אוקטובר 2019: אליזבת וורן מכניסה לקמפיין שלה תרומות בסך 24.6 מיליון דולר. הסקרים במרבית המדינות מצביעים על כך שהיא בתיקו עם ג'ו ביידן, ובאיווה וניו המפשייר, המדינות הראשונות להצביע, היא מובילה בהפרש גדול. המתמודד הכי מסוכן שלה, ברני סנדרס, מקבל התקף לב שמסכן לו את הקמפיין. אתרי הימורים נותנים לה כמעט שישים אחוז לנצח את הפריימריז.

פברואר 2020: וורן בבעיה כספית. היא נפלה למקום רביעי בסקרים, פיט בודיג'ג', ראש עיר (קטנה במיוחד) לשעבר שהיה באפס אחוז רק לפני שנה, נמצא לפניה. ברני סנדרס ניצח את ניו המפשייר והפסיד בעשירית האחוז את איווה. אתרי ההימורים נותנים לה בין אחוז לשניים לנצח את הפריימריז.

אז מה גרם למתמודדת המבטיחה לאבד את ההובלה?

בשנת אלפיים ושש עשרה וורן כבר כמעט רצה אבל נבהלה מהילרי קלינטון. בפריימריז האלה היא כבר לא יכלה לוותר על השאיפה להיות נשיאה.

באוקטובר 2018, כשהיא מכינה את הריצה שלה לנשיאות, היא מוציאה מבחן די אן איי שמראה שהיא אינדיאנית אמריקאית (זה טוב להיות קצת מיעוט כשאתה רץ בדמוקרטים. להיות רק לבן זה לא מספיק) אבל זה לא יוצא בדיוק כמו שהיא ציפתה, האחוז האינדיאני שלה כל כך קטן שיש סיכוי טוב שלרוב האמריקאים יש אחוז יותר גבוה. בתגובה הנשיא טראמפ מכנה אותה "פוקהונטס" והשבטים האינדיאנים מבקשים ממנה להתנצל, כי הם אומרים שדי אן איי זה לא מה שהופך אנשים לאינדיאנים. האקט הזה פוגע בה.

אליזבת וורן בכנס תמיכה בהילארי קלינטון יוני 2016

אליזבת וורן בכנס תמיכה בהילארי קלינטון יוני 2016

בנובמבר 2018 היא נפגשת עם ברני סנדרס ומעדכנת אותו שהיא עומדת לרוץ. הם מסכמים ביניהם שאם שניהם רצים, הם לא יתקפו אחד את השני. הפגישה הזאת חשובה, היא תחזור לסיפור אחר כך.

ביום האחרון של 2018 היא מכריזה על מועמדותה. בגלל שהיא ראשונה, היא יכולה לקחת את העובדים הטובים ביותר לקמפיין שלה. היא בונה משרדים באיווה וניו המפשיר ותשתיות קמפיין טובות מאוד, הכי טובות מכל המתמודדים. אבל יש לה בעיה כספית - כמו סנדרס, היא לא מוכנה לקבל תרומות ממיליארדרים וחברות, ותורמים פרטיים? אלו מחכים לראות מי יהיו המתמודדים הנוספים. אבל וורן משתמשת בכסף שיש לה באופן חכם והיא לוקחת סיכונים. היא הראשונה שמכריזה שהיא תומכת בהדחה של טראמפ. וזה עובד לה טוב. ביולי היא מגיעה למקום השלישי בסקרים.

סנדרס מתחיל להיראות זקן ומיושן, היא נראתה כמו ברני אבל במודל חדש, יותר צעירה, עם יותר אנרגיה, ואישה. היא מתעמתת מצוין ומצליחה לשמור לעצמה מתמודדים שהם מרכז שמאל. כשבאוקטובר ברני סנדרס עובר התקף לב זה עוזר לה ממש. הרבה מהמצביעים שלו עוברים אליה, הם נבהלים ממצב בריאותו של סנדרס וחושבים שיש לה סיכוי יותר טוב לנצח את ביידן

אבל מאז היא רק נופלת.

בודיג'ג' וביידן תוקפים אותה על תמיכתה בביטול הביטוחים הרפואיים הפרטיים. סנדרס מתחיל את הקמפיין שלו מחדש, הוא עושה אירוע גדול בניו יורק כדי להוכיח לכולם שהוא במצב בריאותי טוב. ומצרף אליו את "האסית הגדולה" של המפלגה אלכסנדריה אוקסיו קורטז, חברת קונגרס צעירה מניו יורק שהפכה לאייקון שמאל. לאט לאט הוא הצליח להחזיר לעצמו את המצביעים שהצביעו לו באלפיים ושש עשרה. סנדרס גם מפר את ההסכם שלו עם וורן ומחליט לתקוף אותה. הקמפיין שלו שולח הודעה למתנדבים 'כך תגרמו למצביעי וורן לעבור לברני'.

איימי קלובשר. צילום shutterstock

איימי קלובשר. צילום shutterstock

אבל הבעיה הכי גדולה של וורן היא שהיא מנסה להיות הכול לכולם ולפנות לכל הקהלים. היא שמאל חזק, אבל סנדרס שמאל חזק יותר. מרכז? אותו היא איבדה לפיט בוטיג'ג' כי הוא יותר מרכז. נשים? היא איבדה גם את הקלף הזה לאיימי קלובשר שמדברת כל הזמן על מה זה אומר להיות אישה בפוליטיקה ועל הרקע הקשה ממנו הגיעה. לכל מועמד כרגע יש צבע מאוד בולט וחזק ולה יש הרבה צבעים רק שאף אחד מהם לא חזק מספיק.

באייווה, מדינה בה היא הובילה בסקרים כל אוקטובר ורוב נובמבר היא סיימה במקום השלישי. אבל את המכה הקשה היא קיבלה כשסיימה במקום הרביעי בניו המפשיר. ניו המפשיר היא ליד מסצ'וסטס, המדינה של וורן. זה הבית שלה, הבייס, אבל גם סנדרס גר קרוב והוא סחף את השכנים. וורן סיימה רביעית אחרי קלובשר (במקום השלישי), הסנאטורית הכוכבת העולה ממינסוטה. קלובשר הצליחה 'לשתות' כמעט את כל מצביעות השמאל מרכז של וורן.

אליזבת וורן המועמדת המבטיחה שמתרסקת

אליזבת וורן המועמדת המבטיחה שמתרסקת

עכשיו קשה לראות איך הקמפיין שלה יכול להמשיך. לאחר ההפסדים הקשים היא שוב בבעיה כספית. בשתי המדינות הבאות להצביע, נבדה ודרום קרוליינה, היא נמצאת בסקרים בתיקו במקום רביעי עם עוד שני מועמדים, מה שאומר שהיא יכולה אפילו לסיים במקום השישי. במדינות הגדולות כמו קליפורניה וטקסס אין לה תשתית חזקה והיא איבדה את המומנטום. כרגע, יש סיכוי גדול שמי שהתחילה את המרוץ הזה כהבטחה, תסיים אותו עוד לפני "יום שלישי הגדול" שיתקיים בתחילת חודש מרץ.