כל העולם נרגש הבוקר מהלידה של היורש החדש לבית העצר. קייט, כהרגלה בלידות, יצאה מבית החולים מפונפנת, מאופרת ובעיקר – צועדת על שתי רגליה, זאת בניגוד למיליוני יולדות טריות. וכמובן שאחרי שהסתיים טקס הנפנוף המסורתי, כולם פנו לחדשות הבאות: למי התוספת החדשה של המשפחה דומה, ואיך יקראו לו. רק חבל שאף אחד לא טרח לדבר על הבשורה הבאמת מרעישה שהגיעה עם הלידה של הנסיך הקטן, ושבכלל נוגעת לילדת הסנדוויץ' (סליחה, לילדה המרכזית!) שרלוט.

כידוע, כללי בית המלוכה מאוד ברורים, בין אם זה נוגע לקודי הלבוש ובין אם זה נוגע לצורת האכילה. אי לכך, כשזה נוגע למלוכה עצמה, אתם יכולים להיות בטוחים שיש חוקים מאוד מקובעים. ולמרות זאת, אחד מחוקי הייסוד המרכזיים כבר מאות שנים, השתנה ממש לאחרונה והחל מאתמול שרלוט היא הראשונה ליהנות מכך.

מסתבר שעד 2013 חוקי המלוכה התבססו בעיקר על מגדר, מה שאמר שבאופן אוטומטי זכרים קיבלו עדיפות לכתר. כך שעד לאותה השנה, האח הקטנטן של שרלוט היה זוכה לתפוס את מקומה ברשימה לטועני הכתר הרשמיים, ואילו היא היתה נאלצת לרדת מקום אחד. כמובן שמדובר בחוק מיושן וסקסיסטי, שגם לא ממש תקף בעולם שבו אליזבת השנייה, בת ה-92, נחשבת למלכה המכהנת הכי הרבה זמן.

על פי ה-sun, במסגרת החוק החדש יחסית, כל מי שנולד אחרי 2011 יכנס לרשימת הטוענים לכתר על פי הסדר הכרונולוגי של שנת הלידה שלו, ולא על פי המין. באופן מקרי או שלא, 2011 היא שנת החתונה של וילאם וקייט, כך שהוא באופן אוטומטי תקף על כל שלושת ילדיהם.

מאחר ובנם הבכור הוא זכר, לא היה צורך להתייחס לחוק הזה, ורוב האנושות בכלל לא ידעה על קיומו. אבל כעת, כששרלוט שומרת על מקומה הטבעי, אפשר לחגוג - לצד יום הולדת ליילוד הטרי - גם עוד ניצחון קטן בדרך לשיווין מגדרי.

אה, ומי בכל זאת נפגע מהצאצא החדש? החתן המיועד. על פי חוקי המלוכה, בראש רשימת המיועדים עומד הנסיך צ'רלס, בנה הבכור של אליזבת, מיד אחריו וילאם ואחריו כל ילדיו, ורק אחר כך מגיע אחיו – הנסיך הארי. כך שככל שקייט תלד עוד ילדים (ובקצב הזה, העתיד נראה מבטיח), הסיכויים שלו לענוד כתר על ראשו הולכים ופוחתים. מצטערת, מייגן.