"זה היה בוקר ביולי שהתחיל באופן רגיל כמו בכל יום אחר: להכין ארוחת בוקר, להאכיל את הכלבים, לקחת ויטמינים, למצוא את הגרב שהלכה לאיבוד, להרים את העיפרון שהתגלגל מתחת לשולחן, ולאסוף את השיער שלי לקוקו לפני שאני מוציאה את הבן שלי מהעריסה שלו. אחרי שהחלפתי לו את החיתול, הרגשתי התכווצות חדה. צנחתי על הרצפה, איתו בזרועותיי, וזמזמתי שיר ערש כדי לשמור על שנינו רגועים. המנגינה העליזה הייתה מנוגדת לחלוטין לתחושה שלי שמשהו לא בסדר. בעודי אוחזת בילדי הבכור ידעתי שאני מאבד את הילד השני שלי".

העולם לא מצליח להירגע מהטור החשוף שכתבה מייגן מרקל לניו יורק טיימס. הדוכסית, שעשתה בערך הכל כדי להתרחק מהתואר המלכותי, חשפה בפני העולם כולו את ההפלה שעברה בקיץ האחרון והגדילה לתאר לפרטי פרטים את הרגע בו הרגישה שהיא מאבדת את בנה ואת הרגע הכל כך אישי בו היא ובעלה הנסיך הארי גילו שהנורא מכל קרה: "חשתי את ידו אוחזת בי ונישקתי את פרקי אצבעותיו, שהיו רטובים מהדמעות של שנינו", כתבה, "בהיתי בקירות הלבנים וניסיתי לדמיין איך שנינו נירפא. כשישבתי במיטת בית חולים צופה בבעלי מנסה להחזיק את החלקים המנופצים שלי כשליבו שבור, הבנתי שהדרך היחידה להחלמה היא לשאול תחילה: 'אתה בסדר? אנחנו בסדר?'".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Meghan, Duchess of Sussex (@magnificentlymeghan)

העובדה שמדובר באישה דעתנית שרוצה להשתמש בכוח שקיבלה לטובה, היא לא חדשה. הדוכסית שהצטרפה למשפחת המלוכה רק לפני כשנתיים ניסתה לשנות את העולם עוד שהייתה ילדה והמשיכה באותו קו בבגרותה וגם אחרי שנישאה. היא השתמשה במעמד שלה כדוכסית כדי לעורר מודעות לנושאים שונים כמו פמיניזם ואפליה ואפילו עשתה את הלא ייעשה כשהחליטה יחד עם בעלה להתנתק מהארמון ולעזוב את הממלכה. לזמן קצר היה נדמה שהיא והארי נרגעו, שהם עוסקים בפעילויות התנדבותיות כאלה ואחרות אבל עדיין מנסים להתרגל לחיים החדשים שלהם בארה"ב. הטור החושפני תפס את כולם לא מוכנים, כולל את בני משפחת המלוכה ששיגרו תגובה מרוחקת ומבוהלת: "בארמון מסרבים להגיב על נושא כה אישי". 

צריך להבין, כשמרקל כותבת על ההפלה שעברה או על כל נושא פרטי אחר, היא לא חושפת רק את עצמה, היא חושפת את הארמון כולו, ממסד שמרני וסגור שעדיין מקפיד לשמור על עמימות בכל מה שקשור בחיים הפרטיים של חבריו ובוחר במודע לא לחשוף רגש או חולשה כלשהי. כשמייגן מספרת איך בעלה הנסיך בכה והתאבל על הבן שאיבד, היא שוברת טאבו ומעבירה מסר כל כך חזק ועוצמתי לאומה הבריטית הקשוחה ולעולם כולו - 'זה בסדר, זה מותר. זה טבעי להתאבל על תינוק שעדיין לא נולד'.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Meghan, Duchess of Sussex (@magnificentlymeghan)

בזמן שאנשים מפחדים אפילו מהמילה 'הפלה' הדוכסית בת ה-39 מפרסמת על זה טור שלם באחד העיתונים הכי גדולים בעולם. נשים שחוו אובדן הריון נדרשות להדחיק, להתאושש מהר ואם הן מתאבלות "יותר מידי זמן" הן נחשבות מוזרות כי 'איך אפשר להתאבל על תינוק שעדיין לא נולד?'. מייגן מחבקת את אותן נשים, כמוה, ומראה לכולם עד כמה הכאב הזה הוא לגיטימי וטבעי - היה כאן תינוק חי ואהוב על ידי זוג הורים שציפו לו ואיבדו אותו, והדרך אל ההחלמה – אם בכלל – היא ארוכה. יותר מזה, היא אפילו מפצירה בקוראים להתעניין אחד בשני ולבדוק באמת אם הכל בסדר, דוחפת את כולנו להפסיק ולטאטא כאב וחולשה מתחת לשטיח. "לאבד ילד פירושו להתמודד עם אבל בלתי נתפס", שיתפה. "למדנו שכשאחרים שואלים לשלומנו ובאמת מקשיבים לתשובותינו, עם לב וראש פתוח, משקלו של האבל הופך לקל יותר עבור כולנו. על ידי הזמנה לחלוק את כאבנו, אנחנו מתחילים לצעוד יחד לעבר ההחלמה".

הבריטים זלזלו בשחקנית האמריקאית מאז שנישאה לנסיך, אבל מרקל מוכיחה שוב ושוב שהיא לא הדרמה קווין הבעייתית שצמצמו אותה להיות אלא בדיוק להיפך. מדובר באישה פקחית וחדה מאוד שהעם הבריטי פספס. הבחירה שלה לפרסם את הטור במגזין אמריקאי הייתה עקיצה מחושבת לתקשורת הבריטית שמיררה את חייה, והעובדה שחתמה את הטור כ'מייגן, הדוכסית מסאסקס' מוכיחה שלמרות שהיא התנערה מטקסי תה העבשים, היא מתכוונת להשתמש בתואר המלכותי מתי שתרצה ואיך שתרצה, ובעיקר כדי להפיח בו משמעות ולעשות טוב בעולם.