כל אישה שעברה לידה יודעת שאין שום דבר שבאמת יכול להכין אותך לחוויה המכוננת, או בכלל להורות. לא משנה כמה ספרים תקראי, או עם כמה חברות תדברי, אין שום דבר שיכול להמחיש את עוצמת כאבי הצירים, את העייפות של החודשים הראשונים ואת ההתרגשות וכמויות האהבה שמגיעים עם הילדים. ובכל זאת, זה מעולם לא עצר מאף אחת לחלק עצות מניסיונה לכל אחת שמבקשת, או לא מבקשת, לשמוע אותן. וכשמדובר באחת מההריוניות המפורסמות בעולם, כנראה שאין מנוס מלקבל עצות על בסיס יומי. וכך, בשבוע האחרון זכתה מייגן מרקל לקבל טיפים ללידה ולהורות משתי אמהות שאולי שמעתן עליהן בעבר: סרינה ויליאמס ומישל אובמה.

ויליאמס נחשבת לאחת מחברותיה הטובות של הדוכסית מסאסקס. בראיון למגזין People סיפרה שהיא מנסה להכין אותה לאימהות קודם כל עם העצה מספר 1: תפסיקי להיות כל כך נחמדה. וילאמס סיפרה שבכל פעם שהן מדברות "אני שואלת אותה 'אז איך את?', והיא עונה לי 'לא, איך את?'. אני עונה לה 'באמת שאת חמודה, אבל אני שאלתי קודם'. אני אומרת לה 'מייגן, תפסיקי להיות כזו נחמדה, את זו שבהריון, את אמורה להיות מלאה בהורמונים, איך את כזו מתוקה?' אבל היא תמיד מתנהגת ככה".

המחמאות הללו של ויליאמס קצת מתנגשות עם השמועות על הסכסוך החדש בבית המלוכה. אלו טוענות שהריב בין מייגן לגיסתה קייט מידלטון, נובע מהיחס התוקפני של מייגן לאנשי הצוות של קייט. אולי בגלל זה מהרה ויליאמס לדבר בשבחי חברתה הטובה.

באותו ראיון היא גם הוסיפה שהיא אומרת למייגן את האמת: "אני לא יודעת מה יקרה, גם אני לא ידעתי איך אני הולכת ללדת, אבל זה קרה. זה כל כך משוגע, השתניתי לגמרי, זה ממש עשה לי 'סוויטש', ולכן אני אומרת לה 'זה יגיע'".

ויליאמס הפכה לאמא בספטמבר 2017 ומאז היא מרבה לדבר על השינוי שחל בה, הן באישיותה והן בקריירה. בפוסט שהעלתה לעמוד האינסטגרם לאחר הכישלון בגמר טורניר ווימבלדון באוגוסט כתבה: "הרגשתי כמו אמא לא טובה. קראתי שדיכאון אחרי הלידה עלול להימשך עד שלוש שנים אם לא מטפלים בו. אני אוהבת לדבר על הדברים עם המשפחה ועם החברים שלי, כדי לדעת שהתחושות שלי הן נורמליות וכי זה לגיטימי להרגיש שאני לא עושה מספיק עבור הבת שלי". בהמשך הוסיפה: "אני עובדת קשה, מתאמנת ועושה את כל מה שדרוש כדי להיות הספורטאית הכי טובה שאני יכולה להיות, וזה אומר שלמרות שאני נמצאת עם בתי בכל יום, אני עדיין לא איתה בכל הזמן. רוב האימהות מתמודדות עם הדילמה איך להתחלק בין העבודה לילדים. אתן גיבורות ואם אתן עוברות ימים או שבועות קשים, תדעו שגם אני".  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Seeing us off. Flying baby style! @olympiaohanian

A post shared by Serena Williams (@serenawilliams) on

כאמור, גם אשת הנשיא לשעבר, מישל אובמה, החליטה לנדב מהניסיון שלה לטובת ההריונית הטרייה. הרי מי כמוה יודעת איך זה לגדל ילדים תחת עיניהן הבוחנות של כל העולם, ולצד ההערות שכל אחת ואחד חייבים להשמיע על האופן שבו היא מגדלת את הבנות.

בראיון למגזין Good Housekeeping UK, שנועד לקידום ספרה האוטוביוגרפי, נשאלה אובמה איזה עצה היא יכולה להעניק למייגן מתוך הניסיון שלה. "כנראה שממש כמוני, מייגן מעולם לא חלמה שאלו החיים שיהיו לה, והלחץ שאת מרגישה – מעצמך ומאחרים - יכול לפעמים להרגיש כעול כבד, לכן העצה הכי גדולה שלי היא לקחת את הזמן, לא למהר לעשות שום דבר. אני ביליתי את החודשים הראשונים בבית הלבן בעיקר בדאגה לבנותיי, לוודא שהן מתחילות את בית הספר ברגל ימין ורוכשות להן חברים חדשים, לפני שפיתחתי לעצמי עבודה שאפתנית יותר. אני חושבת שזה בסדר - זה טוב, אפילו - לעשות את זה".

אובמה המשיכה ואמרה כי למייגן יש פלטפורמה משמעותית, עם שפע של הזדמנויות להשפיע על העולם, וכי היא מקווה כי היא תוכל "למקסם" את הפוטנציאל שלה. "יש כל כך הרבה הזדמנויות לעשות טוב עם פלטפורמה כזאת - ואני חושבת שמייגן יכולה למקסם את השפעתה על אחרים, כמו גם את אושרה שלה, אם היא תעשה משהו שהיא תזדהה איתו באופן אישי".

כחלק מספרה החדש, אובמה שיתפה גם בהפלה הטבעית שעברה וגם בעובדה כי את בנותיה הביאה בעזרת טיפולי הפריה. "הרגשתי שנכשלתי כי לא ידעתי עד כמה הפלות הן נפוצות בגלל שאנחנו לא מדברים עליהן...חשוב לדבר עם אמהות צעירות על העובדה שהפלות קורות", אמרה.

אובמה גם חשפה שהיא הבינה ש"השעון הביולוגי מתקתק" וכי ייצור הביציות שלה הוא מוגבל כשהיתה בת 34, ואז פנתה לעזרה להרות. "אני חושבת שזה הדבר הגרוע ביותר שאנחנו עושות זו לזו כנשים - לא לשתף את האמת על הגוף שלנו ועל איך הוא עובד".

אמנם הדברים שאובמה מציפה הם לא בדיוק מהסוג שכיף לשמוע במהלך הריון, אך הכנות שלה והרצון להציף דברים שמושתקים מעוררים הערכה – כמעט כמו כל דבר שאשת הנשיא לשעבר עושה. כעת נותר רק לקוות שמרקל תעבור את החודשים הקרובים בנוחות ובבריאות, ושבאביב בית המלוכה יוכל להכריז על צאצא, או צאצאית, חדשים.