מייגן מרקל מגלה את החיים החדשים שלה בוונקובר. בזמן שהנסיך הארי מטפל בעניינים האחרונים שקשורים בהיפרדות של בני הזוג מהתארים והמחויבויות המלכותיים, מרקל נמצאת בקנדה, רחוקה מהביקורת והלחץ של הבריטים שכועסים ש"לקחו" להם את הנסיך. כזכור, בשבוע שעבר הנסיך הארי והדוכסית מייגן מסאסקס הכו את העולם בתהדמה כאשר הודיעו שהם בוחרים לוותר על הפריבילגיות המלכותיות שלהם ועל חובתם הציבורית לאזרחי הממלכה המאוחדת. הודעה שמשמעותה היא שהם לא יהיו חייבים דבר לבריטניה, ובריטניה לא תהיה חייבת דבר להם. בני הזוג יהפכו לעצמאים כלכלית ויהיו חופשיים לעשות כרצונם ולחיות איפה שירצו.

ההכרזה הדרמטית הובילה כמובן לסערה אדירה בממלכה, שאזרחיה כבר מיהרו להאשים את הדוכסית מסאסקס בפירוק המשפחה ובשטיפת מוחו של הארי המסכן. הפרשה אפילו זכתה לכינוי השנון - "מגזיט" (Megxit) - וריאציה על ברקזיט. כמו בהרבה מקרים לאורך ההיסטוריה, האשמה והאחריות הוטלו על האישה, בעוד הגבר הוא קורבן מסכן של מניפולציה. אזרחי הממלכה המאוחדת כועסים ואף מרגישים פגועים, ושאר האנשים פשוט מאוכזבים שנרטיב הנסיכה לא מתקדם כמו שציפו.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) on

למרות שעל פניו ההשוואה עשויה להיתפס כמעט מופרכת, הפרישה של הדוכס והדוכסית מסאסקס מחובותיהם המלכותיות מזכירה פרישה של בת מלוכה נוספת שהחליטה להתרחק מהמחויבות המשפחתית - קורטני קרדשיאן. כחודשיים לפני ההודעה הדרמטית של הזוג מאנגליה, פרישה נוספת היא שהסעירה את העולם: ידיעות לפיהן קורטני, הבכורה לבית המלוכה האמריקאי - הלא הוא בית משפחת קרדשיאן - מצמצמת משמעותית את היקף השתתפותה בצילומי סדרת הריאליטי הוותיקה, שלמעשה אחראית על חלק משמעותי מהחשיפה של בנות המשפחה ומהסיבות לפרסום האדיר שלהן. עוד לא ברור אם מדובר בפרישה מוחלטת או ב"הורדת הילוך", וקורטני בעיקר שיתפה שהיא רוצה להתמקד יותר במשפחה שלה. עבור צופים וצופות אדוקות של סדרת הריאליטי, לא מדובר בהפתעה גדולה - בשנים האחרונות, קורטני רבה הרבה עם אחיותיה קים וקלואי, אשר מבקרות אותה על כך שהיא לא עובדת קשה כמוהן.

להחלטה של שתי הנשים המפורסמות להתנתק מהמחויבויות המשפחתית יש כמה קווי דימיון והיא בעיקר מעלה את השאלה - מה אנחנו רוצות מהן? על פניו, ההשוואה בין משפחת קרדשיאן לבין בית המלוכה הבריטי היא מעט מופרכת. האחת היא משפחה שהתפרסמה בעיקר בעקבות סדרה של סקנדלים הוליוודיים והמשיכה לייצר כאלה לאורך השנים, האחרת היא בית מלוכה עם שושלת של מאות שנים ומטען תרבותי עצום. האחת היא משפחה אמריקאית רועשת וראוותנית, האחרת היא משפחה בריטית מאופקת בעלת חזות של שלמות  - כיאה להבדל בין שתי המדינות. אך אם נתבונן היטב בצורך ששתי המשפחות הללו ממלאות בתרבות הפופ של ימינו, נראה כי מדובר על אותו הצורך בעטיפה אחרת - יכולת להציץ לרגעים היפים יותר ופחות של משפחה, אבל לא המשפחה שלנו.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HAPPY right where we’re meant to be

A post shared by Kourtney Kardashian (@kourtneykardash) on

גם קורטני וגם מייגן מרקל סבלו מסיקור תקשורתי מאוד לא הוגן. קורטני זכתה לסיקור כזה במסגרת היותה חלק מהמשפחה הכי מסוקרת בהוליווד מזה עשור, שיכולה לחטוף מטח של ביקורות על משהו זניח כמו הצבע של מושבי הבטיחות של ילדיה. החיים האישיים שלה, מערכות היחסים, בחירות הקריירה - כולן זכו לניתוח מדויק בצהובונים השונים. הדוכסית מסאסקס זכתה ליחס לא הוגן מהרגע הראשון שפורסמו הידיעות על מערכת היחסים שלה עם הנסיך הארי. אפשר לתת לכך אלף ואחד הסברים אפשריים - העובדה שמרקל היא האישה הראשונה שאינה לבנה שמצטרפת למשפחה, העובדה שהיא אמריקאית גרושה (מישהו אמר ווליס סימפסון?) או השמועות בדבר היותה אישה לא נחמדה בעליל, אבל מהרגע הראשון התקשורת הבריטית חיפשה סיבות לבקר אותה - מאמר בבאזפיד אפילו הראה מקרים בהם סיטואציות דומות סוקרו באור חיובי כשקרו לקייט מידלטון, ובאור ביקורתי כשקרו למייגן מרקל.

ניתן רק להניח שהפרישה של שתי הדמויות מהמקומות שאחראיים למרבית החשיפה שלהן קשורה לקושי העצום שבוודאי כרוך בהתמודדות איתה. אם הייתי צריכה לשים את עצמי במקומן, כנראה שגם אני לא הייתי רוצה להישאר יותר מדי בסביבה שמפנה אליי יחס שכזה.

הרבה מהסנטימנט הציבורי לגבי הפרישה של שתי הדמויות הוא הרגשה של בגידה. אנחנו צפינו בהן, התעניינו בהן, אולי אפילו תמכנו בהן - ובסופו של דבר הן בוחרות לוותר על כל זה ופשוט לפרוש. אבל בסופו של דבר מדובר בשתי נשים, אימהות, שלא ממש חייבות לנו כלום. מרביתנו איננו בריטיים שנאמנים לכתר ורואים במעשה הזה אקט של בגידה במסורת רבת שנים, וכן איננו קריס ג'נר שמרגישה בגידה במפעל חיה - אנחנו רק צופים מהצד בשתי נשים שבסך הכל רוצות לחיות את החיים שלהן - חיים שצריכים להסתכם בקצת יותר מהבידור שלנו.