הצעת חוק חדשה ומקוממת מצעירי המפלגה הליברלית בשוודיה דורשת שלגברים תהיה זכות להחליט האם הם מעוניינים לקחת על עצמם את עול ההורות או להימנע ממנו - גם אם הם הכניסו מישהי להיריון.

על פי ההצעה, גברים שאינם מעוניינים להיות אבות יוכלו לדרוש "הפלה זכרית" עד השבוע ה -18 של ההריון (אותו שבוע בו נקבע במדינה שאישה יכולה להפסיק פיזית את הריונה). משמעות ההפלה הזכרית-"אינני מעוניין לקחת כל חלק- זכויות וחובות כאחד- בחיי הילד העתידי, אם וכאשר תחליטי להביאו לעולם". משעשע שהם קראו לזה 'הפלה זכרית'. בעולם שלי פשוט קוראים לזה "להיות אגואיסט מניאק".

על ידי קבלת הפלה זכרית, גברים לא יידרשו לשלם מזונות כלל או לקיים איזשהו קשר עם ילדם. הם גם לא יורשו לפגוש את הילד בכל שלב בעתיד."משמעות הדבר היא התכחשות לחובות ולזכויות של ההורות," הסביר יו"ר המפלגה, מרקוס נילסן, "התרת "הפלת זכר" בחוק תאפשר שוויון בין המינים ותעניק לנשים הרות את הידיעה האם הפרטנר מוכן להתחייב להורות". לטענת נילסן ולמרבה הפלא, את הרעיון הזה הגו דווקא הנשים במפלגה הליברלית.

הפלה זכרית

תראה, גבר, אני חושבת שזה די נורא להיות בסיטואציה בה עשית טעות, הכנסת מישהי להיריון וכעת נכפית עלייך אבהות. הורות זה לא "משהו קטן", זה לא משהו שאפשר לומר עליו "טוב, נו, שיהיה", זה שינוי משמעותי וקיצוני בכל אספקט בחיים (בהנחה שאתה אכן מתפקד כהורה, כן?). יחד עם זאת ועם כל הסימפטיה שלי, אין ולעולם לא יהיה שום שוויון בכל הנוגע להיריון ולידה ולפיכך, גם לא יהיה שוויון בכל הנוגע להפלה.

גברים לא מקבלים מחזור פעם בחודש מגיל 12, לא מוציאים ערימות של כסף על מוצרי היגיינה ולא סובלים מכאבים כמו חלק נכבד מהנשים, הם לא נדרשים לביקור אצל רופא לפני (ובמהלך) חיי המין שלהם, הם לא דוחפים לעצמם כדורים למניעת היריון וסופגים את שלל תופעות הלוואי של הכדורים הללו, הם לא נדרשים ליטול את 'גלולת היום שאחרי' במקרים של "אופס, גמרתי בפנים בטעות" או "אוי, הקונדום נקרע", הם לא עוברים את הועדה המשפילה להפסקת היריון, הם לא עוברים את ההפלה בפועל ולא מתמודדים איתה נפשית ופיזית, הם לא סוחבים כלום ושום דבר תשעה חודשים, הם לא מכירים את ייסורי הלידה ואת ההחלמה ממנה והגוף שלהם לפני ההורות שנפלה עליהם ואחריה נראה בדיוק אותו הדבר. האם זה מדכא אותי? כן, לפעמים. האם הייתי רוצה שגברים יחלקו איתי את המתנות הללו? כן, לפעמים. האם זה ישים? לא או לפחות לא כרגע.

הפלה זכרית

אני בעד שוויון מלא בהורות או בקריירה או בכל שדה שלא מבוסס ישירות על ההבדלים הפיזיים בין זכרים לנקבות. היריון והפסקת היריון מבוססים אך ורק על היכולות הפיזיות של הגוף. בכל הנוגע להפלה - יש נקודה אחת ספציפית בה האב הפוטנציאלי רשאי להחליט שהוא לא מעוניין בהורות - בדיוק ברגע בו הוא דוחף את איבר המין שלו לאישה. חביבי, זו הנקודה היחידה. לא רוצה ילדים? שים קונדום. לא רוצה לשים קונדום? קח בחשבון שתאלץ לשלם מזונות 9 חודשים מעכשיו. אגב, צר לי לבשר לך אבל יש סיכוי - קלוש אך קיים בהחלט - שתהיה אבא למרות הקונדום. אתה יודע, יש רק דרך אחת בעולם להבטיח במאה אחוזים העדר הורות והיא נקראת 'התנזרות'. לא רוצה להתנזר? אני מבינה אותך. רק בבקשה, אל תבוא עם שק של תלונות אחר כך. אמא טבע נתנה לך רק נקודת הכרעה אחת. מצד שני, היא צ'יפרה אותך בהמון מקומות אחרים, לא?

לעומת זאת, לנשים יש מספר נקודות בהן הן יכולות להכריע האם הן מעוניינות באמהות או לא. ראשית- באקט עצמו באמצעות שימוש באמצעי מניעה. שנית, לאחר האקט באמצעות גלולת היום שאחרי ובסופו של דבר, כמובן באמצעות ההפלה עצמה. חשוב לציין שהיא משלמת בגופה ובכספה ובנפשה על כל אחת מהנקודות האלה. האחריות הבלעדית הזו היא ברכה וקללה בו זמנית.

אין דבר כזה 'הפלה זכרית'. מה כן יש? ילדותיות, אינפנטיליות, בריחה מאחריות, אכזריות, התעלמות וכו'. מה שהחבר'ה של המפלגה הליברלית מבקשים להתיר בחוק לגברים נקרא 'לזיין ולברוח'. ומה עם אחריות אישית? הבנה אנושית של פעולה ותוצאה? לא, אין צורך בכך. מצד שני, אין לנו מה להתפלא. זו ממש לא הפעם הראשונה בה המפלגה הליברלית מקדמת שערוריות. בחודש שעבר, הם הציעו שתי הצעות חוק: האחת רצתה להכשיר גילוי עריות בין אחים מעל גיל 15 ילדים והשנייה הייתה להתיר נקרופיליה בהסכמה במקרים בהם הנפטר הבהיר בצוואתו כי הוא מסכים ליחסי מין אחר מותו.