה שהמדינה תקדם את הנושא. אולם בנוגע לתקיפות מיניות, יש עדיין דאגות ובעיות. לפי ארגונים לא ממשלתיים במדינה, 80% מהתקיפות המיניות פוגעות בילדים וילדות בגילאי 5-14. במקרים רבים התוקפים הם קרובי משפחה של הקורבנות.

לפני שנתיים מרוקו ויתרה על הצעת חוק לא פחות ממזעזעת לפיה אנסים שתקפו קטינים יוכלו להתחמק מעונש אם יתחתנו עם קורבנותיהם – הצעה שנולדה מתוך מסורת שמשמרת את כבוד משפחת הקורבן במקרי אונס. אך ההצעה הזו עוררה הדים וזעקות ברחבי העולם כשנערה בת 16, אמינה פילאלי, התאבדה לאחר שאולצה להתחתן עם האיש שאנס אותה ונותר חופשי.