קמפיין חדש ברוסיה מציע פיתרון יוצא דופן לבעיית התאונות הקשה במדינה. לטענת מנהלי הקמפיין, שמנוהל בידי קבוצה עצמאית, הדרך הטובה ביותר לגרום לנהגים להאט היא בעזרת נשים עירומות ובידן תמרורי מהירות בנקודות אסטרטגיות.

עוד באון לייף:

הנשים המשתתפות בקמפיין לובשות מגפי ברך, תחתונים וכובעים בלבד, ולעיתים נעזרות בתמרורים המורים על 40 או 60 קמ"ש עצמם כדי לכסות עצמן, אבל רוב הזמן השלטים מורמים ומותירים אותן חשופות. כן, זה בהחלט נשמע כמו תסריט של סרט פורנו יותר מאשר המציאות הסבירה.

נשים עירומות נגד תאונות דרכים
צילום מסך מתוך יוטיוב

דובר של הקמפיין, המכונה בשפה המקומית "אבטודריז'ניה" (מעין תוצר של המילים "מכונית" ו"תנועה" ברוסית), טוען שבתקופת ההרצה "מרבית הנהגים שנסעו מעל המהירות המותרת, שברובם היו גברים, האטו כדי לבהות ולהעריץ את הנשים המסייעות לבטיחות בדרכים". כמו כן, הדובר טוען ששום תאונה לא דווחה בעקבות הסחת הדעת בדרך.

לפי דיווחים מקומיים, נציגים של האוכלוסיה המקומית והמבוגרת למדי באזור האי נוביה זמליה, שם נערכה ההרצה, קיבלו את הקמפיין בשמחה ובעיקר התרצו שמהירות התנועה נאכפת באיזשהו אופן, שכן עד כה הם חששו לחייהם בכל פעם שחצו את הכביש. "הנהגים לא מאפשרים לנו לחצות. חלקם כן, אבל רבים אחרים פשוט טסים מולנו ואפילו צורחים לעברנו, 'למה אתם הולכים כאן?'. אתם מאמינים לזה?", אמרה אישה מבוגרת באחד הדיווחים.

נשים עירומות נגד תאונות דרכים ברוסיה

נשים עירומות נגד תאונות דרכים

צילום מסך מתוך יוטיוב

"הנהגים שלנו לרוב לא מאטים כשהם בסביבת כפר או התיישבות, אפילו שיש שלטים המורים על המהירות המותרת בצידי הכביש. אז אנחנו צריכים להכריח אותם להאט", אמרה אחת הדוגמניות שהסכימה להתפשט עבור הקמפיין השערורייתי.

30,000 אנשים נהרגים בדרכים ברוסיה מדי שנה, מה שהופך אותה למדינה השביעית במנין הרוגי תאונות הדרכים. (במקום הראשון, אגב, עומדת סין עם כמות הכפולה כמעט פי 9). לכן ברור מדוע הרוסים מחפשים כל דרך אפשרית להפחית בתמותה ולמגר את התופעה, גם באמצעים יצירתיים כמו זה. ובכל זאת, אפשר להיות די בטוחים שחינוך מונע ועבודות תשתית שוטפות היו יעילות "קצת" יותר, ולכל הפחות לא משפילות כל כך עבור נשים על הדרך.

נשים עירומות נגד תאונות בדרכים

קשה שלא לראות את התמונות האלה, שצולמו בהרצה ניסיונית של הקמפיין ב-2013, ולא להזדעם מולן, מכל כך הרבה סיבות שונות: גם אם נסיר את הספק הרב בו מוטלת היעילות של השיטה הזו, שלפי ניסויים ומחקרים אחרים דווקא אמורה לגרום הרבה יותר נזק והסחת דעת מאשר תועלת אל מול אחוזי התמותה, יש מגוון רחב של נזקים אחרים שקמפיין כזה עלול ליצור. החל מהחשיפה הלא ראויה או מבוקרת של כל דרי הכבישים לעירום של הדוגמניות (שהן, כמובן, דקיקות ושדופות) – ביניהם גם ילדים ומתבגרים; וכלה בעיקר, שהוא הלקח המאוד סקסיסטי ופוגעני כלפי כלל הנשים אותו יסיקו כל מי שיחווה את אותו קמפיין המוני. כך שאם תשאלו אותנו, הנתון היחיד שישתנה בעקבות הקמפיין הזה הוא כמות הנפגעות מאלימות מינית במדינה.

כך זה נראה: