בעוד שאצלנו הרחפנים והעפיפונים תופסים את הכותרות, בארה"ב יש עניין אחד שתופס את הכותרות הראשיות בימים האחרונים – מעל ל-2,000 ילדי מהגרים שהופרדו מהוריהם במעברי הגבולות במהלך חודש וחצי.

יותר ויותר גורמים מתבטאים נגד המדיניות של משמר הגבול בארה"ב, שטראמפ הכתיב את החמרתה והגברת אכיפתה לאחרונה. הביקורת מגיעה מבית – יחד עם הנשיא לשעבר ביל קלינטון, הרבה פוליטיקאים מובילים מהמפלגה הרפובליקנית הביעו את התנגדותם, וביניהם גם אשת הנשיא לשעבר לורה בוש. אמש דווח כי אפילו מלניה טראמפ לא מצודדת בבעלה בהחלטה זו – "אני שונאת לראות ילדים מופרדים ממשפחותיהם, ומקווה שהמחוקקים משני צדי המתרס יגיעו לכדי הסכמה", הצהירה.

אולם נראה שהמובילים המפתיעים של המחאה נגד מדיניות הגבולות של ממשלת טראמפ לא מגיעים מהצמרת הפוליטית – אלא דווקא מהצמרת ההוליוודית.

הנשיא טראמפ חגג ביום חמישי האחרון (14.6), בלב הסערה הזו, את יום הולדתו ה-72. לכריסי טיגן, דוגמנית העל ואחת הנשים הכי חיוביות, אהובות ומשפיעות בהוליווד היום, יחד עם בן זוגה המוזיקאי ג'ון לג'נד, היה רעיון נפלא למתנה ראויה עבורו.

כריסי טיגן וג'ון לג'נד, צילום: shutterstock

כריסי טיגן וג'ון לג'נד, צילום: shutterstock

 

"ג'ון ואני נסערים למראה ולמשמע סיפורי הזוועות על משפחות המהגרים המחפשים מקלט באמריקה, אשר נקרעות ומופרדות בגלל המדיניות הלא-אנושית של משטר טראמפ", טיגן כתבה בפוסט שפרסמה בחמישי האחרון בטוויטר. "הפעולות הללו הן מרושעות, הן אנטי-משפחתיות והן נוגדות את כל מה שאנו מאמינים שהמדינה הזו צריכה לייצג".

טיגן כבר ניצלה לא פעם את הרשתות החברתיות, ספציפית את עמוד הטוויטר שלה בו עוקבים אחריה יותר מ-10 מיליון גולשים, כדי להפגין את התנגדותה הנחרצת, הסלידה ואפילו הגועל שהיא חשה כלפי נשיא מדינתה. והפעם, היא החליטה לא להסתפק בהתבטאויות חריפות, אלא גם לעשות מעשה.

הזוג טיגן-לג'נד בחרו לתרום ל-ACLU – האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות, כדי לדאוג למי שנפגע על ידי הממשל. "איגוד ה-ACLU מסור ומחוייב להגנה על זכויותיהם ואנושיותם של המשפחות הפגיעות הללו. בנוסף למלחמה עבור זכויות המהגרים, הם תומכים גם בזכויות רבייה, זכויות הצבעה, רפורמה במשפט הפלילי, זכויות להט"ב, זכויות התיקון ה-1 לחוקה (המגן על חופש הביטוי והדת – נ.ב.) ולדרוש ממשטרו של טראמפ לקחת אחריות בכל הזדמנות אפשרית".

טיגן, אשר ילדה לפני חודש את בנה השני מיילס, החליטה יחד עם בן זוגה שלכבוד יום הולדתו של טראמפ, כל אחד מבני המשפחה יתרום 72,000 דולר לאיגוד (72 כמחווה לגיל הנשיא, כמובן). אמא כריסי, אבא ג'ון, לונה בת השנתיים ומיילס בן החודש תרמו יחד 288,000 דולר, שהם קצת יותר ממיליון שקלים. מתנה ראויה ונאה ביותר לנשיא המכהן.

guess we’re really doing this kid thing!

A post shared by chrissy teigen (@chrissyteigen) on

 

אך התרומה שלהם לא עצרה בסכום המכובד הזה.

"אם תרצו לתרום 7.20 דולר, 72 דולר או כל סכום אחר שתרצו ל-ACLU, לכבוד היום המבורך הזה, בבקשה גשו לכתובת www.aclu.org/72", טיגן סיכמה את דבריה בפוסט.

תוך יומיים מפרסום הפוסט, ACLU אספו מעל למיליון דולר בתרומות לכבוד יום הולדתו של הנשיא. "חשבתם ש-7.20 דולר זה לא הרבה, חלקכם נתתם 72 דולר שבקושי היו לכם", טיגן כתבה ביום שבת. "תוך יומיים בלבד, אתם תרמתם יותר ממיליון דולר ל-ACLU. יותר מ-20 אלף מכם תרמו".

 

הסיפור הזה הוא אמנם רק טיפה אחת חיובית בים של סבל אנושי חמור, בסיפור גדול יותר בהרבה של אלפי משפחות מפורקות, ילדים אבודים והורים שבורים בחסות ובאחריות הממשל האמריקאי – והמצב גרוע עד כדי כך שהשוואות למשטר היטלר ולמחנות ההשמדה כבר מציפות את הרשתות החברתיות.

יחד עם זאת, הסיפור הזה גם מזכיר לנו למה כל כך חשוב שבתוך כל הנוצץ ההוליוודי יהיו נשים כמו כריסי טיגן, שיזכירו לציבור האמריקאי ולחברה העולמית בכלל להפסיק מדי פעם לבהות במסכים ולהסתכל החוצה מעבר לחלון, לראות את סבלם של אחרים ולדעת שיש להם מה לעשות בנידון. בתקווה, שהזעם החברתי כנגד המדיניות המזעזעת של משטר טראמפ ימשיך לגבור במהרה ויעצור את המחדל הנורא הזה, לפני שיהיה מאוחר מדי לעוד אלפי משפחות נוספות.

מזל טוב טראמפ, בחגיגות האלו - אל תשכח על דמם של מי אתה רוקד.

Father’s Day part two. Love, mama. I touched up my under eyes yeah what

A post shared by chrissy teigen (@chrissyteigen) on