הסדר הגירושים של מייסד ענקית המסחר האלקטרוני אמזון והאיש העשיר בעולם, ג'ף בזוס, קבע שהוא יעביר רבע ממניות החברה לאשתו לשעבר מקנזי בזוס ב-29 ביולי. וכך היה. אבל זה לא ערער את מעמדו של בזוס שנותר האדם העשיר ביותר בעולם, בזמן שמקנזי נכנסה לדרוג כאישה השלישית העשירה בעולם.

על פי נתוני הדירוג בזמן אמת של פורבס, בזוס שווה 117.8 מיליארד דולר נכון ליום חמישי בבוקר, שמותירים אותו עדיין עשיר ביותר מ-13 מיליארד דולר מהאדם השני העשיר בעולם, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס. מקנזי, המחזיקה כיום ב-19.7 מיליון מניות של אחת החברות היקרות בעולם, שווה 36.8 מיליארד דולר.

מקנזי וג'ף בזוס. איור shutterstock

מקנזי וג'ף בזוס. איור shutterstock

הנשים היחידות העשירות יותר מבזוס הן פרנסואה בטנקור מאיירס, יורשת אימפרית היופי של משפחתה, לוריאל, עם שווי הון של 53.7 מיליארד דולר, ואליס וולטון, בתו של מייסד וולמארט, סם וולטון, עם שווי הון של 50.4 מיליארד דולר. לפני הליכי הגירושים, בזוס החזיק ב-78 מיליון מניות אמזון, אחזקה בשווי של 150 מיליארד דולר, לפי מחירי המניות של יום חמישי בבוקר.

ג'ף ומקנזי הגישו באפריל מסמכים לרשות ה-SEC ובהם נכתב כי ההעברה תתרחש לאחר סיום הליכי הגירושים, המסמכים המאשרים את ההעברה לא הוגשו עד ליום רביעי בערב.

בחודש מאי הודיעה מקנזי כי תחתום על מיזם The Giving Pledge, שייסדו המיליארדרים וורן באפט וביל גייטס, בהם החותמים מבטיחים לתרום לפחות מחצית מהונם האישי. ג'ף לא חתם, למרות שהוא התחייב לתרום שני מיליארד דולר כדי לעזור למשפחות חסרות בית ולבנות בתי ספר נוספים. ג'ף ומקנזי לא פרסמו הודעות נוספות בנושא הפילנתרופיה מאז התחייבותם.

מקנזי היא סופרת. היא למדה תחת הסופרת האמריקאית טוני מוריסון באוניברסיטת פרינסטון. היא כתבה שני רומנים, The Testing of Luther Albright ו-Traps. השניים נישאו בשנת 1993; בשנה שלאחר מכן ג'ף התחיל בהקמת Amazon.com.

פורסם לראשונה בפורבס ישראל 

עוד כתבות בפורבס ישראל:

דירוג פורבס: 50 הנשים המשפיעות בישראל 2019

בוגרי מדעי הרוח? בקרוב תהפכו לסחורה החמה ביותר בשוק ההייטק

כמה כסף משקיעים הישראלים במתנות למורים וגננות בסיום שנת הלימודים?

מי הוא האיש העשיר בארה"ב לפי דירוג פורבס 2018? חפשו את התשובה באתר forbes.co.il ואולי תקבלו מנוי חינם למגזין
פרטים למילוי:
אני מאשר/ת קבלת דיוורים, עדכונים וחומרים פרסומיים מאון לייף ו/או שותפיו העסקיים