“תהרגי אותו". זה מה שהיה לכאורה למייקל בלומברג להגיד לעובדת שלו בשעה שהייתה בהריון ע"פ תביעה שהוגשה נגדו. 

בלומברג הוא ראש עיריית ניו יורק לשעבר, הבן אדם השמיני הכי עשיר בעולם ומועמד לנשיאות ארצות הברית.  בשלושה וחצי חודשים הוא הוציא על הקמפיין שלו קרוב לחמש מאות מיליון דולר מכספו הפרטי, הרבה הרבה יותר ממה שכל המתמודדים שרצים כבר יותר משנה הוציאו יחד, אבל המשפט הזה ודומים לו מאיימים לחבל במה שהיה אמור להיות קמפיין 'קל יחסית' למי שיש לו כל כך הרבה הון לפזר.

בזכות הכסף הוא יכול היה לשחק משחק אחר משאר המתמודדים. הוא לא היה צריך להתחנן לתורמים ויכול היה לפרסם במדינות גדולות כמו קליפורניה וטקסס בכמות שאף אחד אחר לא היה יכול. הוא לא היה צריך להשקיע הרבה זמן במדינות הראשונות להצביע כי הן קטנות יחסית (המדינות הקטנות מביאות כמה עשרות נציגים למי שהם בוחרים בו, קליפורניה וטקסט מביאות מאות נציגים) . ובזכות הכסף שלו הוא הצליח משך זמן רב פשוט לא להיכנס לעימותים הטלוויזיוניים. לפני פברואר שזה עתה הסתיים, בשביל להיכנס לעימותים היה צריך להגיע לסביב מאתיים אלף תורמים אינדיבידואלים ובין עשרה לחמישה עשר אחוז בסקרים. בלומברג סימן ווי די בקלות על הסקרים אבל בגלל שהוא לא מקבל תרומות, הוא לא יכול היה להיכנס לשום עימות ובמקרה שלו זה עבד לטובתו. אבל בפברואר המפלגה הסירה את קריטריון התורמים ועכשיו הוא חייב להתעמת. מכאן ואילך אין לו דרך להתחמק משאלות שעוסקות בו, באופיו ובחברת הענק שלו.

העימות הראשון של בלומברג בשבוע שעבר

העימות הראשון של בלומברג בשבוע שעבר

הטענה העיקרית כלפי בלומברג היא שהוא מיזוגן. מי שעסק בהרחבה בתלונות נגדו היה ה'וושינגטון פוסט' שפרסם כתבה שעסקה בתלונות נגדו. בכתבה הוצגה חוברת שניתנה לו כמתנת יום הולדת בשנת 1990 שתיארה דברים שהוא נהג לומר לנשים. בחוברת נטען שכשאחד מהעובדים שלו עמד להתחתן, ובלומברג אמר לעובדות בחברה "כל הבנות יעמדו בתור כדי להעניק לו מין אוראלי כמתנת חתונה". כמו כן נטען שהוא אמר ש"אם נשים היו רוצות לקבל הערכה על מוחן, הן היו הולכות לספריה במקום לבלומינגדייל" 

העיתון לא הסתפק בחוברת ומצא כאמור תביעה של עובדת לשעבר שהייתה בהריון וטענה שבלומברג אמר לה "תהרגי אותו". היא גם טוענת שהוא אמר לה שהוא היה שוכב איתה בשימחה, אבל שלצערו אין לה "את הרגליים או את התחת" של השחקנית שהוא מפנטז עליה. עובדת אחרת טענה שהוא אמר על תינוקה "זה תינוק מז--ן! כל מה שהוא עושה זה לאכול ולחרבן! הוא לא יודע מה ההבדל בינך לבין מישהו אחר! כל מה שאת צריכה זה איזה שחור שלא צריך אפילו לדבר אנגלית כדי להציל אותו מבניין בוער!" בלומברג מכחיש את הדברים והכחיש אותם גם תחת שבועה. אבל הנזק כבר נעשה. וליתר המועמדים, שגם ככה שונאים אותו וטוענים שהוא קונה את הנשיאות, זה הספיק.

בעימות האחרון זה לקח בדיוק חמש דקות עד שאליזבת וורן הסתערה עליו:  

 

אליזבת וורן המועמדת המבטיחה שמתרסקת

אליזבת וורן לא שוכחת ולא סולחת

"הייתי רוצה לדבר על מול מי אנחנו מתמודדים: מיליארדר שקורא לנשים שמנות ולסביות עם פנים של סוס. ולא, אני לא מדברת על דונלד טראמפ; אני מדבר תעל ראש העיר בלומברג" אמרה וורן וגרפה מחיאות כפיים.  לבלומברג עצמו לא היה תשובות לשום שאלה ששאלו אותו המתמודדים או המראיינים בנושא. הוא ניסה לטעון שבחברה שלו היו הרבה נשים שעבדו בתפקידי מפתח אבל וורן המשיכה להלום בו:  "אני מקווה ששמעתם מה קו ההגנה שלו: הייתי נחמד לכמה נשים...זה פשוט לא מספיק."

מרגע שהסתיים העימות בלומברג הבין שיש לו בעיה. אתה לא יכול להיות מיזוגן וסקסיסט כשאתה מתמודד מטעם המפלגה הדמוקרטית, אתה לא יכול להיות טראמפ. הדרך של בלומברג להתמודד עם ההאשמות היא, כרגיל, לשפוך עוד כסף: לפתע הטלוויזיה התמלאה בפרסומות על איך כראש עיר הוא עזר לנשים, אפשר לראות אותו מוקף נשים בגדלים וצבעים שונים, בחלק מהפרסומות אין אפילו גבר אחד זולתו.

סרטון תמיכה במייקל בלומברג של אחת מהעובדות לשעבר בעירייה

אבל המבחן האמיתי שלו יהיה עוד כמה ימים, בשלושה במרץ, יום שלישי הגדול (היום שבו נבחרים הכי הרבה נציגים לועידה הדמוקרטית י.א). אז הוא יעמוד לבחירה בפעם הראשונה אחרי שבמדינות הקטנות הוא לא רץ. רק אז אפשר יהיה לדעת אם לתחקירים ולאמירות תהיה השפעה על הבוחרים ובעיקר הבוחרות. האם הנשים סלחו לבלומברג או שהן זוכרות מצוין ומתכוונות לסגור אתו את החשבון בקלפי.