אנחנו כבר רגילות לשמוע הערות מיזוגיניות נוסח "נשים לא יודעות לנהוג" או "מי נתן לך רישיון?", אבל השבוע התברר שעבור גבר אחד נשים שנוהגות הן לא רק סיבה לבדיחות והערות אינפנטיליות, אלא ממש לשנאה תהומית שמביאה עד לכדי מעשי אלימות.

אתמול פורסם כי משטרת טקסס רואה בניקולס דגוסטינו אשם בשני מקרי ירי שהתרחשו בכבישי יוסטון לאחרונה - שניהם היו מכוונים כלפי נשים שנהגו. דגוסטינו טוען דווקא להגנה עצמית, אלא שעל פי המסמכים מחקירת המקרים עולה שהמניעים שלו נובעים דווקא משנאת נשים. בין השאר החוקרים שבדקו את המקרים טוענים שדגוסטינו מחזיק בדעות חשוכות כלפי נשים, סבור שנשים "חסרות הכישורים הדרושים" לנהיגה ובאופן כללי מאמין שמטרתן היחידה היא "להביא לעולם בנים זכרים".

דגוסטינו, בן 29, מואשם בשתי עבירות חמורות של תקיפה מחמירה בנשק קטלני. הסנגור שלו, קנת מינגלדורף, טען בפני ה"וושינגטון פוסט" כי הוא לא ראה "שום עדות לכך" שהוא שונא נשים והוסיף כי כרגע כל התיק נגד הלקוח שלו מבוסס על הנחות. עם זאת הוא ציין שדגוסטינו זקוק לעזרה פסיכולוגית. כאילו שלא שמנו לב.

"אנחנו מתנצלים בפני כל האנשים המעורבים בדבר", אמר מר מינגלדורף בהתייחסו לנשים הפצועות. "המשפחה של דאגוסטינו רוצה שהן ידעו שהיא דואגת להן ואנחנו הולכים לעשות כל שביכולתנו כדי לוודא שזה לא יקרה שוב".

על פי רשומות בית המשפט, הירי האחרון קרה ב-10 ביולי. קורבן הירי אמרה למשטרה שהיא נכנסה למכון לשטיפת מכוניות כששמעה רעש וראתה שחלון הרכב שלה סדוק. היא הניחה כי מדובר בסלע שהדרדר, ​​אבל אז גילתה שהיד שלה שותתת דם.

קטעי וידאו ממצלמות המעקב גילו מכונית ירוקה מסוג פורד אקספלורר שעצרה על יד המכונית של האישה בזמן היא נורתה. מאוחר יותר מצאה המשטרה את בעל הרכב, דגוסטינו, שגר בקרבת מקום. הוא אמר למשטרה שהוא ירה באישה כי היא סטתה לתוך הנתיב שלו, וכי הוא עשה זאת מטעמי הגנה עצמית. הוא גם הודה כי זו לא היתה הפעם הראשונה שבה הוא ירה לעבר רכב, וכי הוא עשה זאת חמש פעמים קודם לכן. מכאן כבר לא היה מסובך לקשר אותו לירי נוסף שנעשה בנסיבות דומות ב-7 במרץ, בתחנת דלק שנמצאת במרחק שלושה קילומטרים בלבד ממכון שטיפת המכוניות. הקורבן במקרה הזה סיפרה למשטרה כי ביציאה מהתחנה שמעה רעש חזק ואז חשה בכאב בזרועה הימנית. אחר כך, דיווחה, ראתה גבר במכונית ירוקה ישנה שמביט בה בזמן שנסע משם, כאילו כדי לבדוק אם הוא ירה בה. דגוסטינו הודה במשטרה כי הוא גם זה שירה באישה בתחנת הדלק, אבל הפעם זה היה משום שהיא פגעה במכוניתו כשהיא נסעה לתוך הנתיב שלו.

כרגע דגוסטינו מוחזק בערבות של 200,000 דולר על כל אחד ממקרי הירי והוא נחשב "סכנה לציבור". אבל לפני שאתן נושמות עמוק וממשיכות לנהוג על הכבישים בשקט, צריך להזכיר בהקשר הזה כתבה שעלתה אצלנו רק לפני כמה ימים, על תנועת האינסיל ההולכת ותופסת תאוצה.

התנועה, ששמה מורכב מראשי תיבות של 'רווקים שלא מרצון', מקדמת שנאת נשים וכחלק מזה גם פעולות אלימות נגדן. המקרים הקיצוניים המפורסמים הם פיגוע הדריסה בטורנטו מלפני ארבעה חודשים, בו מצאו את מותם 10 בני אדם על ידי אלק מינסיאן, שהיה מזוהה עם התנועה, וכן המקרה ב-2014 שבו אליוט רוג'ר רצח שישה בני אדם ופצע 14 בקליפורניה, זאת לאחר שכתב מניפסט שנחשב ל"תורה" של חברי הקהילה.

שני המקרים הללו הם הסיפורים שהגיעו לכותרות גם אצלנו בארץ, בעיקר משום שהם כוללים מספר רב של קורבנות. דווקא המקרה של דגוסטינו ממחיש עד כמה שנאת הנשים היא כל כך נפוצה וכי סביר להניח שפיגועים "קטנים", כמו אלו מתרחשים על בסיס יומי מבלי שאף אחד יכריז עליהם כפשעי שנאת נשים, ובוודאי מבלי שהם יזכו לחשיפה התקשורתית הראויה. אלו, יחד עם הקלות שבה ניתן להחזיק בנשק בארצות הברית (ומהשבוע גם בישראל), מעמידים אותנו כל היום בסכנה ממשית, אך ורק מתוקף היותנו נשים. לכן השאלה שצריכה להישאל היא לא מי נתן לנו רישיון, אלא מי נותן רישיון לכל אותם מעוותים?