היא הייתה נסיכת דיסני מודרנית, סינדרלה שחורה שנכנסת למשפחה מלכותית שמרנית ולבנה מאוד, מנערת את האבק בחינניות וממציאה כללים משלה. היה שם הכל ועל הנייר זה היה נפלא, ילדת פלא פמיניסטית שמגיל צעיר ידעה לעמוד על שלה, שחקנית אמריקאית שהיא גם נואמת בחסד ויודעת לדברר מסרים באו"ם, ויפיפייה שהצליחה לשבות בקסמה את הנסיך הכי נחשק במשפחה - הכל באחת, החומר ממנו נוצרות אגדות. בפועל המצב היה שונה לחלוטין, אכן היה מדובר באישה חזקה שהתאהבה והפכה לנסיכה אבל הארמון שהבטיח לה הגנה דחה אותה והפנה לה עורף ברגע שהיא הכי הייתה צריכה אותו, והממלכה אהבה לשנוא אותה ובעיקר נטרה לה על העובדה שהיא זרה ושהיא שחורה. אף אחד כמובן לא אמר את זה בפה מלא אבל אף אחד לא נתן לה לשכוח את זה. היחיד שנותר לצידה בכל המערבולת אליה היא נסחפה היה בעלה הנסיך, ויחד לדבריהם הם עשו הכל כדי לצאת מהמקום הרעיל אליו הם נקלעו, רגע לפי שהיא פגעה בעצמה.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Meghan Markle 🔵 (@meghanmarkle_official)

העולם כולו מדבר על הריאיון של מייגן והארי אצל אופרה ווינפרי. מרקל והנסיך לשעבר לא השאירו אף נושא מחוץ לתחום ועשו מה שאף חבר במשפחת המלוכה לא עשה לפניהם – אפשרו לווינפרי לחפור בכל אספקט אפשרי שקשור לארמון בלי פילטרים ובלי סינונים, החל מהיחסים עם המלכה אליזבת' ועד לריב המתוקשר עם הגיסה מידלטון. כצפוי הפצצות שהטילו בני הזוג רבות וכואבות. השניים תיארו את מסיכת הייסורים שעברה מרקל כמעט מהרגע הראשון שהגיעה לארמון, וסיפרו כיצד השחקנית האמריקאית שנכנסה למשפחה עם רצון עז להשתלב נדחקה אט אט ואפילו זכתה להתעלמות כשנזקקה להגנה. מייגן חשפה שהיא עשתה הכל כדי לגרום לבני המשפחה לקבל אותה, היא שיננה את ההמנון הבריטי כשרק החלה את תפקידה כדוכסית כדי לגרום להם להתגאות בה, התנהלה לפי הכללים המקובלים ונטשה את כל מה שהיה מוכר לה קודם, אבל לא היה לה מושג לאן היא נכנסת: "גדלתי בלוס אנג'לס והכרתי סלבריטאים, אבל זה היה שונה לחלוטין". לדברי בני הזוג הנרטיב השתנה מהרגע שהצהובונים הפיצו שמייגן גרמה לקייט מידלטון לבכות. למרות שלטענתה היא זו שנפגעה מהנסיכה, מידלטון לא העמידה את הדברים על דיוקם, הארמון לא תיקן את הטעות ולא שינה את הנרטיב לטובתה והיא הבינה שהיא לבד. ומאז הכל החל להידרדר, השנאה כלפיה התגברה, ידיעות שקריות לגביה המשיכו להיות מופצות, והממלכה הבריטית מצאה לעצמה שעיר לעזאזל, דמות חדשה לשנוא. כמובן שמוטיבים גזעניים שלטו בנרטיב. כי למרות שעל פני השטח המשפחה קיבלה את הנסיכה החדשה בזרועות פתוחות, בכל זאת מדובר באצולה אריסטוקרטית לבנה ומתנשאת.

בני הזוג הטילו שתי פצצות ענקיות בראיון הזה איתן תצטרך המשפחה להתמודד יותר מהכל - העובדה שהדוכסית הייתה במצב נפשי קשה ולא קיבלה את העזרה שהייתה דרושה לה למרות פניות חוזרות ונשנות לארמון ולמרות ששיתפה שהיא סובלת מנטיות אובדניות, והעובדה שכאשר היא הייתה בהריון בני המשפחה חששו מגוון עורו העתידי של התינוק ארצ'י.

 

לאורך שנים, ובמיוחד מאז מותה של הנסיכה דיאנה, הארמון מנסה להתנער מהתדמית הקפדנית והקשוחה שדבקה בו. הנסיך הארי חשף במהלך הריאיון שבני משפחתו מפחדים מהצהובונים ומנסים לשלוט על האופן בו הם נתפסים והם עושים את זה באמצעות מערכת יחסים של קח-ותן. הם נותנים לצהובונים מה שהם רוצים, מספקים ידיעות מהארמון והצצה מתמדת לחיים שלהם ובכך קובעים מה יגידו עליהם ואיך הם ייתפסו בעיני הציבור. מהבחינה הזאת  למייגן והארי לא היה סיכוי, העיתונות הבריטית הייתה משוחדת לחלוטין ואף אחד לא ניסה אפילו להטות את הסיקור לטובתם.

הדוכסית לשעבר יודעת שהעולם השווה אותה לנסיכת דיסני והיא אפילו עושה את זה בעצמה. "הרגשתי כמו אריאל מבת הים הקטנה", סיפרה בקול רועד, "זכיתי בנסיך אבל איבדתי את הקול שלי". למרות הכוונות הטובות שלה מייגן מרקל למדה על בשרה שאף אחד בארמון לא מעוניין במולאן, ולמרות שהיא נתפסה כנסיכה המודרנית של הפוליטיקלי קורקט היא הבינה שבמציאות המוסד הארכאי עדיין מעדיף את הנסיכה שלו תקועה בשנות החמישים - יפה, שברירית ושתוקה. אם להמשיך את ההשוואה המתבקשת לנסיכות של דיסני, יותר מהכל מרקל הייתה סוג של רפונזל, כלואה בחיים שלא שלה, ושרויה בבדידות כואבת ועמוקה.

מייגן והארי הצהירו שלא קיבלו תשלום על הריאיון, הם קיימו אותו כדי להוציא את האמת לאור ולהראות לאחרים שהם לא צריכים לפחד להיות עצמם ולבקש עזרה. העולם כולו נושא עיניים כעת אל הארמון ומחכה לתגובה. לפני כמה עשרות שנים הייתה זו דיאנה נסיכת הלבבות שגרמה לארמון לעמוד על הרגליים ולהשתנות, אתמול עשתה זאת מייגן מרקל. אומנם כבר לא נסיכה אבל ללא ספק החומר ממנו אגדות עשויות.