כל לידה היא סוג של נס, פלא בריאה, אבל סיפור הלידה של לנון גוט בן השבועיים הוא נס כפול ומכופל, וסביר להניח שהוא ישמע עליו הרבה מהוריו כשיגדל ויהפוך למתבגר כפוי טובה. אשלי גוט בת ה-28 הייתה אמורה ללדת ב-17 באוקטובר, הרופאים קבעו לה מראש זירוז בשל קשיים מסוימים שעברה במהלך ההיריון. היא ובעלה אנדרו התרגשו מאוד לקראת הלידה, הם התקשו להיכנס להריון וציפו מאוד שבנם הראשון יגיח לעולם. יום לפני התאריך המיועד, ב-16 באוקטובר, התעוררה אשלי בגלל קולות מוזרים שהשמיע אנדרו ששכב לצידה. ההריונית שהייתה בחודש תשיעי וגם ככה לא הצליחה לישון כמו שצריך הייתה בטוחה שבעלה נוחר כרגיל אבל מהר מאוד היא הבינה שהוא משתנק ומתקשה לנשום.

אשלי, עוזרת הוראה במקצועה, התקשרה מיד למוקד החירום ובעזרת ההנחיות שקיבלה מהפקיד היא ביצעה החייאה בבעלה עד שהצוות הרפואי הגיע למקום. "העובדה שהיא התחילה בהחייאה כמה שיותר מוקדם היה המפתח להחלמה שלו" אמר הרופא שטיפל באנדרו מאוחר יותר.

אחרי שאנדרו נלקח לבית החולים אשלי עברה רכבת הרים רגשית וממצב של אושר עילאי וציפייה לעתיד לבוא - כמו כל אמא שמצפה לילד ראשון, היא הרגישה פחד תהומי ורק קיוותה שבעלה ישרוד "כשהחובשים עמדו בבית שלנו והמשיכו בהחייאה הסתכלתי עליהם ורק חשבתי - 'אני לא יכולה להביא תינוק לעולם בלי שאנדרו יהיה כאן", אמרה אשלי בריאיון ל-Today.

אנדרו נלקח לבית החולים סנט פול במינוסוטה, שם הוכנס לתרדמת רפואית, הרופאים החליטו לקרר את גופו במשך 24 שעות בניסיון למנוע נזק מוחי. במהלך הטיפול הצוות הרפואי גילה שאנדרו נולד עם תסמונת וולף-פרקינסון-ווייט, הפרעה לבבית נדירה הנובעת מכשל במערכת ההפעלה וההולכה החשמלית של הלב.

 


בני הזוג בריאיון ל- Inside Edition

"זה היה מהמצבים בהם אתה רק יכול לשבת ולחכות במשך 24 שעות", אמר ד"ר אלכס טיטרס, רופא ריאה וטיפול נמרץ, שטיפל באנדרו. "הממצאים הראשוניים היו מדאיגים מאוד. סריקה ראשונית של ראשו הראתה סימנים של פגיעה מוחית. כבר התחלנו להכין את המשפחה שהאירוע עלול לא להסתיים טוב".

חדרו של אנדרו בבית החולים התמלא בקרובי משפחה שהגיעו להיפרד ממנו ואשלי ביטלה את הזירוז ללידה שנקבע ל-17 באוקטובר בבית חולים אחר, כדי שתוכל לשבת לצידו של בעלה בתקווה שיתעורר, מאוחר יותר סיפרה שהעדיפה שיחיה בכל מחיר גם עם נזק מוחי, העיקר שיהיה נוכח בחייה: "גם אם הוא יהיה זקוק להרבה טיפול, העובדה שהוא עדיין כאן הייתה עדיפה מבחינתי. לא רציתי לאבד אותו".

באחת בצהריים ב-17 באוקטובר, הרופאים חיממו את גופו של אנדרו והחזירו אותו לטמפרטורה נורמלית. זמן קצר לאחר מכן אביו שישב לצידו, ראה אותו מזיז את הכתף והאחות ששהתה בחדר שאלה אותו אם הוא יכול לפקוח את העיניים. למרבה ההפתעה אנדרו התיישב ופקח את עיניו.  "בדיוק חיפשתי שירים שהוא אוהב בספוטיפיי כדי לנסות לגרות את המוח שלו ופתאום הוא קם, הוא היה נראה ממש מפוחד ומבולבל. פשוט עזבתי הכל, ניגשתי אליו ואמרתי לו שהוא בסדר", סיפרה אשלי בהתרגשות.

אנדרו בבית החולים. צילום: GoFundMe

אנדרו בבית החולים. צילום: GoFundMe

אפילו הצוות הרפואי נדהם והגדיר את מה שקרה כסוג של נס. אנדרו בן ה-28 יצא מכלל סכנה ורק חויב במשך שלושת החודשים הקרובים ללבוש וסט שיעקוב אחרי פעילות הלב שלו וישלח שוק חשמלי במקרה של בעיה. "יצאתי מזה ללא פגע, אני פשוט בר מזל", אמר כשהתראיין.

24 שעות אחרי שבעלה התעורר "התפנתה" אשלי ללדת בקומה אחרת באותו בית חולים. התינוק שלהם לנון, נולד אחרי 22 שעות של צירים ב-19 באוקטובר, ב-5:16 לפנות בוקר. אחותה של אשלי צילמה את הלידה ואנדרו צפה בה בשידור חי בפייס-טיים. האב הנרגש הובא במיטת בית החולים שלו לחדר סמוך, שם הוא החזיק את בנו כמה דקות אחרי שנולד. "הורדתי את החולצה, שמתי אותו על החזה שלי ופשוט החזקתי אותו עד שאשלי יצאה", סיפר בהתרגשות.

ההורים הגאים השתחררו בינתיים מבית החולים ומאז פוקדים את ביתם חברים ושכנים, מצוידים באוכל, ומציעים לעזור בכל דרך אפשרית. הם אפילו הקימו עמוד שנקרא  GoFundMe כדי לגייס תרומות ולעזור לבני הזוג עם הוצאות רפואיות. "כשהגעתי הביתה הרגשתי הקלה, פתאום נחתה עליי ההבנה שהכל בסדר עכשיו", סיכם האב הטרי.  

אנדרו ואשלי בבית החולים.  GoFundMe

אנדרו ואשלי בבית החולים. GoFundMe

התגובה המהירה של אשלי בחדר השינה של בני הזוג באותו בוקר מלחיץ היא אחת הסיבות המרכזיות לכך שבני הזוג יכולים לנשום לרווחה. לדברי הרופאים אם האמא הטרייה לא הייתה פועלת במהירות סביר להניח שהסיכויים של בעלה לשרוד היו קלושים. "אני מרגישה כאילו אני מקבלת יותר מידי קרדיט, אמרה אשלי, "אנדרו ניצח את הסיכויים והתעורר, כל הקרדיט מגיע לצוות הרפואי. אני רק כל כך שמחה שכולם בבית ובריאים".