רבות כבר נכתב על הנישואים החולניים של צ'ארלס ודיאנה, ועל היחס המשפיל שספגה אמם של הנסיכים וויליאם והארי מבעלה לשעבר. יורש העצר מעולם לא סיפר את הצד שלו בכל מה שקשור לזוגיות עם גרושתו ונתפס כאשם העיקרי בכישלון הנישואים שלהם, אולם, ביוגרפיה חדשה של הנסיך יוצאת לאור בימים אלו וחושפת צדדים אחרים, רגישים יש לומר, באישיותו של האדם שהממלכה אהבה לשנוא. הביוגרפיה החדשה – 'צ'ארלס בגיל 70: מחשבות, תקוות וחלומות', יוצאת לרגל יום הולדתו ה-70 של הנסיך, שיחול בחודש הבא, שופכת אור על חייו האישיים של יורש העצר וחושפת את העובדה שהנסיך צ'ארלס לא רצה בכלל להתחתן עם דיאנה.

הספר החושפני נכתב על ידי רוברט ג'ונסון, כתב שמסקר את משפחת המלוכה כבר שלושה עשורים. ג'ונסון ליווה את הנסיך צ'ארלס בטיוליו מסביב לעולם במשך 18 חודשים, ובמהלכם דיבר עם הצוות שמקיף את הנסיך ועם צ'ארלס עצמו. לפי הדיילי מייל צ'ארלס הודה כי גם הוא סבל במערכת היחסים עם דיאנה, וכמוה, גם לו היו ספקות רבים לגבי החתונה. מסתבר שהשניים נפגשו רק 12 פעמים לפני שנישאו, וצ'ארלס, שהרגיש שהוא לא מכיר מספיק את אשתו לעתיד, רצה לבטל את החתונה אבל התחרט ברגע האחרון כי הרגיש שהתוצאות יהיו הרסניות.  

צ'ארלס ודיאנה בשלל צהובוני אנגליה. shutterstock

צ'ארלס ודיאנה על שערי הצהובונים באנגליה. shutterstock

הדיילי מייל ציטט קטעים מתוך הספר, ותיאר כיצד צ'ארלס היה מתוסכל ודמע כשדיבר עם חבריו על החתונה שנים לאחר האירוע: "רציתי לצאת מהחתונה באופן נואש ב-1981, כאשר במהלך האירוסין גיליתי שהסיכויים שמערכת היחסים הזאת תצליח הם קלושים". הנסיך כידוע לא סיים את מערכת היחסים למרות שידע שמדובר בטעות מבחינתו ובני הזוג התגרשו בשנת 1996. הנסיכה דיאנה הלכה לעולמה בנסיבות טראגיות שנה לאחר מכן.

הספר המרתק מלא גילויים חדשים והנסיך, שתואר בעבר כצנונית חסרת רגשות, מצטייר כאדם חזק שדואג לעתיד הממלכה. לפי הביוגרפיה צ'ארלס הוא זה שמולך על בריטניה מאחורי הקלעים ואמו המלכה בת ה-95 יכולה לזוז הצידה ולפנות לו את מקומה. הביוגרפיה נוגעת בנושאים סנסציוניים ועסיסיים ומתארת בין היתר – כיצד הופתע צ'ארלס מרמת הכוחניות של בניו, האכזבה שלו מהעובדה שהשניים לא כללו אותו בסרט התיעודי שעשו לציון 20 שנים למותה של הנסיכה דיאנה, התיעוב שהוא חש כלפי ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר (אותו כינה בעבר 'הפודל של בוש'), סלידתו מחוקי הבורקה שהכילו צרפת ומדינות נוספות באירופה, וחוסר האמון שלו באוונגליזם האמריקאי ובלובי של חברות ענק מארה"ב. צ'ארלס אפילו סיפר כיצד הנסיך הארי סבל מהתמוטטות עצבים קלה לפני החתונה עם מייגן מרקל

יותר מכל נוגע ללב הגילוי שלו לגבי החתונה עם "הנסיכה של העם". למרות שכבר נחשף בעבר שדיאנה רצתה לסגת מהנישואים איתו, זו הפעם הראשונה שצ'ארלס מודה בעצמו שגם הוא לא רצה בהם. צ'ארלס סיפר לחבריו איך בשבועות שקדמו לחתונה, כשניסה להסביר לדיאנה על השגרה היומית שלו, היה נראה לו שהיא לא מסוגלת לתפוס מה הוא אומר. הוא תיאר אישה עם תנודות במצבי הרוח שלה ואמר שככל שפגש אותה הוא הבין שהוא עושה טעות.

בעבר נטען לא פעם כי האשמים העיקריים בשידוך המוזר הם הוריו של הנסיך – המלכה אליזבת' ובעלה פיליפ שאסרו על בנם להתחתן עם קמילה וכפו עליו להתחתן עם דיאנה על מנת להימנע ממבוכה נוספת. צ'ארלס דיבר בפתיחות על הנושא ואמר שהוא לא מאשים אף אחד - כולל את אביו או אמו, בחוסר היכולת שלו להשתחרר מהנישואים, ואמר שמדובר בכישלון אישי שלו מכיוון שלא היטיב להכיר את דיאנה לפני הנישואים. "כל מה שנוגע לנושא מעציב את הנסיך עד היום", תיאר מחבר הביוגרפיה, "בין היתר בגלל השקרים שלטענתו הופצו לגביו. צ'ארלס האשים את דיאנה בכך, ואמר לחבריו 'הופצו לגבי שקרים לא יאומנים ומסיתים על ידי אדם קרוב אליי שסייע לעיתונות'".הנסיך התייחס לסיפורים רבים שהתפרסמו עליו במהלך השנים ותייג אותם כ"שקרים והמצאות". השקר הנוראי ביותר שהופץ לגביו היה לדבריו "השמועה חסרת הבסיס שקמילה הוברחה לתוך ארמון בקינגהאם יום לפני החתונה עם דיאנה".

מאז פרסום הדברים אנגליה סוערת מהגילויים החדשים שחשפו צד שונה באישיותה של יקירת הממלכה דיאנה, והאירו את הדמות שכולם אהבו לשנוא במשך שנים. נראה שלקראת העשור השמיני לחייו, צ'ארלס ששמר בקנאות על חייו הפרטיים בעבר, כבר לא מפחד משערוריות וסקנדלים והחליט לצאת למסע לטיהור שמו.