השחקנית מילי בובי בראון שמוכרת לרובנו כאילבן מסדרת המדע הבדיוני של נטפליקס 'דברים מוזרים', והייתה מועמדת לפרס אמי לשחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה, בגיל 14 בלבד,ממשיכה להתבלט בין יתר השחקנים בני גילה, ולעשות היסטוריה. בראון שהספיקה כבר לשחק בתפקידי אורח בשורה של סדרות כמו 'האנטומיה של גריי', 'עד עצם היום הזה', ו'משפחה מודרנית', (ובדרך לספוג ביקורת על החיים האישיים שלה), זכתה ביום חמישי האחרון לכבוד גדול מקרן יוניצף כשמונתה להיות השגרירה הצעירה ביותר של הארגון (ושוב, היא רק בת 14).

הכוכבת הצעירה, שהפכה להיות באופן רשמי שגרירה חדשה של רצון טוב ביום הילד העולמי, מצטרפת לשורה של שחקנים ושחקניות רבים שפועלים לקידום מטרות הקרן מסביב לעולם, ביניהם שאקירה, דיוויד בקהאם ואורלנדו בלום, אך בשונה מהאחרים, היא יכולה לסחוף אחריה קולות אחרים, צעירים יותר ולהניע שינוי בקרב דור ש"לא ידע" את הארגון וחי במחוזות האינסטגרם והמיוזיקלי.

במהלך הנאום הנרגש שנשאה במסיבת עיתונאים שקיים הארגון במליאת האו"ם, הבטיחה בראון לנצל את כוחה ברשתות החברתיות (לבחורה יש 18.2 מיליון עוקבים), ולפעול למען קידום זכויות ילדים ברחבי העולם במסגרת תפקידה החדש: "זהו כבוד גדול וזכות להתמנות לשגרירה הצעירה ביותר של יוניצף", אמרה בקול רועד ומלא תקווה, "ועם כוח גדול באה האחריות. היום אני מתחילה את תפקידי באופן רשמי ומתחייבת להבטחה הזאת. אני אדבר למען מיליוני הילדים והאנשים הצעירים שקולם הושתק במשך זמן רב מידי, ואעיר אור על נושאים שקשורים בילדים ואנשים צעירים. המשאלה שלי היא שכל ילד, לא משנה היכן הוא נולד או לאלו נסיבות, יקבל הזדמנות להישמע. אני אבטיח שילדים ואנשים צעירים יידעו מה הזכויות שלהם ואעשה כל מה שאני יכולה כדי לגרום להם להיות השינוי שהם רוצים לראות בעולם".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

exciting news... coming soon ? @unicef

A post shared by Millie Bobby Brown (@milliebobbybrown) on

"למיליוני ילדים בעולם אין מקום בטוח שהם יכולים לקרוא לו בית, ואין מקום בו הם יכולים לקבל חינוך ראוי, אוכל או מים נקיים שישמרו עליהם חזקים ובריאים", הוסיפה בראון, "בכך שהפכתי לשגרירה אני חולקת תואר עם גיבורה שלי - אודרי הפבורן, שאמרה פעם: "כשאתה מתבגר אתה מגלה שיש לך שתי ידיים, אחת כדי לעזור לאחרים והשנייה כדי לעזור לעצמך. וזה בדיוק מה שאני מתכוונת לעשות – לטייל בעולם כדי לעזור לעבודה האדירה של יוניצף ולפגוש כמה ילדים שאני יכולה. אני רוצה לעודד את המעריצים שלי להצטרף למסע שלי, ללמוד יחד איתי ולהרים את הקול שלהם עם שלי. בואו נתחיל מהיום להזכיר לעצמנו מהן הזכויות שלנו כילדים, ובואו נדרוש את הזכויות האלו. לא רק בשבילנו, אלא עבור כל הילדים. בבקשה תצטרפו אליי ואל כל הילדים בעולם ותנקטו פעולות למען ילדים".

המינוי של השגרירה הצעירה יכול להצטייר כשולי וזניח בעיניים ציניות, אבל מדובר בצעד מאוד מתוחכם של יוניצף. הכוכבים של היום הם נגישים מאי פעם, ובגלל הפעילות הבלתי פוסקת שלהם ברשתות החברתיות הם סוחפים אחריהם מיליוני עוקבים ומעריצים שעוקבים באדיקות אחרי כל פוסט ותמונה שהם מעלים. במקום לפרסם בעמוד האינסטגרם שלה מותגים מסחריים כמו ששחקניות אחרות עושות, תפרסם מילי בובי בראון בת ה-14 תמונות מאזורים מוכי עוני בעולם, תקדם מסרים חיוביים ותעורר מודעות גדולה לגבי נושאים שילדים לא נחשפים אליהם בדרך כלל. מישהו חכם אמר פעם – 'השינוי מתחיל בתוכנו', מסתבר שזה תקף גם אצל ילדות בנות 14.